جامع خبر(جامع نیوز):رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌‏ای خطاب به شرکت‏‌های تولیدکننده نرم‌‏افزارهای حوزه سلامت، اعلام کرد که استفاده از داده‏‌های نسخه‌‏نویسی الکترونیکی خارج از فرآیند ابلاغی این وزارتخانه ممنوع است. به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران، در این نامه تصریح […]

جامع خبر(جامع نیوز):رییس مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌‏ای خطاب به شرکت‏‌های تولیدکننده نرم‌‏افزارهای حوزه سلامت، اعلام کرد که استفاده از داده‏‌های نسخه‌‏نویسی الکترونیکی خارج از فرآیند ابلاغی این وزارتخانه ممنوع است.

به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای استان تهران، در این نامه تصریح شده است که هر گونه استفاده و در اختیار قراردادن داده‌‏های مربوط به سلامت مانند نسخه تجویز دارویی، آزمایشات، تصویربرداری و سایر اطلاعات رقومی سلامت شهروندان به سایر حوزه‌‏های دولتی و غیردولتی و نیز انجام تحلیل‌‏های داده‌‏ای بر روی این داده‏‌ها، خارج از فرآیندهای مصوب وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ممنوع است.

این تصمیم در راستای رعایت قوانین شهروندی و لزوم حفظ حریم خصوصی بیماران اتخاذ شده است و متخلفین به دستگاه‏‌های نظارتی معرفی خواهند شد.