محصول جدید KLM100C نوزدهمین محصول شرکت پتروشیمی کارون و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت است که با همکاری شرکت کیمیا مانا پلیمر تولید و با حمایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی بندرامام امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور در مراسمی رونمایی شد. تجاری سازی این محصول با کاربری های مختلف به ویژه برای چسب ایجاد و […]

محصول جدید KLM100C نوزدهمین محصول شرکت پتروشیمی کارون و پنجمین محصول دانش‌بنیان این شرکت است که با همکاری شرکت کیمیا مانا پلیمر تولید و با حمایت هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی بندرامام امروز چهارشنبه ۱۶ شهریور در مراسمی رونمایی شد. تجاری سازی این محصول با کاربری های مختلف به ویژه برای چسب ایجاد و روانه بازار شده است که گام مهمی برای بسته بندی و حفظ کیفیت مواد غذایی می باشد.

به گزارش جامع خبر( جامع نیوز):آقای دکتر علیرضا صدیق زاده مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در مراسم رونمایی از محصول جدید KLM100C از همه مسئولین تشکر و قدردانی کرد و در خصوص سختی کار و محیط ویژه کاری از همکاران نیز تشکر نمود و در خصوص اهمیت و همکاری با بخش خصوصی گفت: اگر این دستاورد را به سه فاز بخش کنیم فاز سوم بخش خصوصی است و آن چیزی که حرکت سودآور شرکت را ادامه می دهد همین شرکت‌های بخش خصوصی هستند که محصول ما را می برند و تبدیل میکنند به محصولی که به ویترین فروشگاه ها می رسد و این آخرین مرحله کار است که بسیار با اهمیت می باشد.

مدیرعامل پتروشیمی کارون در مورد حمایت از شرکت گفت: اول هلدینگ خلیج فارس و بعد پتروشیمی بندرامام هستند که ما را حمایت کردند و باید از آنها تشکر کنیم و همچنین وی به موضوع اقتصاد توسعه یافته و قابل رقابت تاکید کرد و ادامه داد تنها با حرف و شعار دادن به جایی نمیرسیم هر رشدی بمانند پله می باشد و باید با آن اوج گرفت و بدون آن پیشرفت انجام شدنی نیست و این حرکت های امروز همانند همان پله هایی است که افراد و شرکت های مختلف انواع این پله ها برای اوج گرفتن را ایجاد می کنند.

علیرضا صدیق زاده ادامه داد: حوزه های مختلف در هلدینگ خلیج فارس انواع مختلف پلیمرها، پی وی سی، پلی اتیلن، پروپیلن، پلی پروپیلن، استایلن و غیره را دارند و هر کدام یک پله هستند. وی تاکید کرد ما باید از پله اول شروع کنیم که بخش خصوصی و پایین دستی است.

وی تاکید کرد: پتروشیمی نمی‌تواند بگوید من فقط تولید می کنم و بقیه کار به ما ارتباطی ندارد، بخش خصوصی هم می تواند بگوید ما از خارج می آوریم و به ما ارتباطی ندارد، پس چه کسی باید این دو را به هم برساند، ما هستیم که به عنوان هلدینگ خلیج فارس و صنعت پتروشیمی کشور باید دست آنها را گرفته و با خودمان حرکت دهیم تا پله ها یکی یکی پشت سر هم قرار بگیرند، باید همه با هم کمک کنیم تا کارها به خوبی پیش برود.

علیرضا صدیقی‌زاده در حاشیه این مراسم نیزاظهار کرد: براساس برآوردها، نیاز بازار داخل به این محصول حدود ۴ هزار تن است که پتروشیمی کارون در صورت اعلام تقاضا توانایی تأمین همه این مقدار را دارد.

وی تأکید کرد: هم‌اکنون هر تن از این محصول حدود ۲۵۰۰ دلار وارد کشور می‌شود که با احتساب این ۴ هزار تن حدود ۱۰ میلیون دلار از خروج ارز از کشور جلوگیری خواهد شد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به اینکه این محصول ویژه چسب‌های لمینت است که بیشترین کاربرد را در سیستم بسته‌بندی مواد غذایی دارد، افزود: با رونمایی از این محصول، کشور از واردات این چسب بی‌نیاز می شود.

صدیقی‌زاده ادامه داد: پتروشیمی کارون همه نیاز بازار را براساس گریدهایی که مربوط به صنعت پلی‌اورتان هستند را بومی‌سازی می کند و بی‌شک تا پایان سال یک یا دو مورد محصول دیگر عرضه خواهیم کرد.

تلاش جهادگونه صنعت پتروشیمی

آقای دکتر مهرداد عظیمی مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس نیز در مراسم رونمایی از محصول جدید KLM100C گفت: من از جانب مدیرعامل محترم هلدینگ خلیج فارس از آقای صدیقی زاده و همکاران وی و از مجموعه بخش خصوصی که در این افتخار سهیم بودند این روز را تبریک میگویم، امروز یک اتفاق دانش بنیان در تاریخ کار هلدینگ در راستای شعار سال رخ داده و یک اتفاق خوب را شاهد هستیم. و همچنین تاکید کرد همکاران، شرکت ها و بخشهای مختلف در کشور افتخار آفرین هستند.

مدیر روابط عمومی هلدینگ خلیج فارس تاکید کرد: اگر دشمنان ما نتوانستند موفق باشند و شکست خوردند باعث آن تلاش جهادگونه صنعت پتروشیمی بوده است که سر آمد آن هلدینگ خلیج فارس بوده که توانسته در دنیا جزو شرکت های موفق خودش را معرفی کند.

وی همچنین از همراهی جامعه رسانهای و انعکاس شایسته اخبار غرورآفرین این مجموعه نیز تشکر کرد.

دکتر عظیمی در ادامه گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ پروژه دانش بنیان به دست توانمند ۱۸۲ شرکت دانش بنیان در حال فعالیت است که امروز یکی از آنها در اینجا حاضر میباشد و محصول خود را ارائه میکند و این افتخار بزرگی برای کشورمان است. این مسیر به دست توانمند نخبگان و جوانان ایرانی در حال انجام است که به آنها تبریک می گوییم.

امروز نام این شرکت موفق به دانش بنیان ترین شرکت مزین است که این یک مدال افتخار برای ما می باشد و ما آرزوی بهترین ها را داریم.

محصول کاملاً بومی سازی شده و با دانش فنی و علمی داخلی

آقای مرتضی قره‌محمدلو مدیرعامل شرکت کیمیا مانا پلیمر که بهمراه شرکت پتروشیمی کارون تولید کننده این ماده می باشد در مراسم رونمایی از محصول جدید KLM100C گفت: ما در این شرکت دانش بنیان گام های بزرگی برداشتیم که امروز از این محصول رونمایی می‌شود ما سه سال و نیم پیش خدمت آقای دکتر صدیقی زاده رسیده و شرح موضوع کردیم که میشود از ام دی آی محصولات دیگری ساخت که در صنعت لمینت برای بسته بندی مواد غذایی استفاده شود. ایشان نیز موافقت کردند و نزدیک به سه سال نمونه‌های پتروشیمی را گرفته و در بخش آر اند دی سنتز انجام دادیم و به مرحله ای رسیدیم که محصول را با استانداردهای لازم به بازار مصرف کنندگان و چاپخانه‌داران ها تحویل دادیم.

مدیرعامل شرکت کیمیا مانا پلیمر ادامه داد: این ماده یک و نیم الی سه گرم برای چسباندن فیلم های بسته بندی یک متر مربعی کافی است و چسبندگی لازم را ایجاد می کند و افتخار داریم بگوییم همه مواد اولیه ساخت این پروپلیمر داخلی است و محصول کاملاً بومی سازی شده و با دانش فنی و علم شرکت دانش بنیان کیمیا مانا پلیمر انجام شده است. تمام مواد اولیه مورد استفاده در محصول KLM100C داخلی هستند و این محصول با فناوری مشترک شرکت پتروشیمی کارون و کیمیا مانا پلیمر تولید شده است.

مرتضی قره‌محمدلو افزود: با توجه به اینکه هیچ محصولی بدون بسته بندی در دنیا وجود ندارد و نیز ما تمرکز کار را در بسته بندی بخصوص مواد غذایی قرار داده ایم که این موضوع قابل گسترش در کشور میباشد البته نیاز به کار بیشتری دارد. در همین راستا ما از آقای صدیقی زاده و هلدینگ طلب یاری داریم و حتی هدف صادرات را نیز دنبال می‌کنیم البته اولویت تأمین نیاز داخل و سپس صادرات این محصول به کشورهای منطقه است.

وی ادامه داد: در واقع ما این محصول را نمایندگی در جامعه بزرگ صنعت چاپ می کنیم به واقع یک تکنولوژی مشترک بین ما و پتروشیمی کارون انجام می شود. انتظار داریم مسئولین به ما کمک کنند که این صنعتی که دست اروپایی ها بود و ما دو هزار تن واردات از این نوع داشتیم هر دو را تولید کرده و این توانایی در ایران وجود دارد و باید بگویم امروز ما وارد بازار شده ایم.

مدیرعامل شرکت کیمیا مانا پلیمر در پایان تاکید کرد: ما نیاز به همراهی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری داریم البته دو سال پیش چهار محصول را ارائه کرده و دوم محصول ما مجوز دانش بنیان را اخذ نموده است و طی دو سال شرکت دانش بنیان کیمیا مانا پلیمر را به ایران و کشورهای منطقه شناساندهیم.

هیچ پتروشیمی در ایران وجود ندارد که حساسیت پتروشیمی کارون را داشته باشد

آقای پروفسور مقیمی نایب رئیس هیئت مدیره شرکت شیمی پلیمر پارس که ۱۲۰ مقاله علمی در دنیا دارد نیز در این مراسم گفت: در ابتدای راه اندازی فاز ۲ پتروشیمی مشاور آقای صدیق زاده بودم و در فاز ۲ ام دی آی تولید شده که به دنبال آن محصولات زیادی وجود دارد با ایشان همکاری داشتم و اخیراً محصول KLM100C را تولید کرده که این افتخار بزرگ به دست آمده است.

نایب رئیس هیئت مدیره شرکت شیمی پلیمر پارس توضیح داد: هیچ پتروشیمی در ایران وجود ندارد که حساسیت پتروشیمی کارون را داشته باشد چون پتروشیمی کارون با گازهای خفه کننده و انفجاری کار می کند با همه سختی ها تلاش می کنند و کار را پیش میبرند و باید بگویم آینده پتروشیمی کارون بسیار درخشان است.

شرکت پتروشیمی کارون دانش بنیان بوده و هر ساله باید سعی کند که این درجه را حفظ کرده و همیشه دانش‌بنیان باقی بماند.