جامع خبر(جامع نیوز):سامانه طرح مهریار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همت اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار و با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک رونمایی شد. به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در جلسه رونمایی این سامانه علاوه بر مدیرعامل بانک، دکتر «احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور […]

جامع خبر(جامع نیوز):سامانه طرح مهریار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به همت اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار و با حضور دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک رونمایی شد.

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، در جلسه رونمایی این سامانه علاوه بر مدیرعامل بانک، دکتر «احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور استان‌ها، دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه و همچنین «احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بانک حضور داشتند. مدیران استانی نیز به‌صورت آنلاین در این جلسه شرکت کردند.

سامانه‌ها باعث افزایش شفافیت و اثربخشی در سازمانند
دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این جلسه اظهار داشت: طرح مهریار کارایی لازم را دارد و در حدود ۶ ماهی که اجرا شده، سازمان‌های مهمی جذب آن شده‌اند. در ادامه نیز پرسنلی که از طریق بانک حقوق خود را دریافت می‌کنند، می‌توانند در معرفی این طرح کمک کنند.
وی با بیان اینکه هدف طرح این است که افراد کارهای مختلف خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام دهند، گفت: با رویکرد نوین اداره کل بازاریابی در بخش مهریار، کالاکارت و… شاهد پیشرفت خوبی در زمینه این طرح‌ها هستیم.
شمسی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی سامانه طرح مهریار، خاطرنشان ساخت: هر جا سامانه‌ای راه‌اندازی شده، شفافیت، اثربخشی، رقابت و رفاقت وجود داشته است. سامانه‌ها نشان می‌دهند کارکنان به چه صورت عمل می‌کنند.
وی افزود: در رابطه با طرح مهریار نیاز به نظارت مستمر داریم و باید در هر سازمان یک رابط وجود داشته باشد تا چالش‌ها و مسائلی را که در مسیر همکاری با آن سازمان وجود دارد، اطلاع دهد. ما نیز در سامانه مهریار گزارش عملکرد ماهانه هر استان را بررسی خواهیم کرد.
شمسی‌نژاد گفت: طرح مهریار نقطه آغاز همکاری ما با سازمان‌هاست و باید مجموعه‌ای از طرح‌ها را به سازمان‌های مختلف ارائه کنیم. صرفاً دستگاه‌های دولتی مخاطب طرح مهریار نیستند و اصناف مختلف نیز می‌توانند مخاطب این طرح باشند.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأکید کرد: راه‌اندازی سامانه جامع بازاریابی از جمله انتظاراتی است که از اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار وجود دارد.

افزایش نظارت بر اجرای طرح مهریار با راه‌اندازی سامانه
در ادامه دکتر «احمدرضا کریمی» سرپرست معاونت امور استان‌های بانک اظهار داشت: اهمیت سامانه مهریار از این جهت است که قابلیت نظارت را تا سطح شعبه فراهم می‌کند.
وی خطاب به مدیران استان‌ها تأکید کرد: ثبت اطلاعات شرکت‌ها بسیار مهم است و باعث می‌شود از تعهدات آتی با دقت و جزئیات لازم مطلع باشیم.
کریمی ضمن تأکید بر اینکه کیفیت همکاری با سازمان‌ها بسیار مهم است، گفت: اگر سازمانی صرفاً حقوق خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت می‌کند، اما منابع آن ماندگاری لازم را ندارد، باید در همکاری با آن بررسی مجددی صورت گیرد.
وی خاطرنشان ساخت: بحث اصناف نیز بسیار مهم است و باید علاوه بر دستگاه‌های دولتی، همکاری با اصناف نیز مد نظر قرار گیرد.

رنامه‌ریزی برای افزایش حقوق‌بگیران طرح مهریار به یک میلیون نفر
دکتر «رضا قرائی‌پور» سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بانک دیگر سخنران این نشست بود که درباره سامانه طرح مهریار گفت: یکی از اهداف سامانه طرح مهریار این است که با پایش، سنجش و نظارت بر عملکرد استان‌ها در این طرح، به بهبود عملکرد آن‌ها کمک کند.
وی با تأکید بر اینکه رقابت مطلوب است و هر استان باید نقاط قوت سایر استان‌ها را نیز فراگیرد، گفت: بخشی از منابع طرح مهریار که خارج می‌شود، باید با طراحی محصولات و ارائه پیشنهادات جدید ماندگار شود.
قرائی‌پور خاطرنشان ساخت: توازن در سازمان‌ها نیز مهم است. کارگاه‌هایی هستند که تعدادی کارگر دارند و می‌توانند در چارچوب طرح مهریار، حقوق کارگران خود را از طریق بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت کنند.
وی ضمن هشدار درباره اینکه سازمان‌های بزرگ، با خود ریسک تمرکز به همراه دارند، گفت: امیدوارم تعداد حقوق‌بگیران طرح مهریار به یک میلیون نفر برسد.

تبدیل کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارت زندگی از اهداف طرح مهریار است
«احسان غلامی» رئیس اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز درباره این سامانه گفت: سامانه مهریار برای نظارت بهتر بر نحوه اجرای این طرح رونمایی می‌شود. مهم است که رسوب منابع سازمان‌ها در بانک تحت نظارت دقیق قرار گیرد.
وی یادآور شد: از جمله اهداف طرح مهریار افزایش ضریب نفوذ بانک و تبدیل کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به کارت زندگی، استمرار واریزی حقوق پرسنل سازمان‌ها از طریق بانک، تبدیل مشتریان به مشتریان وفادار، افزایش درآمدهای بانک از طریق ارائه خدمات جانبی به پرسنل و… است.
غلامی خاطرنشان کرد: اطلاعات اصلی طرح، سوابق انتهای ماه، تحلیل سازمان‌های جذب شده، تحلیل اعتباری مهریار از جمله اجزایی است که در داشبورد سامانه طرح مهریار در نظر گرفته شده است.
وی با تأکید بر ضرورت رصد نحوه پیشبرد طرح مهریار، گفت: لازم است مدیر و معاون استان، مسئول دایره بازاریابی و رؤسای شعب به صورت روزانه و ماهانه وضعیت طرح را رصد کنند. همچنین ضروری است استان‌ها به‌صورت روزانه اطلاعات را در سامانه ثبت کنند.
غلامی در پایان به ارائه آماری از عملکرد بانک در طرح مهریار پرداخت و اظهار داشت: تا انتهای سال گذشته ۷۱۶ سازمان با ۲۶۰هزار پرسنل به جامعه مشتریان طرح مهریار پیوستند و ۹۰هزار میلیارد ریال حقوق و مزایا در چارچوب این طرح واریز شد.