جامع خبر(جامع نیوز):ایسوس غول تایوانی در ماه نخست میلادی رسماً از نسخه‌های Dual Radeon RX 6500 XT و TUF Gaming Radeon RX 6500 XT پرده‌برداری کرد. این کارت گرافیک‌های جدید بر پایه معماری ۶ نانومتری و AMD RDNA 2 طراحی شده‌‌اند که برای تجربه بازی‌های روز دنیا و نیز بازی‌های آنلاین در رزولوشن ۱۰۸۰p کاملاً […]

جامع خبر(جامع نیوز):ایسوس غول تایوانی در ماه نخست میلادی رسماً از نسخه‌های Dual Radeon RX 6500 XT و TUF Gaming Radeon RX 6500 XT پرده‌برداری کرد.

این کارت گرافیک‌های جدید بر پایه معماری ۶ نانومتری و AMD RDNA 2 طراحی شده‌‌اند که برای تجربه بازی‌های روز دنیا و نیز بازی‌های آنلاین در رزولوشن ۱۰۸۰p کاملاً مناسب می‌باشند. کارت‌های Dual Radeon RX 6500 XT و TUF Gaming Radeon RX 6500 XT از پهنای باند بالا، تکنولوژی AMD Infinity Cache یا همان میزان تأخیر حداقلی و حافظه ۴ گیگابایت از نوع GDDR6 بهره می‌برند. همچنین قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۱ و DirectX 12 Ultimate، تکنولوژی AMD Smart Access Memory و AMD FidelityFX یا همان ارتقاء رزولوشن و نیز نرخ تازه‌سازی بالایی را دارند.

کارت گراقیک Dual Radeon RX 6500 XT از نظر حجم و اندازه با توجه اشغال تنها فضای دو اسلات، کاملاً مناسب سیستم‌های کوچک و جمع و جور می‌باشد. این کارت گرافیک از تکنولوژی انحصاری فن ایسوس، یعنی Axial-tech بهره می‌برد و تنها نیاز به حدود ۸۵ وات برق دارد. همه اینها گواه این مسئله است که این کارت تقریباً بدون هیچ‌گونه نویز و گرمای زیادی، می‌تواند از پس بازی‌های روز دنیا با رزولوشن ۱۰۸۰p برآید.
حلقه دور فن‌های کارت گرافیک Dual Radeon RX 6500 XT سبب می‌شوند، جریان هوا مستقیماً وارد هیت‌سینک شود و هسته GPU در هنگام زیر بار قرار گرفتن کاملاً خنک بماند. در هنگام کارهای سبک نیز، با استفاده از تکنولوژی Zero-Decibel یا همان سکوت مطلق، زیر دمای ۶۰ درجه فن‌ها اصلاً کار نمی‌کنند.
سیستم نورپردازی ظریفی که روی کارت تعبیه شده و تا لبه کناری نیز ادامه دارد، به این خاطر است که این کارت افتصادی نیز همانند برادران بالارده خود، حس یک کالای لوکس و خاص بدهد.

کارت گرافیک TUF Gaming Radeon RX 6500 XT با ظاهری بزرگتر و نسبتاً قوی‌تر نسبت به کارت Dual Radeon RX 6500 XT وارد عرصه شده است. این کارت تقریباً ۲٫۷ اسلات فضا اشغال می‌کند و ویژگی‌های مشترک زیادی با برادر کوچک‌تر خود دارد، مثل تکنولوژی انحصاری فن‌های Axial-Tech و Zero-Decibel یا همان سکوت مطلق که زیر دمای ۶۰ درجه، فن‌ها اصلاً کار نمی‌کنند. کارت گرافیک TUF Gaming Radeon RX 6500 XT تقریباً ۹۰ وات برق مصرف می‌کند و سرعت کلاک بالاتری دارد و به لطف فناوری Dual BIOS، کاربر امکان تغییر بین دو حالت: Q Mode (یا همان حالت سکوت که برای کارهای سبک و عادی روزمره نیاز است) و Performace (یا همان قدرت پردازش بهینه که برای کارهای سنگین مثل بازی نیاز است) را در اختیار دارد. سیستم نورپردازی AURA RGB فقط روی لوگو TUF کار شده است و این امکان را به کاربر می‌دهد تا از طریق نرم‌افزار اختصاصی با بقیه سیستم، نورپردازی آن را سینک نماید. با توجه به بک پلیت آلومینیومی قرار گرفته پشت کارت و همچنین برشی که روی آن تعبیه شده، گرمایی که توسط فن‌ها از داخل هیت‌سینک به بیرون هدایت می‌شود، از این طریق از پشت کارت خارج می‌شود و خنک‌سازی کارت بصورت بهینه‌تر صورت می‌پذیرد.

کارت‌های Dual Radeon RX 6500 XT و TUF Gaming Radeon RX 6500 XT همانند پرچمداران ایسوس از تکنولوژی انحصاری Auto-Extreme بهره می‌برند. با استفاده از این تکنولوژی، تمامی اتصالات به برد اصلی در هنگام تولید، تنها در یک زمان صورت می‌پذیرد. این فرایند باعث می‌شود که کارت گرافیک‌های تولیدی خرابی کمتری داشته باشند و نیز تمامی مواد استفاده شده در خط تولید مثل پاک‌کننده‌ها و … کمترین آسیب را به محیط زیست برساند.

هردو کارت‌گرافیک وارد بازار ایران شده و کاربران می‌توانند از نمایندگی‌های معتبر با گارانتی اصلی تهیه نمایند.