جذب اعتماد و جلب اطمینان مردم و راهکارهای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه‌ای از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود. به نقل از شادا، مهندس مجید بهزادپور که در جمع مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل بیمه مرکزی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: […]

جذب اعتماد و جلب اطمینان مردم و راهکارهای شناساندن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بیمه‌ای از مهمترین چالش‌های صنعت بیمه به شمار می‌رود.

به نقل از شادا، مهندس مجید بهزادپور که در جمع مدیران روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در محل بیمه مرکزی سخن می گفت، با اعلام این مطلب افزود: تمامی راهبردها، هدفگذاری‌ها و تصمیم‌سازی‌های صنعت بیمه در گرو شناخت مردم از ظرفیت‌ها، خدمات و محصولات آن است و هیچ رویکردی بدون خواست ملت قابلیت اجرا ندارد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به اراده حاکمیت برای رشد ضریب نفوذ بیمه در کشور، تصریح کرد: پیش‌بینی رشد فراتر از شاخص‌های اقتصادی برای صنعت بیمه از اهمیت عملیات بیمه‌گری حکایت دارد و فعالان بیمه‌ای برای تحقق این امر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

مهندس بهزادپور دو اصل شفافیت و صداقت را دو عامل اعتمادساز برای صنعت بیمه دانست و خاطرنشان کرد: هر محصول یا جهت‌گیری در نهاد ناظر صنعت بیمه باید در راستای انتظارات آحاد جامعه و اقبال عمومی ارزیابی شود.

وی به اهمیت توجه به پیوست رسانه‌ای در تصمیم‌سازی‌های خرد و کلان اقتصادی اشاره کرد و افزود: ارزیابی و تبیین آثار و تبعات تصمیمات بیمه‌ای در کسب و کار و معیشت مردم یک ضرورت است و به همین خاطر پیش از اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها باید برآیند و نتایج آن در جامعه مشخص شود.

رئیس شورای عالی بیمه با تاکید بر اهمیت نقش روابط عمومی‌ها در توسعه پایدار مجموعه‌های اقتصادی کشور، اظهار داشت: اطلاع‌رسانی صریح، سریع و شفاف در پیشبرد اهداف بخش‌های خدماتی از جمله بیمه از اهمیت خاصی برخوردار است و اشتراک تجارب اهالی روابط عمومی و حوزه اطلاع.رسانی می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

به گزارش شادا، مهدی محمدی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با تشریح تاکتیک های روانی دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی کشور اظهار داشت؛ روابط عمومی های دستگاه های مهم اقتصادی کشور که در خط مقدم جنگ‌رسانه ای قرار دارند، باید با کنشگری و تحلیل درست از شرایط حاضر و اتخاذ راهبرد امید آفرینی و اعتماد بخشی در جامعه و اقدامات مناسب رسانه ای بتوانند این هجمه های رسانه ای را خنثی نمایند.

گفتنی است در این نشست در خصوص برنامه های اطلاع رسانی و تبلیغی وزارت امور اقتصادی و دارایی در دهه مبارک فجر، بزرگداشت سالروز شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی بحث و تبادل نظر شد و در پایان نیز از چهارنفر از مدیران سابق روابط عمومی دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد از سوی رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه تقدیر شد