شرکت سامسونگ امروز در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در رویداد CES 2023، چشم‌انداز و برنامه‌های این شرکت را برای تحقق تجربه‌ای متصل و آینده‌ای پایدارتر به اشتراک گذاشت.اهداف سامسونگ در این بخش به کمک فناوری‌های پیشرفته که با ارائه تجربیات هوشمندتر و درک انسانی بالاتر زندگی کاربران را بهبود می‌بخشد، تحقق می‌یابد.جونگ هی (JH) هان، […]

شرکت سامسونگ امروز در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود در رویداد CES 2023، چشم‌انداز و برنامه‌های این شرکت را برای تحقق تجربه‌ای متصل و آینده‌ای پایدارتر به اشتراک گذاشت.
اهداف سامسونگ در این بخش به کمک فناوری‌های پیشرفته که با ارائه تجربیات هوشمندتر و درک انسانی بالاتر زندگی کاربران را بهبود می‌بخشد، تحقق می‌یابد.
جونگ هی (JH) هان، مدیر عامل و رئیس بخش تجربه دستگاه‌ (DX) سامسونگ، ارائه این شرکت در CES را با توضیح راهبرد سامسونگ برای تحقق وعده تجربه متصل در سرتاسر نقاط کلیدی زندگی ما (خانه، خودرو و محل کار) آغاز کرد. این راهبرد، بر هدف سامسونگ برای خلق آینده‌ای پایدار و دنیایی متصل متمرکز است تا دستگاه‌ها و نوآوری‌های این شرکت بتوانند تجربیات بهتر و شخصی‌‌تری را ارائه کنند. برای رسیدن به این هدف، تمرکز سامسونگ بر روی اتصال یکپارچه دستگاه‌ها و طراحی محصولات پایدارتر فناوری معطوف شده است.
جی اچ هان، مدیر عامل سامسونگ در این مورد گفت : «ما می‌دانیم که چشم‌اندازمان بسیار گسترده است. این چشم‌انداز در مورد حل چالش‌های واقعی امروز و درک نیازها و آرزوهای آینده مصرف کنندگان است. این کار به زمان، نوآوری و همکاری با شرکایی در سراسر جهان نیاز دارد. اما ما متعهد به دستیابی به آن هستیم و در حال حاضر در این مسیر قرار داریم.»

پایداری در همه سطوح
برای مقابله با چالش‌های جاری سیاره ما، سامسونگ نشان داد که چگونه به اولویت دادن به محیط‌زیست از طریق ترکیبی از اهداف پایدار، طراحی محصول نوآورانه و مشارکت‌های راهبردی ادامه می‌دهد. در نتیجه، تا سال ۲۰۵۰، تمام بخش‌های سامسونگ نیازهای برق خود را با انرژی‌های تجدیدپذیر تامین خواهند کرد و انتشار کربن به صفر خواهد رسید. در کوتاه مدت نیز، بخش تجربه دستگاه سامسونگ تا سال ۲۰۲۷، به شکل ۱۰۰ درصد از انرژی‌های تجدیدپذیر استفاده خواهد کرد و هدف به صفر رسیدن انتشار کربن تا سال ۲۰۳۰ محقق می‌شود.
برای پیشبرد اهداف پایداری شرکت، سامسونگ توضیح داد که چگونه پایداری روزمره به محیطی سالم‌تر کمک می‌کند. پایداری روزمره به معنای خلق محصولات سازگار و دوستدار محیط زیست از طریق طراحی نوآورانه در مواد مورد استفاده و بهره‌وری انرژی است.
اینهی چانگ، معاون مرکز پایداری سامسونگ در این باره گفت : «با ایجاد پایداری در تجربه استفاده از محصول، ما و بسیاری از مردم در سراسر جهان که از محصولات‌مان استفاده می‌کنند، می‌توانیم به داشتن یک سیاره سالم‌تر کمک کنیم. در نتیجه، برخی از محبوب‌ترین محصولات ما اکنون بخشی از پایدارترین محصولات ما را هم تشکیل می‌دهند.»
سامسونگ اعلام کرد که بسیاری از تلویزیون‌ها و گوشی‌های هوشمندش از مواد بازیافتی، از جمله پلاستیک بازیافت شده از تورهای ماهیگیری دور ریخته شده استفاده می‌کنند، در حالی که لوازم خانگی، حافظه‌ها و چیپ‌ست‌های شبکه رادیویی ۵G این شرکت به صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای مشتریان کمک می‌کنند. علاوه بر این، خدمات متصل سامسونگ، مانند SmartThings Energy و AI Energy Mode، به مصرف‌کنندگان در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کنند و در عین حال تأثیرات کلی بر آب‌و‌هوا را کاهش می‌دهند.
سامسونگ در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود، فرصتی را در اختیار مدیران شرکت Patagonia قرار داد. Patagonia برند جهانی و پیشگام حوزه پوشاک است که در زمینه کاهش میکروپلاستیک‌ها با سامسونگ همکاری می‌کند. میکروپلاستیک‌ها ذرات ریزی هستند که اغلب در لباس‌ها یافت می‌شوند و از طریق لباس‌شویی در اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها رها می‌شوند.
وینسنت استنلی، مدیر فلسفه تولید در پاتاگونیا، در کنفرانس مطبوعاتی سامسونگ در مورد چگونگی توسعه فناوری جدید شست‌وشو که کاهش چرخه میکروفیبر (Less Microfiber Cycle) نام دارد، صبحت کرد. این فناوری که در حال حاضر در سری‌های جدید ماشین‌های لباسشویی سامسونگ قرار دارد، می‌تواند انتشار میکروپلاستیک را تا ۵۴ درصد کاهش دهد. سامسونگ و پاتاگونیا به تازگی، فیلتر جدید کاهش میکروفیبر را توسعه داده‌اند که با جلوگیری از خروج این ذرات به اقیانوس در پایان چرخه شستشو، انتشار میکروپلاستیک را کاهش می‌دهد.
در همین حال، جیمز کوون، مدیر محصول لوازم الکترونیکی مصرفی ENERGY STAR در آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، اعلام کرد که تجربه خانه‌ متصل سامسونگ با SmartThings نخستین سیستم مدیریت انرژی خانه هوشمند در بازار انبوه است که تاییدیه معتبر ENERGY STAR SHEMS را کسب کرده است. سامسونگ همچنین به همکاری با سازمان‌ها و موسسات مختلف برای رسیدن به آینده‌ای پایدارتر ادامه می‌دهد. به عنوان مثال، سامسونگ به Carbon Trust و دیگر رهبران فناوری ملحق شد تا برای اولین بار در این صنعت خصوصیاتی را برای اندازه‌گیری، محاسبه و کربن‌زدایی آلاینده‌های مرتبط با دستگاه‌های متصل در حین استفاده توسط مشتریان توسعه دهد.

خانه متصل و زندگی متصل برای زندگی راحت
سامسونگ برنامه‌های دقیقی برای تحقق تجربه متصل امروز و در آینده دارد. در طول کنفرانس مطبوعاتی این شرکت، جائه‌یون جونگ، رئیس بخش SmartThings، تاکید کرد که چگونه ویژگی‌هایی مانند SmartThings Home Monitor و SmartThings Pet Care با نظارت و اشتراک‌گذاری هشدارها برای هر چیز غیرعادی در مورد افراد یا حیوانات خانگی، راحتی را ضمیمه‌ تجربه متصل می‌کنند. این خدمات برخی از راه‌هایی هستند که سامسونگ و پلتفرم متصل SmartThings با آن خانه‌ای هوشمندتر ایجاد می‌کنند.
بخش کلیدی این چشم انداز افزایش قابلیت همکاری است که به مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های بیشتری را، چه سامسونگ یا از برندهای شریک، به هم متصل کنند. از آنجایی که صنعت به دنبال ایجاد سطح جدیدی از سازگاری از طریق استاندارد خانه هوشمند Matter است، سامسونگ تعهد خود را به این فلسفه مشارکت اعلام کرده است. SmartThings یکی از اولین برندهایی بود که Matter را پذیرفت. سامسونگ یکی از اعضای موسس اتحادیه خانه متصل (HCA) است.
همچنین، در کنفرانس مطبوعاتی CES، سامسونگ جدیدترین نوآوری خود در خانه هوشمند را معرفی کرد. SmartThings Station اولین محصول سامسونگ است که از همان ابتدا دارای پشتیبانی داخلی Matter است. این یک راه راحت و جدید برای شروع تجربیات SmartThings در خانه و آسان‌تر کردن تعاملات آن با بقیه دستگاه‌های متصل است. SmartThings Station شارژر بی‌سیم سامسونگ را به یک هاب خانه هوشمند تبدیل می‌کند که می‌تواند با لمس یک دکمه وضعیت خانه شما را به طور یکپارچه تغییر دهد.
در ادامه مشارکت‌های جدید سامسونگ، همکاری گسترده این شرکت با Philips Hue اعلام شد. جسپر ورورت، از مدیران ارشد Philips Hue در مورد روش‌های جدید همگام‌سازی محتوای تلویزیون‌های سامسونگ با نورپردازی Philips Hue در خانه از طریق برنامه Philips Hue Sync TV صحبت کرد. این سرویس را می‌توان از اپ استور تلویزیون‌های سامسونگ دانلود کرد. این اولین راه حل برای همگام‌سازی نور و محتوای تلویزیون‌های سامسونگ بدون سخت‌افزار اضافی است.
سامسونگ همچنین جزئیاتی را اعلام کرد که براساس آن با اتصال دستگاه‌های بیشتر، نوآوری در امنیت و حریم خصوصی به کلیدهای ساخت اکوسیستم دستگاه‌های متصل تبدیل شده‌اند. این شرکت با برنامه آینده خود، Samsung Knox Matrix، تجارب امنیتی دستگاه‌های خود را به سطح بعدی ارتقا می‌دهد و به راحتی و به شکلی امن اعتبارنامه‌های امنیتی را بین دستگاه‌ها همگام می‌کند و در عین حال از اطلاعات حساس از طریق نظارت متقابل چند لایه محافظت می‌کند. این تکنولوژی توسط فناوری بلاک چین خصوصی ممکن شده است.
تجربه متصل، به رفت‌و‌آمد شما نیز گسترش می‌یابد. مارکوس فوترلیب از Harman از برنامه‌های سامسونگ و هارمن برای ورود سطح جدیدی از هوش، شخصی‌سازی و راحتی به تجربه داخل کابین (ICX) خودرو‌ها رونمایی کرد. مرکز این تلاش Harman Ready Care است که از یک الگوریتم یادگیری ماشین برای جمع‌آوری و پردازش داده‌ها از حسگرهای خودرو به منظور اندازه‌گیری خواب‌آلودگی و حواس‌پرتی راننده استفاده می‌کند. این سرویس اقدامات سفارشی‌سازی شده‌ای را برای کاهش خطرات و کمک به بهبود شرایط راننده ارائه می‌دهد.

چشم‌اندازی برای آینده
سامسونگ همچنین نوآوری‌ها و فناوری‌های نسل بعدی که به کمک جدیدترین روندهای هوش مصنوعی (AI) طراحی شده را به نمایش گذاشت. تجربیاتی که توسط هوش مصنوعی فضایی یا Spatial AI (مانند JetBot AI+) فعال شده است، زمینه را برای تجربیات بهتری در خانه با توجه ابعاد و محیط زندگی شما فراهم می‌کند.
سامسونگ همچنین پیش نمایشی از حالت Relumino ارائه کرده است که امسال برای برخی تلویزیون‌های Neo QLED 8K و ۴K منتخب ۲۰۲۳ سامسونگ ارائه می‌شود تا مشاهده محتوا را برای افراد دارای اختلال بینایی امکان پذیر کند. حالت Relumino خطوط را برجسته می‌کند و کنتراست و رنگ را بهبود می‌بخشد تا محتوا واضح‌تر و لذت بردن از آن آسان‌تر باشد. علاوه بر این، سامسونگ عینک جدید Relumino را به نمایش گذاشت که برای اولین بار در CES 2018 به عنوان بخشی از پروژه‌ استارتاپ‌های شتابدهنده C-Lab معرفی شده بود. و همچنین اپلیکیشن موبایلی را برای ایجاد تجربه بصری لذت بخش‌تر و شخصی سازی شده‌تر در هر نوع صفحه نمایشی، ارائه کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر از وبسایت Samsung.com دیدن کنید.

درباره شرکت سامسونگ الکترونیکس
سامسونگ الکترونیکس الهام‌بخش دنیا است و آینده را با ایده‌های نو و فناوری‌های خلاقانه و کاربردی اش شکل می‌دهد. حاصل خلاقیت و نوآوری بی‌وقفه سامسونگ، دگرگونی و ارائه تعریفی نوین در دنیای تلویزیون ها، گوشی های هوشمند، دستگاه‌های پوشیدنی، تبلت ها، دوربین‌ ها، لوازم دیجیتال، تجهیزات پزشکی، سیستم‌های شبکه و قطعات نیمه‌رسانا و نمایشگرهای حرفه‌ای است. برای اطلاعات بیشتر و دریافت آخرین اخبار، می‌توانید به وب‌سایت http://news.samsung.com مراجعه کنید.