جامع خبر(جامع نیوز):در مراسم تقدیر از مرتضی فرهادی نظریه پرداز حوزه تعاون، این استاد برجسته بر پیشینه چند هزار ساله تعاون در ایران تأکید نمود.   مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تکریم مرتضی فرهادی استاد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: در نمایشگاه رسم تعاون، مشاهیر تعاون […]

جامع خبر(جامع نیوز):در مراسم تقدیر از مرتضی فرهادی نظریه پرداز حوزه تعاون، این استاد برجسته بر پیشینه چند هزار ساله تعاون در ایران تأکید نمود.

 

مهدی مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین تکریم مرتضی فرهادی استاد علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار داشت: در نمایشگاه رسم تعاون، مشاهیر تعاون معرفی می شوند و صاحب نظران و نظریه پردازان تعاون در روزهای برگزاری نمایشگاه، به ارائه مباحث تخصصی و کاربردی می پردازند.
مسکنی افزود: با هم افزایی نظریات متخصصین و تجربیات تعاونگران، می توان راهکارها و ساز و کارهایی برای تسهیل فعالیت تعاونی ها در نظر گرفت تا بستر فعالیت علاقه مندان و فعالین به نحو بهتری در بخش تعاون فراهم گردد.
مرتضی فرهادی استاد دانشگاه علوم طباطبایی و نظریه پرداز حوزه تعاون گفت: فعالیت کشاورزی در ایران طی حدود ده هزار سال، بر مبنای تشکل ها و تعاونی ها به پیش رفته است و مستندات این تشکل ها و تعاونی ها در کتاب هایی ارزشمند چاپ شده است که قابل طرح در مجامع جهانی و کشورهای دیگر است.
فرهادی افزود: بارها به مراکز علمی کشور تاکید نموده ام علاوه بر ترجمه کتب زبان خارجی به فارسی، آثار ارزشمند فارسی نیز به زبان های خارجی ترجمه گردد تا آثار ارزشمند نویسندگان و صاحب نظران کشور نیز در عرصه های بین المللی مطرح گردد و آثار تالیفی درباره پیشینه تعاونی ها در ایران از جمله این کتب ارزشمند و قابل ارائه به مجامع علمی دنیا محسوب می شود.
در این مراسم روح اله ایزدخواه نماینده مردم تهران ، محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک و غلامرضا منتظری نماینده مردم آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیاناتی را در خصوص اهمیت تعاون در کشور و تجربیات ارزشمند تعاون در تاریخ کشور و لزوم توجه به کارکردهای ارزشمند تعاون در پیشرفت اقتصادی کشور و ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه مطرح نمودند.
در ادامه این مراسم با حضور دکتر میثم موسایی استاد دانشگاه تهران، رشته کارشناسی ارشد اقتصاد تعاون در دانشگاه تهران رونمایی شد.
مسکنی معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در فعالیت تعاونگران، آموزه ها و تجربیات مهمی قابل استخراج است و توسعه مباحث تعاون در مراکز علمی و دانشگاهی فرصتی برای اشتراک اطلاعات و تجربیات و ثبت دانش تعاون و همافزایی صاحب نظران تلقی می گردد.
محمد شیخ حسینی سرپرست بانک توسعه تعاون گفت: تعاون به لحاظ علمی و تاریخی جایگاهی ارزشمند در کشور دارد و مناطق مختلف کشور در دوره های تاریخی، با اتکا به ساختارهای تعاونی، فعالیت های کشاورزی و تولیدی خود را به پیش برده اند.
شیخ حسینی افزود: یکی از ماموریت های بانک توسعه تعاون حمایت از تشکل های تعاونی در سطح کشور است و حضور شعب بانک توسعه تعاون در مناطق مختلف به ویژه کمتر برخوردار و بکارگیری محصولات ویژه تعاونی ها می تواند در حمایت از تعاونی ها و تسهیل فعالیت های آنان در حوزه های تولید، مصرف، تامین مواد اولیه و فروش مثمر ثمر واقع شود.
در این مراسم کریم میرزا خانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون، علی اکبر ابراهیمی نژاد رییس مرکز نوآوری و توسعه تعاون ایران ، مدیران کل حوزه معاون تعاون، البرز محمدی مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون نیز حضور داشتند.

گفتنی است در این مراسم، بانک توسعه تعاون به پاس سالها خدمات ارزشمند پژوهشی دکتر مرتضی فرهادی، از زحمات و تلاش های این استاد فرهیخته قدردانی نمود