جامع خبر(جامع نیوز):شورای عالی بورس با تاسیس بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور موافقت کرد. به نقل از فرینا، در جلسه روز سه شنبه (۱ شهریورماه) شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند. این بورس با سرمایه ارزى در مناطق آزاد تاسیس مى شود و […]

جامع خبر(جامع نیوز):شورای عالی بورس با تاسیس بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور موافقت کرد.

به نقل از فرینا، در جلسه روز سه شنبه (۱ شهریورماه) شورای عالی بورس، اعضای این شورا، راه اندازی بورس بین‌الملل در مناطق آزاد کشور را تصویب کردند.
این بورس با سرمایه ارزى در مناطق آزاد تاسیس مى شود و تمامى معاملات آن ارزى خواهد بود.
بورس بین الملل مناطق آزاد پنجمین بورس کشور است که با هدف تامین مالی ارزی پروژه های صنعتی و عمرانی با سرمایه اولیه ۳۰ میلیون یورو در مناطق آزاد راه اندازی می شود.
بورس بین الملل مهم ترین بستر برای جذب منابع مالی خارجی به کشور است که از طریق انتشار ابزارهای ارزی، زمینه جذب سرمایه های خارجی و همچنین شرکت های واجد شرایط در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی و انرژی را فراهم می آورد.
راه اندازی بورس بین الملل در مناطق آزاد، بستر لازم را برای اتصال به اقتصاد جهانی و بین المللی کردن بازار سرمایه در این مناطق ایجاد می کند و از طریق پیوند با بازارهای جهانی، جذب سرمایه های خارجی و فناوری پیشرفته، زمینه افزایش صادرات کالا و خدمات در کشور را فراهم می نماید.