جامع خبر(جامع نیوز):میزان تولید در پتروشیمی نوری در اردیبهشت سال جاری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید. به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر عامل پتروشیمی نوری در خصوص میزان تولید این مجتمع، اظهار داشت: تولید طراحی شده برای محصولات آروماتیک ما ۴.۵ میلیون تن است که در سال ۱۴۰۰ توانستیم […]

جامع خبر(جامع نیوز):میزان تولید در پتروشیمی نوری در اردیبهشت سال جاری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید.

به نقل از روابط عمومی گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، مدیر عامل پتروشیمی نوری در خصوص میزان تولید این مجتمع، اظهار داشت: تولید طراحی شده برای محصولات آروماتیک ما ۴.۵ میلیون تن است که در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۱۰۳ درصد تولید داشته باشیم و در فرودین سال جاری ۱۰۴ درصد و در اردیبهشت ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی تولید کردیم.
تقی صانعی در زمینه بهره‌مندی از توان ساخت داخل تاکید کرد: پروژه‌های شیرین‌سازی heavy EBd و تولید گازوییل یورو ۶ و یورو ۵ و مواد اولیه LAB و پروژه زیروفلرینگ نوری همگی محصول R&D شرکت است که امکان سنجی و مطالعات فنی آن انجام شده و در حال اجرا هستند طرح‌های دیگری نیز در حال بررسی است و عملیاتی خواهند شد.
وی افزود: در حال حاضر با ۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی که تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند در حال همکاری هستیم و عمده محصولات را توانستیم با حمایت از دانش بنیان‌ها داخلی سازی کنیم.
صانعی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از محصولات پتروشیمی نوری صادر می‌شود و بازار آن محفوظ است وقتی ۱۰۸ درصد تولید می‌کنیم نشان دهنده آن است که بازار فروش و صادرات محصولات پتروشیمی نوری برقرار است.