جامع خبر(جامع نیوز):– رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت کارهای تحولی و اقدامات و نقاط مثبت و خوبی طی یک سال مسئولیت خود داشته است. مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارتگفت: فاطمی امین طی یک سال […]

جامع خبر(جامع نیوز):– رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت کارهای تحولی و اقدامات و نقاط مثبت و خوبی طی یک سال مسئولیت خود داشته است.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، در مورد استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارتگفت: فاطمی امین طی یک سال اخیر با رویکرد تحول گرایانه اقدامات مثبتی در حوزه صنعت و معدن انجام داده است.

رییس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اصلاحات و اقدامات وزیر صنعت، معدن و تجارت در حوزه تامین کالاهای پایه مثل فولاد و در حوزه تجارت خارجی موفقیت آمیز بوده است.

عملکرد فاطمی امین در حوزه معادن فسادستیز و شفاف است 

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاطمی امین در حوزه معدن به فساد ستیزی، شفافیت و افزایش حقوق دولتی معادن اعتقاد دارد، که همین امر موجب رشد بی نظیر بخش معادن شده است.

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در دولت سیزدهم حقوق معادن به ۴۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته،این درحالی است که در دو سال گذشته این درآمد کمتر از سه تا چهار میلیارد تومان بود.

طاهری خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات مثبت فاطمی امین در حوزه معادن، شفاف تر شدن عرصه های معدنی و واگذاری آنها است.

وی تصریح کرد: البته ممکن است نقاط ضعفی هم در عملکرد وزیر صنعت، معدن و تجارت دیده شود که این موارد در برابر نقاط مثبت، کم و کوچک است.

به گزارش ایرنا، هیات رئیسه مجلس چهارشنبه ۲۷ مهر اعلام کرد، با توجه به اینکه استیضاح فاطمی امین در تاریخ ۱۰ مهرماه به کمیسیون مربوطه ارجاع شد و اکنون مهلت قانونی آن به پایان رسیده است، بدین وسیله استیضاح آقای سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام وصول می شود.

مطابق با ماده ۲۲۳ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، وزیر محترم حداکثر به مدت ۱۰ روز فرصت دارد در صحن علنی مجلس حاضر شده و توضیحات لازم را ارائه دهد.

جلسه بررسی استیضاح وزیر صنعت، معدن، تجارت ۱۰ آبان و پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه برگزار می‌شود