تاریخچه پر فراز و نشیب تولید کیک و کلوچه در ایران، ما را به یک نام می رساند پدر کیک ایران زنده یاد حاج میرزا آقا رسولوی که تحولی عظیم در این صنعت ایجاد نمود. بررسی های ما نشان می دهد تولید کیک و کلوچه سالها قبل بشکل سنتی و غیر صنعتی در ایران سابقه […]

تاریخچه پر فراز و نشیب تولید کیک و کلوچه در ایران، ما را به یک نام می رساند پدر کیک ایران زنده یاد حاج میرزا آقا رسولوی که تحولی عظیم در این صنعت ایجاد نمود.


بررسی های ما نشان می دهد تولید کیک و کلوچه سالها قبل بشکل سنتی و غیر صنعتی در ایران سابقه داشته و افرادی کم وبیش در این کسب و کار مشغول بوده اند، از جمله ایشان مردی از سرزمین آذربادگان با پشت کاری مثال زدنی به این صنعت رنگ و بوی خاص داد که امروزه او را بعنوان پدر کیک ایران می شناسیم.
بله زنده یاد حاج میرزا آقا رسولوی برای ایجاد یک کسب کار بزرگ در محصولات کیک ، کلوچه و شکلات  دست بکار شد و پس از تلاشهای  بی وقفه موفق شد این صنعت را در ایران پایه گذاری نموده و این گونه بود که اولین  کیک را بشکل صنعتی به همراه پسر ارشد خود ( حاج بیوک رسولوی ) تولید کنند، پس ازاین موفقیت بزرگ و استمرار تلاش فراوان ایشان، منجر به راه اندازی و توسعه کارخانه های کیک و کلوچه درنا و نیلو گردید.
پس از فوت حاج میرزا آقا فرزند ارشد حاج بیوک رسولوی این مسیر را ادامه داد و با تلاشی خستگی نا پذیر با هدف ایجاد اشتغال، جلوگیری از خروج ارز برای وارد کردن محصولات خارجی، ارائه محصولات باکیفیت ایرانی، سلامت و امنیت غذایی و حتی ایجاد مهاجرت معکوس، در این راه گام برداشت، پر واضح بود که او در کنار پدر دنیایی از تجربه را از او آموخته بود.
وی با نیروی جوانی اقدام به ارتقای این صنعت کرد و با وارد کردن دستگاهای مدرن و پیشرفته، تحولی بزرگ در این صنعت ایجاد کرد. ایشان در سال ۱۳۸۴ اقدام به تاسیس شرکت ارس پر بنیس در زادگاه خود نمود که به جرات می توان گفت بهترین کیک ایران در این شرکت تولید میشود.
امروزه شرکت ارس پر بنیس با تولید بیش از ۵۰ محصول از انواع کیک ها، ویفرها، بیسکویت ها و شکلات های مختلف توانسته است در راستای عرضه یک محصول غذایی سالم گامهای بلندی بردارد و همچنین در ایجاد اشتغال پایدار و مهاجرت معکوس و همچنین جلوگیری از خروج سرمایه های ملی و محلی از میهن عزیزمان کوشا باشد.
اکنون در شرکتهایی که جناب رسولوی مصدر ایجاد آنها بوده بیش از ۲۰۰۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول بکار هستند.
اطلاعات کامل تلاشها و دستاوردهای مجموعه شرکت ارس پر بنیس و گروه صنعتی ناربن بنیس را می توانید در سایت https://benis.ir/ مشاهده نمایید.