جامع خبر(جامع نیوز):حجت الاسلام بی‌نیاز با انتقاد از نگاه سیاسی حاکم بر جابجایی‌های مدیریتی در مناطق آزاد گفت: هم اکنون جابجایی مدیریتی در سازمان مناطق آزاد به کمتر از یک سال و حتی در حد چند ماه رسیده است. حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز امام جمعه منطقه آزاد کیش در آستانه سفر دبیر سازمان مناطق آزاد کشور […]

جامع خبر(جامع نیوز):حجت الاسلام بی‌نیاز با انتقاد از نگاه سیاسی حاکم بر جابجایی‌های مدیریتی در مناطق آزاد گفت: هم اکنون جابجایی مدیریتی در سازمان مناطق آزاد به کمتر از یک سال و حتی در حد چند ماه رسیده است.

حجت‌الاسلام علیرضا بی‌نیاز امام جمعه منطقه آزاد کیش در آستانه سفر دبیر سازمان مناطق آزاد کشور به این جزیره گفت: طول مدیریت منطقه آزاد دست کم باید به اندازه طول دوره ریاست جمهوری باشد.

وی در عین حال با انتقاد از نگاه سیاسی حاکم بر جابجایی‌های مدیریتی در مناطق آزاد اذعان کرد: هم اکنون جابجایی مدیریتی در سازمان مناطق آزاد به کمتر از یک سال و در حد چند ماه رسیده است.

بی‌نیاز افزود: در حال حاضر در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس ریاست مناطق آزاد مادام‌العمر و تا بازنشستگی مدیر و تحت نظارت شدید ادامه دارد و نتیجه این اعتماد به افراد کارکشته را هم در میزان درآمدهای حاصل از اینگونه مناطق می‌بینیم.

امام جمعه منطقه آزاد کیش اظهار کرد: حداقل فرصت برای برنامه‌ریزی، اجرا و دیدن نتیجه و ارائه گزارش و پاسخگویی در مناطق آزاد سه سال است.

وی ضمن تجلیل از صلاحیت‌ها و توانمندی‌های گروه حاضر در سازمان منطقه آزاد کیش تأکید کرد: هر بار مدیرعامل تغییر می‌کند، معاونین و مدیران سایر رده‌ها هم عوض می‌شوند و وضعیت سابق به هم می‌ریزد و تا شرایط به ثبات و آرامش می رسد، مدیر بعدی و معاونین بعدی و همین جریان ادامه پیدا می‌کند. هر بار وقت و انرژی مجموعه صرف به هم ریختن وضع سابق می‌شود و وقتی برای سامان دادن به وضعیت نمی‌ماند و این کار در هر دوره چندین ماه کارها را به عقب می‌اندازد.

بی‌نیاز تصریح کرد: استقلال مناطق آزاد باید حفظ شود و اختیارات این سازمان باید به آنها بازگردد. متأسفانه در سال‌های اخیر این اختیارات محدود شده است. قرار بر این نبود مناطق آزاد از مرکز اداره شوند. مرکز باید عهده‌دار سیاستگذاری، تصویب قوانین، نظارت و انتصاب مدیرعامل باشد و اختیارات را واگذار کند. به بیان دیگر استقلال مناطق آزاد باید به رسمیت شناخته شود.

وی یکی از مشکلات مناطق آزاد را اختلاف نظر مدیریت این مناطق با مسئولان اقتصادی کشور دانست و خاطرنشان کرد: این موضوع در سال‌های گذشته سبب شد حمایت‌های لازم انجام نشود. لازم است اختیارات از بخش اقتصادی دولت به دبیرخانه سازمان مناطق آزاد منتقل شود.

امام جمعه منطقه آزاد کیش بیان کرد: حال که همه چیز در دست یک جریان است انتظار می‌رود مشکلات بر سر راه توسعه مناطق آزاد به ویژه کیش زودتر مرتفع شود. چون هر تغییر و تحولی به معنی از دست دادن چند ماه فرصت است. مناطق آزاد نباید مالیات و گمرک داشته باشند و سرمایه‌گذار نباید برای طولانی معطل ثبت سفارش و دریافت کالای خود باشد