مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان طی نشستی با اصحاب رسانه از آمادگی این بانک برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن _ هیبنا، امید راست‌بین مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان با اعلام این به خبرنگاران خبرگزاری‌های موج و جام جم […]

مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان طی نشستی با اصحاب رسانه از آمادگی این بانک برای تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن _ هیبنا، امید راست‌بین مدیر شعب بانک مسکن در استان کردستان با اعلام این به خبرنگاران خبرگزاری‌های موج و جام جم آنلاین و نیز تاکید بر تسریع پرداخت تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن گفت: مدیریت شعب بانک مسکن استان در راستای تسریع پرداخت‌های ریالی تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن هیچ مشکلی ندارد و آماده پرداخت این تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط و حمایت همه جانبه بانک در تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن در کردستان است.
راست بین اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بهترین فرصت برای خانه‌دار شدن شهروندان کردستانی خصوصا اقشار کم درآمد عنوان کرد و افزود: طرح نهضت ملی مسکن ادامه روند خانه‌سازی برای اقشار کم درآمد جامعه را هموار می‌سازد و با توجه به تاکید دولت در ایجاد یک میلیون واحد مسکونی در هر سال، بانک مسکن در استان کردستان نیز آماده همکاری با دستگاه‌های اجرایی ذیربط برای اجرای این طرح بزرگ است.
مدیر شعب استان کردستان بیان کرد: در استان کردستان ۲۹ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که بعد از پالایش متقاضیان، تعداد ۹ هزار و ۷۲ نفر واجد شرایط تخصیص مسکن شده و به بانک مسکن جهت افتتاح حساب معرفی شده‌اند.
وی در خصوص اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در این استان ابراز داشت: پروژهای طرح نهضت ملی مسکن در استان کردستان آغاز شده است و در حال حاضر در شهرستان‌های سقز،‌ دهگلان، قروه، دیواندره ، کامیاران و سنندج عملیات اجرایی آن در حال انجام است.
وی همچنین اظهار داشت: در استان کردستان تعداد یک هزار و ۷۹۸ واحد مسکن مهر بلاتکلیف وجود دارد که ۵۹۸ واحد آن مربوط به تعاونی‌ها و یک هزار و ۲۰۰ واحد دیگر مربوط به تفاهم‌نامه‌های سه جانبه است و باید تا پایان خردادماه تعیین تکلیف شوند.

در ادامه این نشست خبری، مصطفی رضایی معاون مسکن و باز آفرینی اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان بیان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۵۱هزار و ۷۴۹ نفر متقاضی واجد شرایط در سایت طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند.

وی افزود: زمین مورد نیاز با پیش بینی اینکه ۷۰ درصد ثبت‌نامی‌ها تایید خواهد شد، ۲ هزار و ۱۲۴ هکتار است که برنامه هزار و ۶۸۸ هکتار بوده و به تناسب تعداد ثبت نامی‌ها این میزان نیز افزایش‌ پیدا کرده است.

معاون مسکن و بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: کل متقاضیان واریز وجه در استان هفت هزار و ۵۰۰ واحد است که پنج هزار و ۵۰۰ واحد تخصیص پروژه شده و ۷۰۰ واحد در شهر قروه و یک هزار و ۱۰۰ واحد در کامیاران تخصیص واحد نخورده است.

رضایی همچنین گفت: ۲ قرارداد مشارکتی ۱۴۲ واحدی بهاران و هزار و ۱۹۷ واحدی سقز منعقد شده و ارزش ریالی این ۲ قرارداد مشارکتی حدود چهار هزار میلیارد ریال است که مبلغ قابل قبولی برای اجرا و روند پیشرفت پروژه است.

وی اضافه کرد: نقشه تفکیک ۵۰ هکتاری دیواندره که وارد فاز دبیرخانه زیربنایی شده و روال الحاق آن به شهر انجام شده و از دستگاه‌ها استعلام گرفته شده است که برخی جواب داده و برخی هنوز جواب نداده‌اند و مشکل ۷۲ واحدی مسکن ملی قروه نیز مرتفع شده است.

لازم به ذکر است، براساس اعلام اداره کل راه و شهرسازی استان کردستان، ۲ هزارو ۱۲۴هکتار زمین در کردستان برای بیش از ۷۰ درصد متقاضیان این طرح تامین شده است.