معاونت اعتباری و بین‌الملل پست بانک ایران، بخشنامه، اصلاحیه دستورالعمل اجرایی «پرداخت تسهیلات خرد بر اساس استقرار نظام وثیقه گیری مبتنی بر اعتبارسنجی» را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد. به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس بخشنامه شماره ۰۱/۲۸۸۵۸۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون […]

معاونت اعتباری و بین‌الملل پست بانک ایران، بخشنامه، اصلاحیه دستورالعمل اجرایی «پرداخت تسهیلات خرد بر اساس استقرار نظام وثیقه گیری مبتنی بر اعتبارسنجی» را به شعب بانک در سراسر کشور ابلاغ کرد.

به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس بخشنامه شماره ۰۱/۲۸۸۵۸۳ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۰ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، کمیسیون مقررات و نظارت موسسه اعتباری این بانک، مادهای ۳، ۴ و ۱۲دستورالعمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد را، بر اساس نکته نظرات دریافتی اصلاح و ابلاغ کرد.
بر طبق ماده ۳، حداکثر مجموع اصل تسهیلات خرد قابل پرداخت به هر مشتری در هر موسسه مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان است و تسهیلات اعطای در قالب کارت اعتباری مرابحه تا سقف اعلام شده، به هرشخص متقاضی واجد شرایط در چارچوب ضوابط مجاز بوده و در سقف تسهیلات خرد به متقاضی در هر موسسه اعتباری محسوب می شود.
همچنین بر اساس ماده ۴، در مواردی که مشتری پیش از این از موسسه اعتباری تسهیلات خرد دریافت کرده باشد، مبنای محاسبه مابه التفاوت قابل پرداخت به وی تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان، سهم اصل باقی مانده از مانده بدهی است.
بر طبق ماده ۱۲، تسهیلات قرض‌الحسنه اردواج، تسهیلات تکلیفی فرزندآوری و حمایتی حوادث غیرمترقبه مصوب هیات وزیران و همچنین تسهیلات خرید، جعاله، ودیعه و ساخت مسکن تابع مفاد این دستورالعمل نیستند.
بر اساس این گزارش، شیوه نامه اجرایی پس از پیاده سازی امضای دیجیتال و سفته الکترونیکی، ارسال می‌شود.