جامع خبر(جامع نیوز):بانک ملت در دوره جدید مدیریتی، حرکتی شاخص ساز را رقم زده است و در تکمیل این روند شاخص ساز در نیمه فصل طلایی پاییز، در صدر نظام بانکی کشور تاریخ سازی می کند. به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک خصوصی بازار سرمایه که با نماد وبملت از فعال‌ترین بانک‌های بورسی […]

جامع خبر(جامع نیوز):بانک ملت در دوره جدید مدیریتی، حرکتی شاخص ساز را رقم زده است و در تکمیل این روند شاخص ساز در نیمه فصل طلایی پاییز، در صدر نظام بانکی کشور تاریخ سازی می کند.

به نقل از روابط عمومی بانک ملت، این بانک خصوصی بازار سرمایه که با نماد وبملت از فعال‌ترین بانک‌های بورسی کشور و دارای سرمایه‌ای بالغ بر ۲۶۲٫۰۰۰ میلیارد ریال است، در هشتمین ماه سال توانست در شاخص‌های مهم نظام بانکی چون جذب و تجهیز بهینه منابع ریالی و ارزی، تسهیلات اعطایی ریالی و ارزی در صدر نظام بانکی بایستد.
بر اساس این گزارش، بانک ملت با اختصاص ۳۶ درصد از مانده تسهیلات اعطایی و مانده تسهیلات ریالی بیش از ۵٫۸۶۵٫۰۰۰ میلیارد ریال( سهم ۲۹ درصدی)، جایگاه نخست را در بین بانک ها از آن خود کرد.
در همین حال بانک ملت در پایان آبان ماه ۱۴۰۱ در مانده تسهیلات ارزی با سهم ۵۸ درصدی و مبلغی نزدیک به ۳٫۶۰۳٫۰۰۰ میلیارد ریال، پرچمدار نظام بانکی کشور شده است.
بر اساس این گزارش، بانک ملت که برای نخستین بار در سال جاری موفق شد نام خود را به عنوان بزرگ‌ترین بانک کشور در بخش منابع مطرح کند کل سپرده‌های خود را به رقمی بیش از ۸٫۹۰۸٫۰۰۰ میلیارد ریال رسانده و با سهم ۳۰ درصدی در این زمینه، روی سکوی نخست بانک‎های کشور قرار گرفته است.
در عین حال وبملت در حالی که برای نخستین بار در تاریخ نظام بانکی کشور موفق شد منابع چهارسپرده خود را از ۷ میلیون میلیارد ریال عبور دهد، در پایان آبان‌ماه رقمی بیش از ۷٫۱۶۸٫۰۰۰ میلیارد ریال را برای چهارسپرده خود به ثبت رسانده است تا نام این بانک با سهم ۳۰ درصدی بر تارک نظام بانکی کشور بدرخشد.
جایگاه نخست در سپرده‌های ارزی نیز با مبلغی بیش از ۱٫۷۴۰٫۰۰۰ میلیارد ریال به بانک خصوصی شده ملت اختصاص یافته است تا این بانک در بخش ارز و ریال همچنان به درخشش خود ادامه دهد.
این گزارش حاکی است، وبملت تصمیم دارد در تکمیل روند شاخص‌سازی و در راستای حمایت از سهامداران و سپرده گذاران خود، افزایش سرمایه دیگری را از محل سود انباشته در دستور کار قرار دهد.