مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بنگاه‌های تولیدکننده محصول‌های فولادی با تاکید در کنار زدن نظام قیمت‌گذاری دستوری، تاکید می‌کند: دیدگاه فولادی‌ها به هیچ وجه گران فروشی یا کسب منافع غیرمنطقی نبوده و نیست و تنها به دنبال منطقی شدن نرخ‌های فروش و نگاه اصلاحی به این مسئله است. در همین راستا بورس […]

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان به عنوان یکی از بنگاه‌های تولیدکننده محصول‌های فولادی با تاکید در کنار زدن نظام قیمت‌گذاری دستوری، تاکید می‌کند: دیدگاه فولادی‌ها به هیچ وجه گران فروشی یا کسب منافع غیرمنطقی نبوده و نیست و تنها به دنبال منطقی شدن نرخ‌های فروش و نگاه اصلاحی به این مسئله است. در همین راستا بورس کالا تلاش دارد با استفاده از سازوکار عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را منصفانه و منطقی کند که از این مسیر می توان چرخه معیوب قیمت گذاری دستوری را به سمت کشف قیمت های عادلانه اصلاح کرد.

ایرج رخصتی، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان درباره دیدگاه بنگاه‌ها نسبت به قیمت گذاری دستوری به کالاخبر گفت: در حوزه قیمت کالاها، باید به صورت جامع و واقع بینانه به آن نگاه شود به طوریکه ما فولادی ها با نظارت دقیق و کامل سیاست گذار بر روند قیمت ها کاملا موافق هستیم اما قیمت گذاری دستوری کار را برای تولید سخت می کند.

رخصتی افزود: همانطور که شرکت‌های فولادی مواد اولیه خود را با نرخ‌های رقابتی خریداری می‌کنند، باید بتوانند محصول نهایی را با قیمت رقابتی و براساس عرضه و تقاضا بفروشند.

وی خاطرنشان کرد: مقاطع فولادی محصول‌هایی با ارزش افزوده ویژه برای مصرف کنندگان و جامعه هستند و این ارزش افزوده باید به تولیدکننده برگردد، در غیر این صورت در زنجیره ارزش تولید مشکل ایجاد می‌کند.

به گفته رخصتی در شرایط فعلی، سازوکار تعیین قیمت‌ها باید منطقی شود. دیدگاه فولادی‌ها به هیچ وجه گران فروشی یا کسب منافع غیرمنطقی نبوده و نیست و تنها به دنبال منطقی شدن نرخ‌های فروش و نگاه اصلاحی به این مسئله است.

وی در خصوص نقش بورس کالا در کنار رفتن قیمت‌گذاری دستوری عنوان کرد: بورس کالا تلاش دارد با استفاده از سازوکار عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را منصفانه و منطقی کند که از این مسیر می توان چرخه معیوب قیمت گذاری دستوری را به سمت کشف قیمت های عادلانه اصلاح کرد.