جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره از پژوهشگران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور با روش‌های مختلفی حمایت کرده است. یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صنعت فولاد، صنعتی پویاست و […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه همواره از پژوهشگران دانشگاه‌ها و مجموعه‌های تحقیقاتی کشور با روش‌های مختلفی حمایت کرده است.

یحیی پالیزدار مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با خبرنگار ایراسین اظهار کرد: صنعت فولاد، صنعتی پویاست و به علت رشد و توسعه‌ای که دائماً در آن شکل می‌گیرد هرروز با مشکلات، معضلات یا نقاط پر پتانسیل و نقاط قوت و پتانسیل‌های جدیدی روبرو است. برای اینکه بتوانیم بر نقاط ضعف خود فائق آییم و از نقاط پر پتانسیل خود استفاده کنیم باید در بعضی مواقع توسعه‌هایی را بر مبنای پروژه‌های دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی پژوهش‌های درون صنعت فولاد به‌ویژه در فولاد مبارکه تعریف کنیم.

وی گفت: پژوهش نقشی کلیدی در حل مسائل روز و پیش‌بینی چالش‌های آینده دارد. گاهی این مشکلات تازه به وجود می‌آیند و گاهی تغییراتی به وجود می‌آید که باید دانش خود را نسبت به این تغییرات به‌روزرسانی کنیم. البته فنّاوری‌ها و محصولات جدید دائماً در حال عرضه شدن هستند که پژوهش در همه این زمینه‌ها به ما کمک می‌کند تا با استفاده از واحدهای تحقیق و توسعه داخل مجموعه یا پژوهشگران خارج از مجموعه این موضوعات را حل کنیم.

پژوهش و نگاه به حال و آینده

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه افزود: تهدیدها، فرصت‌ها و پتانسیل‌های آینده صنعت فولاد در حال حاضر تا حدی مجهول است و در افق‌های ۱۰ تا ۱۵ساله برای ما تعریف می‌شود. پژوهش در این زمینه به ما کمک می‌کند تا علاوه بر حل مشکلات روز، به آینده نیز توجه داشته باشیم و از آن غافل نشویم. به‌طور مثال قسمتی از این کار با رصد پژوهش‌های جاری انجام می‌شود که درنتیجه آن می‌توانیم مجموعه را برای آینده، تجهیز و آماده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: احصاء تهدید و فرصت‌های آینده با پژوهش‌های توسعه‌ای و پایه قابل انجام است؛ چراکه این کار می‌تواند هسته‌های شرکت‌های دانش‌بنیان را شکل دهد که این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری دارد. فولاد مبارکه با حمایت از پژوهشگران دانشگاهی و سایر محققان تلاش می‌کند تا جهت این پژوهش‌ها را به سمت نیازمندی‌های این شرکت هدایت کند. این نگاه باعث می‌شود که صنعت فولاد بتواند با استفاده از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پژوهشی، استفاده بهینه‌ای را برای تأمین نیازهایش داشته باشد.

پالیزدار تصریح کرد: همه این اقدامات ابتدای فرایندی است که می‌تواند به تأسیس مراکز دانش‌بنیانی منجر شود و نهایتاً در رشد صنعت فولاد در آینده نقشی جدی داشته باشند. این اتفاق در شرکت علمی تحقیقاتی اصفهان افتاده است چراکه بخش قابل‌توجهی از شرکت‌های موجود و موفق، حمایت‌های اولیه خود را از واحد تحقیق و توسعه شرکت فولاد مبارکه دریافت کرده‌اند و این موضوع نشان می‌دهد اگر یک بذر به‌درستی کاشته شود، نهال آن در آینده می‌تواند ثمرات زیادی را برای صنعت فولاد و دیگر صنایع حیاتی کشور داشته باشد.