مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک با بیان اینکه در سال گذشته مجموعه کهریزک ۶۰۰ میلیارد تومان برای هزینه حقوق، دستمزد، نگهداری، اجرایی و پشتیبانی پرداخت کرده است، توضیح داد: پوشینه یا پوشک یکی از اقلام بسیار مهم مصرفی ما است. سرانه‌های نگهداری مصرف پوشینه برای هر نفرمددجو ۳ میلیون تومان است.حمید قبادی دانا در نشست […]

مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک با بیان اینکه در سال گذشته مجموعه کهریزک ۶۰۰ میلیارد تومان برای هزینه حقوق، دستمزد، نگهداری، اجرایی و پشتیبانی پرداخت کرده است، توضیح داد: پوشینه یا پوشک یکی از اقلام بسیار مهم مصرفی ما است. سرانه‌های نگهداری مصرف پوشینه برای هر نفرمددجو ۳ میلیون تومان است.حمید قبادی دانا در نشست خبری جشنواره ۵۰ سالگی موسسه کهریزک، با بیان اینکه شعار “از مردم، برای مردم” در دوره جدید آسایشگاه خیریه کهریزک تعریف شده است، اظهار کرد: در دوره جدید برای کهریزک سرانه‌های جدید درمان، دارو، مشاوره، ورزشی، فرهنگی، اوقات فراغت و حتی شاخص های زیستی مثل سرانه فضای سبز، تغذیه و … تعریف شده است.
مدیر عامل موسسه کهریزک افزود: ۵۰ سال فعالیت‌های آسایشگاه کهریزک را پشت سر گذاشتیم و این مجموعه به مدد برخی افراد برپا شده است که پرچم دار آنان مرحوم حکیم‌زاده بودند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر در ایران و بسیاری کشورها با دو فرهنگ در حوزه نیکوکاری و نگهداری از سالمندان و معلولین و آسیب دیدگان اجتماعی مواجه‌ایم که این دو فرهنگ گاهی همخوانی و گاهی تعارض با هم دارند، افزود: فرهنگ انجام کار خیر اولین بخشی است که در فعالیت هایمان توجه می‌کنیم و بخش دیگر فرهنگ حل مساله است. فرهنگ انجام کار خیر مبتنی بر قلب افراد نهادینه شده است و صرف نظر از دین و مذهب در تمام ادیان مشاهده می‌شود و محور آن فعالیت نیکوکاری است.
قبادی دانا ادامه داد: فرهنگ دوم مبتنی بر مهارت است که پایه و اساس آن بر بی نیاز کردن افراد مبتنی است. خیریه کهریزک نمونه موفق آمیختگی این دو فرهنگ است. در کهریزک زندگی کردن توام با دریافت مهارت را مشاهده می‌کنیم. حتی برخی مددجویان ساکن کهریزک اعضای تیم‌های ملی در حوزه‌های معلولین و جانبازان هستند.
مدیرعامل موسسه خیریه کهریزک با تاکید بر اهمیت حل مساله از طریق آموزش، تصریح کرد: آموزش در تمام شئونات کهریزک جاری شده است. شاید تنها مرکز و یا جزو اولین‌ها باشیم که نشان استاندارد مهارتهای سالمندی را توسط خیریه البرز کسب کردیم. برای رسیدن به این نشان فرایند گسترده‌ای طی می‌شود، از جمله در دسترس بودن عملکرد ما برای نهادهای ذی ربط که ما در این زمینه موفق بوده‌ایم.
به گفته وی، علیرغم اینکه کهریزک تحت نظارت نهادهای حمایتی است اما هیچ وابستگی به نهادها ندارد و مستقیما با حمایت مردمی کار را جلو می‌برد.
قبادی دانا در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه حضور حامیان به عنوان خیرین در دستور کار کهریزک است، عنوان کرد: شعار از مردم برای مردم را برای دوره جدید کهریزک انتخاب کردیم. کهریزک محلی برای زندگی کردن و نه زنده ماندن است. مجموعه کهریزک بالغ بر ۲۳۰۰ نفر کارمند دارد که ۱۱۰۰ نفر پرستار و کارکنان حوزه درمانی و توان بخشی و مراقبتی ما هستند. بخش دیگر در حوزه مشارکت مردمی کار می‌کنند و درواقع سه چهارم این ۲۳۰۰ نفر به صورت عملیاتی در خدمت توان خواهان هستند.
وی توضیح داد: در بیمارستان جواد الائمه روزانه به صورت خیریه بالغ بر ۱۴۰۰ خدمت ارائه می‌شود. در دو درمانگاه دیگر در تهران و البرز نیز که به صورت کاملا خیریه خدمت رسانی می‌شود، نزدیک ۷۰۰ خدمت در این دو مرکز ارائه می‌کنیم.
مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک در بخش دیگر سخنان خود به تبیین عناوین جشنواره هفت روزه ۵۰ سالگی خیریه کهریزک پرداخت و گفت: جشنواره از شنبه ۱۶ اردیبهشت تا جمعه ۲۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد. شنبه ۱۶ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ کرامت و توجه به سالمندان”، یکشنبه ۱۷ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ خانه امن کودکان معلول ذهنی”، دوشنبه ۱۸ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ رشد تعاملات اجتماعی کودکان طیف اوتیسم”، سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ توسعه و پیشرفت”، چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ توانمندسازی معلولین”، پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ از مردم برای مردم” و جمعه ۲۲ اردیبهشت با عنوان “کهریزک؛ یاور و مددرسان” نام گذاری شده است.
به گفته قبادی دانا در این جشنواره بازدید عمومی مردم از کهریزک با پیش بینی شرایط رفت و آمد تدبیر شده است و طی یک هفته برنامه‌های متعددی اعم از هم اندیشی با موضوع سالمندان، برنامه‌های علمی و هنری، کنسرت هنرمندان، جشن ویژه هنرمندان و ورزشکاران، دایر شدن غرفه‌های ویژه برای تبیین خدمات کهریزک هم اندیشی با موضوع اوتیسم و…‌ تدبیر شده است.
وی با بیان اینکه تا کنون سه کنسرت با حضور سه خواننده درجه یک کشور قطعی شده است، توضیح داد: خوانندگان هیچ هزینه‌ای برای کنسرت دریافت نخواهند کرد و شرکت کنندگان نیز مددجویان کهریزک و کارکنان ما و بخشی از جوانانی که طی این سالها با فعالیت‌هایشان همراه کهریزک بوده‌اند؛ هستند. گرشا رضایی نیز جمعه ۲۲ اردیبهشت در کهریزک کنسرت خواهد داشت.
مدیر عامل موسسه خیریه کهریزک در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به افزایش نرخ سالمندی در کشور، درباره خدمات جدید کهریزک افزود: در این راستا کهریزک خدمت مراقبت در منزل را به صورت حرفه‌ای و با عنوان مرکز “با یار” در حال راه اندازی است که تلفن ۴ رقمی آن به زودی اعلام می‌شود. پلتفرمی برای آن پیش بینی شده و پروتکل های حقوقی آن در حال تدوین است تا کهریزک در حیطه مراقبت در منزل نیز جلودار باشد