جامع خبر(جامع نیوز):معاون شهردارمنطقه یک اعلام کرد: با توجه به اقدامات و پیش بینی هایی که از ابتدای خردادماه امسال در زمینه رفع نقاط آبگیر و خطرپذیر و تمرکز  بر روی این نقاط در سطح محدوده منطقه یک انجام شد مشکلی با بارش‌های اخیر به وجود نیامد. به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین […]

جامع خبر(جامع نیوز):معاون شهردارمنطقه یک اعلام کرد: با توجه به اقدامات و پیش بینی هایی که از ابتدای خردادماه امسال در زمینه رفع نقاط آبگیر و خطرپذیر و تمرکز  بر روی این نقاط در سطح محدوده منطقه یک انجام شد مشکلی با بارش‌های اخیر به وجود نیامد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، افشین خدامی، سرپرست خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار کرد: با بسیج همه نیروهای منطقه اقدامات لایروبی و رسوب برداری از حوضچه‌های شانزده گانه منطقه انجام و طی آن بیش از ۳۰ کیلومتر از مسیل‌ها، ۴۰۰ کیلومتر از انهار روباز و روبسته، بیش از ۲۴ کیلومتر از شبکه اصلی جمع آوری آب‌های سطحی و بیش از ۴۸۶ رشته قنات اصلی و فرعی پاکسازی شدند  و گنجایش ظرفیت مسیل‌ها و آبره‌ها افزایش و منطقه آماده بارش‌های فصلی شد.

او افزود: در بارش‌های اخیر که در برخی از نقاط استان شاهد سیلاب و به دنبال آن خسارات جانی و مالی بودیم، منطقه یک با بالاترین تعداد سرشاخه‌های رود که شامل ۷ سرشاخه اصلی، مسیل و حوضچه‌های رسوب گیر و متراژ بسیار بالای کانال‌های مدفون بود، هیچگونه آبگرفتگی و مشکلی در بارش های اخیر نداشت.

خدامی تصریح کرد: کماکان کلیه نیروهای اجرایی منطقه به صورت آماده باش در صحنه حضور داشته و با درایت کامل در راستای مدیریت آبراهه‌ها با تمام توان در حال کار هستند.