جامع خبر(جامع نیوز):سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به ضرورت تخصیص و بهره برداری از شماره اقتصادی و ماده (۶) آئین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم اقدام به تخصیص شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی نموده است. مؤدیان مالیاتی مکلفند از تاریخ […]

جامع خبر(جامع نیوز):سازمان امور مالیاتی کشور در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان و با توجه به ضرورت تخصیص و بهره برداری از شماره اقتصادی و ماده (۶) آئین نامه اجرایی تبصره (۳) ماده ۱۶۹ قانون مالیاتهای مستقیم اقدام به تخصیص شماره اقتصادی جدید به فعالان اقتصادی نموده است. مؤدیان مالیاتی مکلفند از تاریخ ۰۱/۰۷/۱۴۰۱ برای صدور صورتحساب‌های فروش کالا و عرضه خدمات، قراردادها و سایر اسناد مشابه از شماره اقتصادی جدید استفاده نمایند.

نکات مهم:

  • برای تمامی مؤدیانی که ثبت نام خود را در نظام مالیاتی تکمیل کرده باشند شماره اقتصادی منحصر به فرد تخصیص می‌یابد.
  • شماره اقتصادی اشخاص حقوقی همان شناسه ملی این اشخاص است که از اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۹ به عنوان شماره اقتصادی در نظر گرفته است.
  • برای اشخاص حقیقی به ازاء هر ثبت نام و پرونده مالیاتی یک شماره اقتصادی صادر می‌شود.
  • فعالان اقتصادی می‌توانند با مراجعه به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir  شماره‌ اقتصادی صادره برای خود را مشاهده نمایند.