جامع خبر(جامع نیوز):مراسم امضای تفاهم نامه میان گروه سرمایه گذاری وتوسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس(پترول) صبح امروز در ساختمان این شرکت برگزارشد.  رشید قانعی، امروز (دوشنبه، ۱۱ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران با اشاره […]

جامع خبر(جامع نیوز):مراسم امضای تفاهم نامه میان گروه سرمایه گذاری وتوسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس(پترول) صبح امروز در ساختمان این شرکت برگزارشد.

 رشید قانعی، امروز (دوشنبه، ۱۱ مهرماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) و انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران با اشاره به اینکه برنامه جدی هلدینگ خلیج فارس تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن ارزش افزوده محصولات است، اظهار کرد: بنگاه‌های بزرگ به‌طور معمول از برنامه‌ریزی تا اجرا و تأمین مالی طرح را خود انجام می‌دهند و کمترین ارتباط را با سازمان‌های مردم نهاد (NGO) دارند.

وی ادامه داد: در صورتی که بسیاری از  سازمان‌های مردم نهاد از نظر تخصصی بسیار حرفه‌ای‌تر از بنگاه‌ها  عمل می‌کنند که هلدینگ خلیج فارس این واقعیت را پذیرفته و به دنبال آن است تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های مردمی و خصوصی استفاده کند و ما بیشتر نقش پشتیبان و هدایت‌گر و تأمین سرمایه را داشته باشیم.

مدیرعامل پترول با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی واحدهای پتروشیمی ایران ارزش افزوده بالایی ندارند که بخش مستربچ و کامپاند از این موارد است، اظهار کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه از ظرفیت‌های انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند پلیمر در زمینه طراحی محصولات آتی، توسعه کسب‌وکار و بازارهای جهانی استفاده می‌شود.

قانعی  گفت: امیدواریم این همکاری‌ها افزون بر تکمیل زنجیره و جلوگیری از خام‌فروشی منجر به تقویت بخش خصوصی هم شود.

مهدی قربانی، معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز در این آیین با اشاره به اینکه ارتباط با انجمن‌ها، مراکز علمی و سازمان‌های مردم‌نهاد از اهداف و سیاست‌های هلدینگ خلیج فارس است، اظهار کرد: استفاده از این ظرفیت‌ها به خلق ارزش و تکمیل زنجیره ارزش منتج می‌شود.

وی ادامه داد: انجمن‌ها و اصناف به‌خوبی می‌توانند حلقه واسط در این زمینه باشند و به‌عنوان عناصر تصمیم‌ساز بسیار مؤثرند، زیرا می‌توانند رصد دقیقی از واقعیت‌های بازار و صنعت داشته باشند و این ارتباط را به‌خوبی میسر کنند.

معاون حاکمیت، خدمات مشترک و سامانه‌های گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس افزود: این تفاهم‌نامه مقدمه‌ای برای گسترش ارتباط هلدینگ خلیج فارس با سایر انجمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد که در این زمینه فعالیت می‌کنند، خواهد بود.

سعید زکایی، رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران نیز در این آیین اظهار کرد: توسعه صنعت پتروشیمی و پلیمری به‌واسطه وجود زنجیره کامل مواد خام و میانی و نهایی و افراد تحصیل‌کرده از اولویت‌های کشور است.

وی با بیان اینکه میانگین ارزش صادراتی محصولات پلاستیکی ما حدود ۱۵۰۰ دلار است که هنوز با میانگین جهانی و کشورهای پیشرو فاصله دارد، افزود: سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی در این بخش سبب می‌شود ارزش دلاری هر تن از محصولات پلاستیکی ایران بالاتر رود و سبب افزایش ثروت و اشتغال‌زایی و رونق برای کشور شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان مستربچ و آمیزه‌های پلیمری ایران با اشاره به اینکه این انجمن شناخت کاملی از بازارها و کالاهای جدید دارد، گفت: بیشتر اعضای این انجمن شرکت‌های دانش‌بنیان هستند.

زکایی تأکید کرد: این همکاری می‌تواند افزون بر توسعه صادرات و طراحی مواد اولیه کمک کند تا در مسیر توسعه پایدار پیش رویم.