مدیرعامل مگاموتور در حاشیه افتتاح هفدمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو گفت: شرکت مگاموتور در این نمایشگاه با ارائه سه محصول جدید حضور پررنگ خواهد داشت.    به نقل از روابط عمومی مگاموتور، کیومرث مبلغ ناصری ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت مگاموتور با برنامه ریزی و ارائه پروژه ها و […]

مدیرعامل مگاموتور در حاشیه افتتاح هفدمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو گفت: شرکت مگاموتور در این نمایشگاه با ارائه سه محصول جدید حضور پررنگ خواهد داشت.

 

 به نقل از روابط عمومی مگاموتور، کیومرث مبلغ ناصری ضمن اعلام این خبر افزود: شرکت مگاموتور با برنامه ریزی و ارائه پروژه ها و برنامه های متعدد با اتکاء به توانمندی مهندسین و متخصصین خود توانسته گام های بلندی را درعرصه تولید محصولات جدید برداشته و به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کند.

او به ارائه محصولات جدید شرکت مگاموتور اشاره کرد و گفت: موتور ME16 اولین موتور ۱۶ سوپاپ گروه سایپا است که از سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ نیز بهره مند است؛ این موتور بر پایه دانش فنی داخلی و قطعات ساخت داخل با عمق داخلی سازی بیش از ۸۰ درصد در شرکت مگاموتور به تولید رسیده است، همچنین موتور M15GSI که نمونه ارتقا یافته M15 جاری گروه سایپا در سال ۱۴۰۲ بوده و این ارتقا موجب افزایش توان و گشتاورموتور و کاهش مصرف سوخت شده است؛ سومین محصول ارائه شده در این نمایشگاه توسعه موتور M24 پلاس است که با ارتقای فنی این محصول موفق به اخذ استاندارد آلایندگی یورو۵ به صورت پایدار شده است.

او افزود: مگاموتور به عنوان شرکت راهبر و تولید کننده تراز اول قوای محرکه گروه خودروسازی سایپا  قصد دارد در این دوره از نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات خود در سطح کشور، مجدد رشته های ارتباطی مستحکم تری را با زنجیره تامین و تولید قطعات محرکه با توجه به استقبال گسترده شرکت کنندگان پیوند بزند.

مبلغ ناصری تصریح کرد: از منظر تنوع محصول و توجه به نیازمندی های بازار و الزامات قانونی در شرکت مگاموتور اتفاقات بسیار ارزشمندی شکل گرفته که یکی از مهمترین این اقدامات توجه به پروژه هایی است که در حوزه قوای محرکه موتور خودروهای گروه سایپا به عنوان یک ضرورت و الزام در دستور کار قرار گرفته بود و نیاز بود با شتاب و سرعت دو چندان نسبت به گذشته به تولید برسد.

او ادامه داد: در همین راستا موفق شدیم با چهار پروژه عظیم درحوزه تحول و ارتقای موتور، خودروهای تولیدی را برای تغییری که در بازار کشور با آن روبرو است، آماده کنیم.

مدیرعامل مگاموتور افزود: چهار محصول ارتقا یافته از تولیدات مگاموتور را به زودی به تولید انبوه خواهیم رساند و تلاش داریم در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ هر سه ماه یک بار یکی از این محصولات را تولید و عرضه کنیم.

او به رعایت الزامات محصولات تولیدی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: توجه به رعایت الزامات آلایندگی، کاهش مصرف سوخت و توان، قدرت و گشتاور مورد انتظار مشتریان و سازمان ملی استاندارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت از جمله مواردی است که در پروژه های ارتقای محصول در مگاموتور برنامه ریزی شده است و به منظور کاهش آلایندگی تولیدات جاری نسبت به سال گذشته تولیدات موتور با دریچه گاز برقی و سیستم های کنترل الکترونیک آلایندگی ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل مگاموتور در ادامه گفت: مهمترین محصولی که در نیمه دوم ۱۴۰۱ با طراحی پیشرفته به تولید می رسد، ME16 نام دارد که اولین موتور ۱۶ سوپاپ گروه خودرو سازی سایپا بوده و این محصول روی خط مونتاژ مدرن با فرآیندهای خطا ناپذیر و کیفیت بسیار بالا مونتاژ خواهد شد.

او افزود: این موتور در خودروهای جدید گروه خوردوسازی سایپا مورد استفاده قرار خواهد گرفت که با هدف کاهش آلایندگی و مصرف سوخت و بازدهی بیشتر به بازار عرضه خواهد شد.

مبلغ ناصری به الزامات ارائه شده توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد اشاره کرد و تاکید کرد: تمامی اقدامات صورت گرفته توسط مگاموتور در تولید محصولات خود بر اساس رعایت الزامات و استانداردهایی است که از سوی وزات صمت و سازمان ملی استاندارد به شرکت های خودروساز ابلاغ شده است.

او افزود: شرکت های خودروسازی به دلیل گستردگی و استفاده وسیع قشرهای مختلف جامعه از خودروهای تولید داخل متعهد به تولید و عرضه محصول با کیفیت در بازار هستند از این روی باید با ارائه محصول ایمن، با کیفیت و  مطابق با استانداردهای روز پاسخگوی انتظارات بازار و مصرف کنندگان  باشند.

مدیرعامل مگاموتور گفت: با اتکا به این باور همچنین به منظور جلوگیری از عدم ورود قطعات بی کیفیت، قاچاق و غیر استاندارد، برنامه ریزی های جامعی توسط مگاموتور اتخاذ شد که قطعات یدکی مورد نیاز در قوای محرکه خودروهای تولیدی گروه سایپا را به موازات زنجیره تامین به مراتب با کیفیت تر و با عبور از فیلترهای کنترل کیفیت و ساختار های نظامند به بازار عرضه کنیم.

او تاکید کرد: تمام سازندگان قطعات خودرو همکار با خودروسازان از نظارت و سیستم های ارزیابی و ممیزی های مستمر شرکت های خودروسازی بهره مند هستند از این روی قطعاتی که با برند مگاموتور توسط قطعه سازان به بازار عرضه می شود دارای ضریب اطمینان بوده که قابلیت رهگیری، پاسخ گویی و جلب نظر مصرف کننده را به همراه خواهد داشت.

مبلغ ناصری همچنین در ادامه به برنامه های آتی مگاموتور اشاره کرد و خبرداد: ما در حال آماده شدن برای تولید و عرضه نسل جدیدی از محصولات هستیم که از لحاظ کیفیت، آپشن ها و استانداردها شرایطی متفاوت با گذشته دارد.

او افزود: به منظور تولید نسل جدید از محصولات خود نیازمند وجود زیرساخت های مناسب و متفاوت در زنجیره تامین قطعات و ساخت قطعات یدکی هستیم که به همین منظور برای رسیدن به این امر سبد سازندگان بازبینی و با سازندگان طراز اول در ساخت قطعات مورد نظر در تعامل هستیم.

مدیرعامل مگاموتور تاکید کرد: در راستای تحقق اهداف ذکر شده و در راستای سیاست گذاری صورت گرفته در مگاموتور، هیچ محصولی را قبل از حصول حداکثر اطمینان عرضه نخواهیم کرد.

او تصریح کرد: لازمه رسیدن به تولید محصولات نسل جدید و قرار گرفتن این محصولات در خطوط تولید مگاموتور علاوه بر طراحی با کیفیت قطعات، بستر سازی مناسب و تهیه مواد اولیه مرغوب و  سرمایه گذاری روی خطوط تولید جدید در دستور کار شرکت قرار گرفته است.