جامع خبر(جامع نیوز):با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد زندان اردبیل آزاد شدند. به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جشن گلریزان آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد زندان اردبیل با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد. […]

جامع خبر(جامع نیوز):با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص)، ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد زندان اردبیل آزاد شدند.

به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، جشن گلریزان آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد زندان اردبیل با مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.
این مراسم با حضور دکتر «ناصر سیف‌اللهی» عضو هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در سالن آمفی تئاتر زندان اردبیل برگزار و مبلغ ۵ میلیارد ریال توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به این امر اختصاص یافت.
سیف‌اللهی در سخنان خود، برنامه‌های بانک و تصمیم هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در تخصیص برخی از درآمدهای بانک به کارهای عام‌المنفعه را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: در راستای اعتلای بانکداری اسلامی و نهادینه کردن فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، هیأت مدیره بانک تصمیم گرفته درآمدهای حاصل از جرائم دیرکرد اقساط را به کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه اختصاص دهد که با توفیق الهی، امروز شاهد آزادسازی ۲۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد زندان اردبیل با تخصیص ۵ میلیارد ریال خواهیم بود.
در این مراسم، «رضا قاسمیان» معاون سیاسی استانداری اردبیل از مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بابت مشارکت در این امر خداپسندانه قدردانی کرد و اظهار داشت: بانکی که فعالیت آن بر محور دستورات خداوند و بر پایه قرضالحسنه است، شایستگی خود را نیز در تخصیص درآمدهای خود به کارهای عام‌المنفعه و خداپسندانه به نمایش گذاشت و پیشگام ادای دین بندگان الهی شد.
حجت‌الاسلام و المسلمین «حسین کثیرلو» مدیرکل دادگستری استان اردبیل نیز از پیشگام شدن و غیرت مدیران بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حفظ آبرو و شاد کردن خانواده‌های زندانیان جرائم مالی غیرعمد تقدیر کرد گفت: امیدوارم این عنایات از طرف بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و سایر خیرین محترم تداوم داشته باشد.
در این جلسه همچنین «یاسر امجدی» مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به اینکه مبلغ محکومیت زندانیان آزاد شده، بیش از ۷ میلیارد ریال بود که حدود ۲ میلیارد ریال توسط شکات محترم مورد عفو قرار گرفت و بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با پرداخت ۵ میلیارد ریال از بدهی‌های این عزیزان، اقدام به آزادسازی آن‌ها کرد که به سهم خود از حضور دکتر سیف‌اللهی و مشارکت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران قدردانی می‌کنم.
در این مراسم جمعی از مدیران و نخبگان استان از جمله دکتر «اسماعیل چمنی» رئیس دانشگاه محقق اردبیلی، «علی واحد» مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل و «علی محبوبی‌پور» مدیر کل امنیتی استانداری اردبیل نیز حضور داشتند.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این نیز در آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیرعمد پیشگام بوده است. این بانک با تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان و در همکاری با وزارت امور اقتصادی و دارایی و نهادهای حمایتی، در آزادسازی ۴۰ زندانی نقش‌آفرین بود. بانک مهربانی‌ها در سال ۱۳۹۷ نیز ۴۲۰ میلیون تومان را برای آزادسازی نزدیک به ۵۰ نفر از زندانیان جرائم مالی غیرعمد و در چارچوب مسئولیت اجتماعی خود هزینه کرد.