جامع خبر(جامع نیوز):نشست هم‌اندیشی میان سرپرست معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با برخی از معاونان سابق آن با هدف مدیریت دانش عرصه نظارت و هدایت فرهنگی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ابتدای این نشست، محمد صادق افراسیابی؛ عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد […]

جامع خبر(جامع نیوز):نشست هم‌اندیشی میان سرپرست معاونت نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با برخی از معاونان سابق آن با هدف مدیریت دانش عرصه نظارت و هدایت فرهنگی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، در ابتدای این نشست، محمد صادق افراسیابی؛ عضو هیئت مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد گفت: حوزه نظارت بر بازی‌های رایانه‌ای همواره با چالش‌هایی همراه بوده و برای غلبه بر این چالش‌ها نیاز به بهره‌گیری از تجارب گذشته وجود دارد تا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بتواند در دولت سیزدهم برای ایجاد فضای سالم، مفید و ایمن در حوزه سرگرمی‌های دیجیتال به بهترین شکل ایفای نقش کند.

افراسیابی در این نشست بررسی نقاط قوت و ضعف صدور پروانه تولید بازی‌های رایانه‌ای در دولت‌های گذشته، راهکارهای تحول بازار مصرف خصوصا فروشگاه‌های مجازی عرضه کننده بازی، مقررات گذاری در حوزه استریمرها و هوشمندسازی رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای را از جمله اولویت‌های مهم معاونت نظارت برشمرد و گفت: لازم است در حوزه مقررات‌گذاری متناسب با آینده سرگرمی‌های دیجیتال، شاهد گسترش همکاری‌های میان بخشی بین بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی باشیم.

سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: افزایش سواد خانواده‌ها در حوزه بازی‌های رایانه‌ای و سرگرمی‌های دیجیتال و معرفی بازی‌های سالم و جذاب بومی، نیازمند همکاری دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما است.

او افزود: برنامه‌ای برای گسترش همکاری‌ها برای سه معاونت سیما، صدا و معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما آماده شده که قرار است در نشست‌های تخصصی با مسئولین سازمان صدا و سیما به بحث و بررسی گذاشته شود.

غفلت مسئولین از حوزه بازی

در ادامه این نشست عقیل منصوری؛ معاون سابق نظارت، ضمن گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در سا‌ل‌های گذشته گفت: نظارت بر بازی‌های دیجیتال حوزه پیچیده‌ای است که هر یک از معاونین حاضر در این نشست، قطعا به نوبه‌ خود در توسعه و بهبود آن کار‌های مهمی انجام داده‌اند.

او با تاکید به اهمیت فعالیت‌های استانی گفت: در سال‌های گذشته دستورالعملی برای تشکیل شبکه ملی نظارت و آموزش نمایندگان استانی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها آماده و سامانه‌ای برای بهبود نظارت طراحی و بهره‌برداری شد.

منصوری با اشاره به ایجاد سامانه یکپارچه صدور مجوزها افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای جزء اولین مجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که مجوزهای خود را بدون نیاز به حضور اشخاص و صرفا از طریق مراجعه به سامانه صادر کرد.

معاون سابق نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای تصریح کرد: رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد که با فراخوان صورت گرفته در سال‌های گذشته، توانستیم از طریق برگزاری آزمون، بهترین بازیکنان را برای تحلیل و رده‌بندی سنی بازی‌ها جذب کنیم.

او در ادامه به فعالیت فروشگاه Google Play در ایران اشاره کرد و گفت: این فروشگاه یکی از اصلی‌ترین انتشار دهنده‌های بازی‌های رایانه‌ای نامناسب در ایران است که باید برنامه‌های تنظیم‌گری این فروشگاه بررسی شود.