مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین روز سفر استانی به استان اردبیل، ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین دیدار با استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان، از جذب یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید متأثر از رویکرد […]

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در دومین روز سفر استانی به استان اردبیل، ضمن دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین دیدار با استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری تأمین‌اجتماعی استان، از جذب یک میلیون نفر بیمه‌شده جدید متأثر از رویکرد جهادی و نگاه به ظرفیت‌های درونی در کشور خبر داد و برنامه‌های توسعه ظرفیت خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان در این استان را تشریح کرد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر میرهاشم موسوی که با همراهی معاونان و تعدادی از مدیران این سازمان در پانزدهمین سفر استانی خود، به استان اردبیل سفر کرده است، روز پنجشنبه در دومین روز سفر، با آیت‌الله  سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در این دیدار گفت: نقش تأمین‌اجتماعی در عزت ملت و سبک کردن وظایف دولت بسیار تأثیرگذار است وباید دراین زمینه تأمین‌اجتماعی به رسالت خود به خوبی عمل کند.

آیت‌الله  عاملی با اشاره به اینکه تأمین‌اجتماعی بهترین پناهگاه برای خانواده‌های تحت پوشش است، افزود: باید درکشور ما تأمین‌اجتماعی در راستای رفاه وآرامش و ایجاد بستر مناسب برای مردم، اقدامات عملی انجام دهد.

امام‌جمعه اردبیل خواستار سرمایه‌گذاری کلان و تأثیرگذار بخش اقتصادی تأمین‌اجتماعی در این استان شد و افزود: استان اردبیل از سرمایه‌گذاری‌های موفق به‌ویژه سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی استقبال می‌کند. اردبیل ظرفیت‌های بسیاری بالایی دارد و باید ازاین ظرفیت‌ها برای توسعه استان درعرصه‌های مختلف استفاده شود وکارها و پروژه‌های بزرگی دراستان اجرا شود. مدیران تأمین‌اجتماعی باید استفاده از تجربیات دنیا و مدیران توانمند را مبنای کار قرار دهند که این تجربیات می‌تواند در راستای دستیابی به اهداف عالی تأمین‌اجتماعی کمک کند.

دکتر موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی کشور هم در این دیدار گفت: درحال حاضر حدود ۵۳ درصد جمعیت کشور تحت پوشش خدمات سازمان تأمین‌اجتماعی هستند و توسعه امکانات و ظرفیت‌های خدمات‌رسانی تأمین‌اجتماعی در مناطق محروم، اولویت اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی است. طی ماه‌های گذشته به‌منظور توسعه پوشش بیمه‌ای برای بیماران خاص اقدامات بسیار خوبی انجام شد و هدف سازمان جلب رضایت اقشار مختلف مردم تحت پوشش است و در این زمینه ازهیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در جریان این سفر، با  سیدحامد عاملی استاندار اردبیل در جلسه‌ای با حضور علی نیکزاد، نماینده مردم اردبیل و نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد. استاندار اردبیل در این دیدار، با بیان اینکه زیرساخت‌های درمانی این استان در شان مردم منطقه نیست، گفت: جبران عقب‌ماندگی‌های بخش درمان استان اردبیل، نیازمند توجه ویژه مسئولان است چراکه اردبیل جزو استان‌هایی است که شاخص‌های حوزه درمان آن از متوسط کشوری پایین‌تر است.

وی با اشاره به اینکه متولیان بخش درمان و مسئولان سازمان تأمین‌اجتماعی برای جبران عقب‌ماندگی منطقه، باید تصمیمات مناسب و شایسته‌ای اتخاذ کنند، افزود: با توجه به عدم سرمایه‌گذاری‌ مهم و تأثیرگذار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا) در استان اردبیل، مطالعه و اجرای سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تحول‌آفرین در استان اهمیت زیادی دارد. استان اردبیل نیازمند سرمایه‌گذاری‌های مهم از سوی شستا است و این سرمایه‌گذاری‌ها باید تأثیرگذار و منجر به رشد و توسعه اقتصادی منطقه شود.

علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: برای رشد و توسعه اقتصادی استان اردبیل، ضروری است هلدینگ‌های شستا در منطقه سرمایه‌گذاری کنند. نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، آماده همکاری با شستا در زمینه سرمایه‌گذاری در استان هستند و حمایت‌های لازم را انجام خواهند داد. برای جبران عقب‌ماندگی استان در این زمینه، به سرمایه‌گذاری شستا در طرح‌های بزرگ نیاز داریم.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: توجه سازمان تأمین‌اجتماعی به تقویت بخش درمان استان اردبیل و ارتقای شاخص‌های این بخش به حد متوسط کشوری، یک ضرورت است.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر موسوی در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر استانی به اردبیل، در جلسه شورای اداری مشترک تأمین‌اجتماعی استان اردبیل، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع) گفت: در مکتب اهل بیت، درس‌آموخته عشق و وفاداری هستیم و به یقین آموزه‌های نهضت امام حسین (ع) زمینه تحقق و اعتلای نظام اسلامی را فراهم کرده است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی؛ تحقق منویات و ابلاغیه سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی مقام معظم رهبری را اولویت اساسی سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام و تأکید کرد مدیران و کارکنان سازمان تأمین‌اجتماعی برای پیگیری و تحقق اهداف و راهبردهای ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب سیاست‌های کلان تأمین‌اجتماعی هم پیمان شده‌اند.

دکتر موسوی به فعالیت و مأموریت سازمان تأمین‌اجتماعی در سه حوزه بیمه، درمان و سرمایه‌گذاری اقتصادی اشاره کرد و گفت:‌ در دولت سیزدهم با پرهیز از نگاه و رویکرد شعاری، سعی بر این است مشکلات مردم را به صورت میدانی و ملموس مورد توجه قرار داده و در جهت حل مشکلات گام برداریم. وظیفه ما است که به تبع سیاست دولت و روحیه شخص رئیس‌جمهور؛ به‌عنوان مدیران یک دستگاه خدمات‌رسان با سفر به مناطق مختلف کشور و سرکشی از طرح‌ها و پروژه‌ها به صورت میدانی، ارتقای خدمت‌رسانی را در حوزه تأمین‌اجتماعی به ویژه در مناطق نابرخوردار یا کمتر برخوردار ارتقا دهیم.

وی به سابقه فعالیت پژوهشی خود در حوزه فقر اشاره کرد و ادامه داد: منطقه نابرخوردار،‌ منطقه‌ای است که در مسیر توسعه، درست مدیریت نشده در حالی که نعمات و مواهب خدادادی در این مناطق بسیار فراوان است. باید با نگاه تحولی و جهادی، این ضعف‌ها و کاستی‌ها را برطرف کنیم تا همه مردم کشورمان از امکانات مناسب بهره‌مند شوند. در کنار فعالیت‌های جهادی در مسیر تحول‌آفرینی، ما به جهاد تبیین برای تشریح و اطلاع‌رسانی خدمات نظام اسلامی به مردم هم نیاز داریم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ درصد مردم کشور تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند، افزود:‌ به برکت انقلاب اسلامی و تلاش مجاهدانه مسئولان، پوشش بیمه اجتماعی در کشور هم‌اکنون به ۷۲ درصد رسیده و بیش از ۵۲ درصد از جمعیت کشور، تحت پوشش خدمات سازمان تامین‌اجتماعی هستند. گسترش پوشش بیمه اجتماعی امنیت، آرامش، آسایش و رضایت مردم را به همراه داشته و قطعا حرکت‌های ما در این حوزه باید با سرعت برای جلب رضایت مردم ادامه پیدا کند. اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۲۰ مرکز درمانی تامین‌اجتماعی در کشور داشتیم، امروز این تعداد به ۳۸۰ مرکز درمانی افزایش یافته و سعی ما این است تا با نگاه عادلانه، برخی فاصله‌های ایجاد شده در مناطق مختلف در دسترسی به خدمات را به حداقل برسانیم.

دکتر موسوی با اشاره به فعالیت بخش اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی با هدف حفظ و ارتقای ارزش ذخایر و دارایی‌های بیمه‌شدگان و بازنشستگان نزد این صندوق گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی دارای ۹ هلدینگ تخصصی است که یکی از این هلدینگ‌ها مربوط به صنایع عمومی، دامپروری و کشاورزی است. ظرفیت منطقه مغان در این حوزه بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت با سرمایه‌گذاری گروه شستا استفاده کرد.

وی با اشاره به طرح توسعه بیمارستان ارس پارس‌آباد و تجهیز این بیمارستان و افزوده شدن تعداد پزشکان متخصص این بیمارستان خبر داد و افزود: تعداد تخت‌های این بیمارستان به بیش از ۹۶ تخت افزایش می‌‌یابد و برای ارائه خدمات بهتر به ساکنان شهرستان مرزی پارس‌آباد و شهرهای همجوار، مقرر شده در بیمارستان ارس؛ بخش‌های تخصصی به‌ویژه ان.آی.سی.یو و واحدهای تصویربرداری و سی.تی.اسکن راه‌اندازی شود تا ما بتوانیم به بیمه‌شدگان خدمت‌رسانی بهتری انجام دهیم. پروژه درمانگاه نمین نیز در حال تکمیل شدن است و پروژه‌هایی در خلخال و سایر شهرستان‌ها نیز در جریان این سفر بررسی و اجرایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: برخلاف سال‌های گذشته، رویکرد دولت سیزدهم، نگاه به ظرفیت‌های داخل کشور است و سعی ما بر این بوده تا در ۱۰ ماه استقرار دولت سیزدهم، بخش عظیمی از بدهی‌های تأمین‌اجتماعی به بانک‌ها را تسویه کنیم. همچنین افزایش یک میلیون نفری بیمه‌شدگان در یک سال اخیر، از دستاوردها و نتایج نگاه به داخل است که با وجود شرایط کرونایی و تحریم‌ها، کار ارزشمندی در سازمان تأمین‌اجتماعی انجام شده است.

دکتر موسوی از اجرای طرح توسعه بیمارستان سبلان اردبیل و تجهیز این بیمارستان خبر داد و گفت: در این زمینه اعتبارات لازم تأمین می‌شود و علاوه بر آن با تعیین تکلیف زمین درمانگاه گرمی، درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهر احداث می‌شود‌. در بیله‌سوار هم در یک ماه آینده زمین مورد نظر برای احداث درمانگاه تأمین‌اجتماعی این شهر، مشخص و عملیات اجرایی درمانگاه این شهر آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در بازدیدی که از مجموعه کشت و صنعت مغان داشتیم، در کنار بازدید از بخش تولید محصولات لبنی و دامپروری، مقرر شد تا با هدف حمایت از مجموعه‌های تولیدی به ویژه کشت و صنعت مغان، همکاری ما در زمینه خدمات بیمه ای موردنیاز این حوزه افزایش یابد. کشت و صنعت مغان در تأمین امنیت غذایی کشور نقش مهمی دارد و وظیفه اصلی ما حمایت مستمر از تولیدات این مجموعه است.

دکتر موسوی تعامل مناسب حوزه بیمه‌ای را با این بنگاه اقتصادی عظیم را ضروری دانست و افزود: برای واحدهای صنعتی و تولیدی؛ در سال گذشته شرایط تقسیط و بخشودگی جرایم را فراهم کردیم و امیدواریم در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرینی» بتوانند ظرفیت تولید خود را ارتقا دهند. امیدواریم با همکاری مشترک شرکت سرمایه‌گذاری شستا، فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های جدید و رونق تولید در این بنگاه عظیم اقتصادی فراهم آمده و بیش از گذشته توانمندی‌هایمان را افزایش دهیم.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و نایب‌رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس در روز جمعه ۱۴ مرداد، با اشاره به برخی مصوبات این سفر اظهار امیدواری کرد که با تحقق این مصوبات که بیشتر در سه حوزه احداث مراکز درمانی، بیمه ای، استخدام کادر درمان و بیمه‌ای و همچنین خرید تجهیزات پزشکی های‌تک متناسب با افزایش فضای فیزیکی بخش درمان استان خواهد بود، شاهد پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در تامین‌اجتماعی استان اردبیل خواهیم بود

در این دیدار که مدیران بیمه‌ای و درمان تامین‌اجتماعی استان اردبیل هم حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی ضمن قدردانی از حضور مدیرعامل و معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اردبیل و قدردانی از زحمات و تلاش‌های کارکنان بخش‌های بیمه‌ای و درمان تأمین‌اجتماعی استان و با اشاره به عملکرد خوب تأمین‌اجتماعی به‌ویژه در برنامه ریزی مدون برای افزایش تعداد بیمه‌شدگان گفت: مدیریت عالی سازمان باعث تحولی عظیم در دو بخش بیمه‌ای و درمانی شده است. وی همچنین با اشاره به احداث هتل ۵ ستاره در سرعین از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی، خواستار سرمایه‌گذاری بیشتر این سازمان در بخش‌های صنعت، گردشگری و کشاورزی شد.

براساس گزارش روابط‌عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، همچنین محمود عباس‌زاده مشکینی، نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز که در جریان سفر استانی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان اردبیل، دکتر موسوی را در بازدید از مراکز بیمه‌ای و درمانی مشکین‌شهر همراهی کرد، در پایان این سفر با صدور نامه‌ای از حضور مدیرعامل و معاونان سازمان تأمین‌اجتماعی در استان اردبیل و شهر مشکین‌شهر قدردانی کرد. وی در این نامه همچنین افزوده است: در اثنای این سفر، سه مطالبه اصلی مردم مشکین‌شهر از سازمان تأمین‌اجتماعی در زمینه تبدیل درمانگاه تامین‌اجتماعی به دی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی شبانه‌روزی و تجهیز آن به امکانات انجام جراحی‌های محدود، صدور مجوز تأسیس بیمارستان تامین‌اجتماعی مشکین‌شهر و دو فقره سرمایه‌گذاری اقتصادی شستا در مشکین‌شهر مطرح و درباره انها تصمیم گیری شد