جامع خبر(جامع نیوز):بازار امروز تحت تاثیر اخبار برجامی و کاهش قیمت دلار روند نزولی را طی کرد به طوریکه ارزش معاملات خرد بازار تا سطح ۳هزار۱۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت . به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن ، در بازار کاهشی امروز بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرویی بود . ولی با تداوم […]

جامع خبر(جامع نیوز):بازار امروز تحت تاثیر اخبار برجامی و کاهش قیمت دلار روند نزولی را طی کرد به طوریکه ارزش معاملات خرد بازار تا سطح ۳هزار۱۴۱ میلیارد تومان کاهش یافت .

به گزارش روابط عمومی شرکت تامین سرمایه تمدن ، در بازار کاهشی امروز بیشترین ارزش معاملات مربوط به گروه خودرویی بود . ولی با تداوم کاهش نرخ دلار صنایع کامودیتی محور بازار منفی شدند .

بنابراین گزارش ، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۱۲ هزار و ۵۹۲ واحد به رقم یک‌میلیون و ۴۳۸ هزار و ۸۱۱ واحد رسید.همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با کاهش ۱۶۶۸ واحد به رقم ۳۹۷ هزار و ۴۱۰ واحد رسید.

نمادهای تأثیر گذار بر رشد امروز شاخص کل «شفن» ، «حکشتی» و «برکت»بودند اما در مقابل نمادهای «فارس» ، «کچاد» ،«فملی» و «کگل» ، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص کل بورس تهران داشتند.

در بازار امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۸٫۲هزار میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی نیزدر بازار ثانویه ۱۴٫۱ هزار میلیارد تومان بود که ۷۵ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.همچنین ارزش معاملات خرد با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به روز کاری چهارشنبه ۲۶مردادماه  به رقم ۳٫۱ هزار میلیارد تومان رسید.

افزایش نرخ بهره بین بانکی

بانک مرکزی از افزایش ۰٫۰۵درصدی نرخ بهره بین بانکی در هفته گذشته خبر داد. به این ترتیب نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته گذشته به ۲۰٫۶۴درصد رسید و به روند کاهشی سه هفته‌ای خود پایان داد.فشارهای تحمیلی طی هفته‌های گذشته، باعث شده بود که نرخ سود بین بانکی از ابتدای مرداد ماه در مدار نزولی قرار بگیرد. با این حال، مطابق پیش‌بینی‌ها این کاهش نتوانست برای بازار سرمایه مفید واقع شود و ضرر و زیان بورسی‌ها را جبران کند.از طرف دیگر پس از سرکوب بهره بین بانکی، بانک مرکزی مجبور بود برای تامین نیاز بانک‌ها منابع خود را در بازار بانکی عرضه کند. اقدامی که به عقیده کارشناسان اقتصادی تورم‌زا است و می‌تواند مشکلات بزرگی را در بلندمدت بوجود بیاورد.

تعیین تکلیف ETF‌ها به زودی

مهدی مساحی در حاشیه نشست خبری معاون وزیر اقتصاد از واگذاری سهام سایپا و ایران خودرو در نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: کار ارزش‌گذاری این سهام زمان‌بر بود و هنوز کار کارشناسی آن تمام نشده است که بتوان زمان دقیق واگذاری را اعلام کرد.وی با بیان این‌که اصلاح اساسنامه ETF ها در صحن هیات دولت مطرح شد، اظهار کرد: نظرات در این مورد مثبت بود و احتمالا با انجام این کار قیمت دارا یکم و پالایش یکم به ارزش ذاتی آنها نزدیک شود.

دلار آماده ورود به کانال ۲۸هزار تومان

در شرایط کنونی با توجه‌ به اخبار مثبت، دلار به کف کانال ۲۹ هزار تومان در بازار آزاد رسیده و طبق آخرین پیش‌بینی‌ها، آماده ورود به کانال ۲۸ هزار تومان شده است.باید اشاره کرد که چنانچه اخبار مثبت از برجام و توافق ادامه‌دار باشد، شاهد ریزش نرخ ارز خواهیم‌ بود.

سکه ۱۳ میلیون و۴۰۰ هزار تومان

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز شنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ در بازار آزاد تهران به ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز ۱۷۴۸ دلار و ۴۳سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۶۶۴ تومان است.