جامع خبر(جامع نیوز):دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف آسان‌تر شدن سفر مردم به مناطق آزاد، با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کرد. به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «حجت‌الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد […]

جامع خبر(جامع نیوز):دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی با هدف آسان‌تر شدن سفر مردم به مناطق آزاد، با بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه امضا کرد.

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، «حجت‌الله عبدالملکی» مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی در دیدار با دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ضمن بررسی زمینه‌های مشترک فعالیت ۲ سازمان، تفاهم‌نامه همکاری دوجانبه را امضا کرد.
عبدالملکی در این نشست گفت: دکتر شمسی‌نژاد از جمله معدود متخصصان ارشد بانکی به شمار می‌رود که سال‌هاست در حوزه قرض‌الحسنه خدماتی ارائه کرده و خود صاحب نظریه و الگوست. یکی از فرصت‌هایی که در دولت سیزدهم در اختیار نظام بانکی قرار گرفت، مدیریت وی بر مهم‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های مناطق آزاد، خاطرنشان ساخت: ما در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ۲ راهبرد اصلی مردمی‌سازی و جهانی‌سازی را دنبال می‌کنیم. متناسب با این ۲ راهبرد چند سیاست را پی می‌گیریم که یکی از سیاست‌های یاد شده این است که منافع مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به همه مردم کشور برسد.
مشاور رئیس جمهور با بیان اینکه وسعت مناطق آزاد ۷۴۰هزار هکتار است و ۷۰ درصد کل ترانزیت دریایی از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود، گفت: مجموعاً حدود ۶۷۰هزار نفر در این مناطق مشغول به کار هستند.

«سفرکارت» زیرساخت مالی مناسبی برای گردشگری اقشار متوسط است
عبدالملکی افزود: توسعه گردشگری در چارچوب مردمی‌سازی بسیار مهم است و حتماً پیگیری خواهد شد. گردشگری در مناطق آزاد از این جهت حائز اهمیت است که همه مناطق آزاد دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی هستند. در حال برنامه‌ریزی ابرای افزایش ۲ میلیون نفری مجموعه گردشگران این مناطق هستیم.
وی تأکید کرد: اصرار داریم اقشار متوسط به پایین از تسهیلات گردشگری که برایشان فراهم می‌کنیم، بهره‌مند شوند. برای این کار نیاز به زیرساخت و تأمین مالی داریم. این افراد علاوه بر اینکه از جاذبه‌های موجود در این مناطق استفاده می‌کنند، شاهد فعالیت‌های اقتصادی در حال انجام نیز قرار خواهند گرفت. در کشور ما اتفاقات بزرگی در حال رخ دادن است که بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: تفاهم‌نامه کنونی می‌تواند زیرساخت مالی مناسبی برای گردشگری اقشار متوسط در مناطق آزاد ایجاد کند. سفرکارت‌هایی طراحی خواهد شد که در مناطق آزاد قابلیت ویژه‌ای خواهد داشت.
وی در پایان تصریح کرد: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین منفعت را به عامه مردم می‌رساند. امیدواریم بتوانیم از این منفعت برای اقشار متوسط و کم‌درآمد استفاده کنیم.

پرداخت وام برای سفر مردم به مناطق آزاد
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این نشست اظهار داشت: از آنجایی که بانک‌های قرض‌الحسنه به سپرده‌گذاران خود سود نمی‌پردازند، خیالشان راحت است و به‌طور کامل بر بحث خدمات خود متمرکز هستند.
وی افزود: در ۱۵ سالی که از فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران می‌گذرد، ما با رشد تقاضا، منابع و خدمت‌رسانی به مردم مواجهیم؛ به‌طوری که منابع بانک سالانه ۷۰ درصد رشد می‌کند. پرداخت وام نیز رشدی متناسب با رشد منابع را طی کرده است.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: در دوره جدید ما در پی این هستیم که قرض‌الحسنه را از قالب سنتی وام خارج کرده و به‌نوعی یک بانک هوشمند دیجیتال با خدمات متعدد به جامعه را نمایان کنیم. در این راستا نیز سقف وام قرض‌الحسنه را افزایش داده‌ایم تا مردم بتوانند نیازهای بیشتری را از این طریق مرتفع کنند.
وی اظهار داشت: همچنین نئوبانک جدیدی را به نام کیوبانک راه‌اندازی کرده‌ایم تا مردم و به‌ویژه نسل z بتوانند به بهترین شکل ممکن از خدمات بانک استفاده کنند.
مردم کشور باید بتوانند ابعاد مختلف زندگی خود را با قرض‌الحسنه پوشش دهند
شمسی‌نژاد با اشاره به اینکه سیاست ما این است که مردم بتوانند ابعاد مختلف زندگی خود را با قرض‌الحسنه پوشش دهند، گفت: مثلاً مردم بتوانند بیمه، مدرسه فرزندان، سفر، خرید کالا و… از قرض‌الحسنه استفاده کنند.
وی خاطرنشان ساخت: ظرف یک سال اخیر نزدیک به ۲.۵ میلیون نفر به جمع مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اضافه شده‌اند و در حال حاضر روزانه حدود ۱۰هزار نفر در بانک افتتاح حساب می‌کنند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: می‌خواهیم بانکی باشیم که در واقعیت به شعار بانکداری اسلامی عمل می‌کند و همچنین به اقشار متوسط و کم‌درآمد جامعه خدمت می‌دهد. از آنجایی که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بودجه دولتی ندارد، مردم کمک می‌کنند تا بتوانیم وام قرض‌الحسنه پرداخت کنیم.
وی اظهار داشت: اگر بخشی از منابع سازمان‌های مناطق آزاد نزد بانک قرض‌الحسنه مهر ایران متمرکز شود، می‌توانیم به مردم خدمات مختلفی ارائه کنیم و این پیوند مبارکی خواهد بود. این آغاز فعالیت ما خواهد بود و امیدواریم بتوانیم با هم‌افزایی بیشتر، خدماتی بهتر به اقشار مختلف جامعه ارائه کنیم.