جامع خبر(جامع نیوز):مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: رشد ۵۰۰ درصدی فروش اموال تملیکی و رشد یک هزار و ۲۰۰ درصدی اعاده کالا طی سال گذشته، دستاوردهای این سازمان را در رکورد و حد نصاب قابل محسوسی قرار داده است. به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی […]

جامع خبر(جامع نیوز):مدیر عامل سازمان اموال تملیکی گفت: رشد ۵۰۰ درصدی فروش اموال تملیکی و رشد یک هزار و ۲۰۰ درصدی اعاده کالا طی سال گذشته، دستاوردهای این سازمان را در رکورد و حد نصاب قابل محسوسی قرار داده است.

به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی در حاشیه گردهمایی مدیران سازمان اموال تملیکی در مشهد افزود: همچنین سال گذشته ۳۱ هزار میلیارد تومان کالا نیز توسط سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف شده است.

وی بیان کرد: با اقدامات انجام شده انتظارات نسبت به این سازمان در سال جاری افزایش بیشتری پیدا کرده و از سوی دیگر هنوز، کارهای بسیاری نیز بر زمین مانده است که باید به سرانجام برسد.

اجتهادی با اشاره به برگزاری گردهمایی مدیران سازمان اموال تملیکی در مشهد اظهار کرد: در چند سال اخیر سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی مورد توجه مسوولان کشور قرار گرفت و این توجه به واسطه جلوگیری از تضییع گسترده حقوق مردم و بیت المال بسیار موثر بود.

وی با اشاره به اینکه ضروری است تا با محوریت شعار سال بتوانیم کارهای بر زمین مانده را به سرانجام برسانیم، ادامه داد: از سال گذشته جلساتی برای تدوین و عملیاتی کردن برنامه های سازمان اموال تملیکی برگزار شد و هم اکنون برای تبیین برنامه های این سازمان، مدیران استانهای سراسر کشور به مشهد آمده اند.

اجتهادی بیان داشت: احصا و تعیین تکلیف کالاهای تملیکی، کد دار کردن آنها و تخصیص کد شناسه و کد رهگیری به این اموال، در راستای شفاف سازی عملکرد سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در دست اجرا است تا بتوانیم به هدف شفاف سازی در روند امور و فروش املاک تملیکی دست پیدا کنیم.

او در ادامه افزود: با مصوبه‌ای که در قانون بودجه امسال وجود دارد، یکی از معضلات اساسی در حوزه ماشین‌های سنگین که در گمرک ها و بنادر کشور بجا مانده بود، به این سازمان سپرده شده تا تعیین تکلیف شود.

مدیر عامل فروش املاک تملیکی گفت: همچنین خودروهای سواری بالای ۲۵۰۰ سی سی و موتورسیکلت‌های بالای ۲۵۰ سی سی نیز با مصوبه ای که در قانون بودجه ۱۴۰۲ وجود دارد، به زودی تعیین تکلیف می‌شود تا قدم بزرگی برای حفظ حقوق مردم و بیت المال در راستای افزایش درآمدهای غیر تورمی برای دولت فراهم شود.