جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش بررسی عملکرد شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ این بانک، افزایش ثبات و استحکام مالی، رهبری بازار مالی و خدمات بانکی، توسعه بانکداری شرکتی و افزایش رضایتمندی ذی نفعان بانک را از مهم ترین اهداف و مضامین پیش رو عنوان کرد. دکتر محمدرضا فرزین در این همایش که […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک ملی ایران در همایش بررسی عملکرد شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ این بانک، افزایش ثبات و استحکام مالی، رهبری بازار مالی و خدمات بانکی، توسعه بانکداری شرکتی و افزایش رضایتمندی ذی نفعان بانک را از مهم ترین اهداف و مضامین پیش رو عنوان کرد.

دکتر محمدرضا فرزین در این همایش که با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان مدیرعامل، روسای حوزه ها، ادارات کل، ادارات امور شعب و شعب مستقل بانک برگزار شد، با بیان اینکه با گذشت یک سال از حضور بنده در این بانک، امروز زمان مناسبی برای ارزیابی عملکرد از میزان تحقق اهداف، مضامین و راهبردهاست، گفت: برنامه ریزی تنها تعیین هدف نیست و تنها به تلاش درونی بستگی ندارد بلکه ضمن تدوین و کنترل اهداف، راهبردها، سیاست ها و برنامه های اجرایی باید نقش عوامل محیطی و شناخت بیرونی نیز در نظر گرفته شوند.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید سهم بانک ملی ایران در فضای رقابتی موجود بازار پولی و بانکی کشور افزایش یابد، افزود: این بانک در سال های گذشته با چالش زیان انباشته مواجه بوده است. اگر بنگاهی سودآوری نداشته باشد، در درازمدت توان رقابتی خود را از دست خواهد داد بنابراین سودآوری از منظر پایداری برای ادامه فعالیت و نه سهامداری ،هدف اصلی ماست.

تحقق سودآوری بانک تا پایان امسال
فرزین با اشاره بر مثبت شدن عملیات ریالی بانک در سال گذشته تصریح کرد: این یک شروع خوب بود و امسال ضمن توقف روند زیان دهی، به سودآوری بانک می رسیم. برای تحقق این مهم، دو اقدام افزایش سرمایه و فروش اوراق را در برنامه داریم تا بخشی از منفی بودن سرمایه نظارتی ناشی از زیان انباشته جبران شود.
مدیرعامل بانک ملی ایران ادامه داد: نباید هیچ زمانی اجازه دهیم نرخ تمام شده پول بیش از نرخ موثر تسهیلات باشد که لازمه این امر بزرگتر شدن است. اگر میزان تسهیلات بالا برود، توازن خوبی میان نرخ موثر و هزینه تمام شده پول ایجاد می شود و تلاش داریم این مهم را محقق کنیم.

راه اندازی اداره ارزیابی مالی در بانک ملی ایران
وی راه اندازی اداره ارزیابی مالی در بانک ملی ایران را از برنامه های مهم و پیش روی بانک عنوان و اضافه کرد: با راه اندازی این بخش، پروژه ها به طور دقیق ارزیابی شده و در صورت زیان ده بودن، از اجرای آنها جلوگیری می شود.

بانک ملی ایران و مشتری محوری فناورانه
فرزین بیان کرد: مسئله بعدی، مشتری محوری فناورانه است. باید دیدگاه و نقد مشتریان درباره محصولات بانک به طور منظم رصد شود. سامانه های بانک باید یکپارچه شوند و قصد داریم ضمن آسان سازی تسهیلات دهی خرد، اعتبارسنجی مشتریان خرد را نیز غیرحضوری کنیم.
وی با بیان اینکه گاها می توان با تغییرات جزیی، رضایتمندی بالایی را در میان مشتریان ایجاد کرد، گفت: باید مشتری محوری بر اساس تعریف نظام های فناوری، منابع انسانی و… باشد.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه بانک کارگشایی یک گنج و سرمایه عظیم برای بانک ملی ایران است، تاکید کرد: توسعه این بانک از اولویت های ماست. اگر این بانک محور تسهیلات دهی خرد قرار گیرد و مردم به ویژه کسبه خرد بتوانند سهل تر تسهیلات خود را دریافت کنند، شاهد افزایش میزان رضایتمندی مشتریان خواهیم بود.

رهبری بازار مالی و خدمات بانکی با محصولات تخصصی
وی با بیان اینکه برای رهبری بازار مالی و خدمات بانکی باید محصولات بانک تخصصی شوند، گفت: باید خط تولید مان راه بیافتد. حتی بسته های محصولات را می توان بر اساس نیازمندی های استان ها و مزیت های هر استان طراحی کرد.

اسکان، نخستین شعبه بانکداری شرکتی در بانک ملی ایران
فرزین از راه اندازی شعبه اسکان به عنوان نخستین شعبه بانکداری شرکتی در بانک ملی ایران خبر داد و اظهار کرد: دستورالعمل ها طراحی شده و نخستین شعبه بانکداری شرکتی را به زودی در اسکان خواهیم داشت.
وی سریع بودن، سفارشی بودن و ایجاد ثبات در ارایه خدمات به مشتریان ویژه را از مشخصه های بانکداری شرکتی برشمرد و ادامه داد: علاوه بر شعب بانکداری شرکتی، نیازمند ایجاد شعب تخصصی در بخش های مختلف اقتصادی کشور هستیم تا با دانش لازم و تخصصی کردن رویه ها، محصولات نوآورانه ایجاد کنیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران با بیان اینکه این بانک همواره بانکی جامع، پیشرو و تحول گرایانه بوده و باید به گذشته خود باز گردد، افزود: برای تقویت برند بانک ملی ایران، افزایش و ارتقای رضایتمندی ذی نفعان، عاملی بسیار مهم است.
وی با اشاره بر مضامین بانک گفت: مدیریت بهینه منابع، مولدسازی دارایی های منجمد، تحول دیجیتال و سرمایه انسانی از مهم ترین مضامین بانک ملی ایران هستند. باید دارایی های این بانک تبدیل به دارایی های مولد و موثر شوند. ضمن اینکه، کسری نقدینگی نیز با انتشار اوراق و فروش دارایی ها جبران شود.

لزوم سرعت دهی به روند رو به رشد تحول دیجیتال
فرزین با تاکید بر اینکه در آینده، بانکداری خواهد بود اما نیازی به وجود بانک ها و شعب نیست، گفت: لازمه این امر، تحقق بانکداری دیجیتال است. توسعه دستگاه های Pos تا پایان سال و افزودن یک میلیون دستگاه جدید را در برنامه داریم. ضمن اینکه، کارت های اعتباری بانک باید به سمت closed loop برود تا هم سودآوری تضمین شود و هم اینکه از خروج نقدینگی جلوگیری به عمل آید.
وی با تاکید بر اینکه باید در بحث تحول دیجیتال سرعت مان را بیشتر و عقب ماندگی را جبران کنیم، ادامه داد: در حوزه بین الملل، شعب ارزی باید بتوانند همه خدمات را به صورت کامل و یکپارچه ارایه کنند و در هر استان کشور یک شعبه ارزی جامع داشته باشیم.
مدیرعامل بانک ملی ایران بیان کرد: شعب خارج از کشور نیز باید در خدمت اهداف بانک ملی و اهداف ملی کشور باشند.
سرمایه انسانی، مهم ترین دارایی و آورده اصلی بانک ملی ایران است
فرزین با اشاره بر تغییرات اخیر در حوزه مدیران سرمایه انسانی بانک خاطر نشان کرد: رضایت سرمایه انسانی برای ما بسیار مهم است. نیروی انسانی، سرمایه و آورده اصلی بانک است و یقینا آموزش خوب نیروی انسانی می تواند بسیاری از چالش های بانک را مرتفع کند.