جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ۱۵ سال است که بر مدل اجرایی حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه کار کردیم که این موضوع به تازگی در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد. به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی فرصت‌های نوین […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت گفت: ۱۵ سال است که بر مدل اجرایی حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه کار کردیم که این موضوع به تازگی در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نشست تخصصی فرصت‌های نوین بانکداری قرض‌الحسنه در نظام بین‌الملل به میزبانی این بانک برگزار شد.

«محمدحسین حسین‌زاده» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت در این نشست از تصویب حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه بانک رسالت در شورای فقهی بانک مرکزی خبر داد.

وی گفت: ۱۵ سال است که بر مدل اجرایی حذف کارمزد وام قرض‌الحسنه کار کردیم که این موضوع به تازگی در شورای فقهی بانک مرکزی به تصویب رسید و به زودی ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت ادامه داد: از سال آینده وام‌های قرض‌الحسنه بانک قرض‌الحسنه رسالت بدون‌کارمزد خواهد بود. در این مدل، هزینه خدمات اعم از دریافت کارت و پیامک و … را خود مشتریان پرداخت خواهند کرد.

حسین‌زاده اظهار داشت: بانک رسالت بدون شعبه است و هزینه‌ای برای خدمات نمی‌پردازد؛ بنابراین وام‌ها‌ هم نباید کارمزدی داشته باشد. این مدل در جامعه اسلامی و نظام بین‌المللی قابل اجراست و از لحاظ شرعی نیز بدون هیچ مشکل و ابهامی است.

وی گفت: کشور برای ایستادن روی پای خودش و مدل‌سازی باید آزمون و خطا کند. بانک‌های قرض‌الحسنه رسالت و مهر ایران می‌توانند مکمل یکدیگر باشند و الگوی خوبی را هم در قالب شعبه‌محور و هم در قالب الکترونیک‌محور به سایر کشورهای اسلامی ارائه کنند.

حسین‌زاده ادامه داد: امروز همه امور بانکی در بانک رسالت غیرحضوری انجام می‌شود و اگر هم پوسته‌ای‌ از کارهای حضوری باقی مانده است، در آینده جمع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قبلاً قرض‌الحسنه برای امور خیر مثل ازدواج یا پرداخت هزینه درمان بود، اظهار داشت: با این حال، اکنون به حوزه کارآفرینی اجتماعی متصل شده و معتقدم یکی از پایه‌های اصلی بانکداری قرض‌الحسنه ‌به میزان همیاری اجتماعی مربوط می‌شود