​جامع خبر(جامع نیوز):بانک صادرات ایران برای تسهیل داد و ستد، کاهش هزینه مبادلات، ارتقای سرعت معاملات در فضای کسب و کار و افزایش کارایی چک، «چک امن دیجیتال» را به عنوان خدمتی نوین ارائه کرد. ​بانک صادرات ایران برای تسهیل داد و ستد، کاهش هزینه مبادلات، ارتقای سرعت معاملات در فضای کسب و کار و […]

​جامع خبر(جامع نیوز):بانک صادرات ایران برای تسهیل داد و ستد، کاهش هزینه مبادلات، ارتقای سرعت معاملات در فضای کسب و کار و افزایش کارایی چک، «چک امن دیجیتال» را به عنوان خدمتی نوین ارائه کرد. ​بانک صادرات ایران برای تسهیل داد و ستد، کاهش هزینه مبادلات، ارتقای سرعت معاملات در فضای کسب و کار و افزایش کارایی چک، «چک امن دیجیتال» را به عنوان خدمتی نوین ارائه کرد.

به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، نخستین «چک امن دیجیتال» همزمان با رونمایی از سامانه چکاد بانک مرکزی در سامانه همراه‌بانک صادرات ایران صادر شد و مشتریان، فعالان اقتصادی و بازرگانان می‌توانند با استفاده از این خدمت برای به حداقل رساندن ریسک‌ها و نگرانی‌های موجود در مورد چک‌های کاغذی به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به شعب، از این فناوری نوین استفاده کنند. 

درخواست و صدور دسته‌چک دیجیتال، صدور، دریافت، انتقال و وصول درون بانکی و بین بانکی چک دیجیتال، ضمانت آن توسط شخص ثالث، ابطال و مسدودی، دریافت گواهی عدم پرداخت، استعلام و مشاهده کارتابل چک‌های دریافتی از جمله مهمترین قابلیت و مزیت‌های راه‌اندازی چک امن دیجیتال بانک صادرات ایران است.تمامی قوانین و مقررات چک کاغذی در مورد این خدمت نوین صدق می‌کند. در چک امن دیجیتال چک کاغذی حذف و با استفاده از امضای دیجیتال معتبر می‌شود. چک دیجیتال سرعت، دقت و امنیت بیشتری در عملکرد و نقدشوندگی نسبت به چک‌های کاغذی دارد. 

سامانه «چکاد» با هدف ایجاد بستری برای ارائه چک امن دیجیتال و رفع مخاطرات احتمالی چک‌های کاغذی راه‌اندازی شده که امکان مدیریت و نظارت آنلاین مبادله چک را برای شبکه بانکی و بانک مرکزی فراهم می‌کند.از مزایای چک امن دیجیتال می‌توان به سرعت زیاد در ثبت و پردازش، عدم نیاز به ارسال نسخه فیزیکی چک، اطمینان افراد از ثبت چک در سامانه مربوطه، امنیت بالا و عدم امکان سرقت یا تحریف چک اشاره کرد.