جامع خبر(جامع نیوز):نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک مهرایران با نام مهرنو با محوریت توسعه زیست بوم دیجیتالی و ترویج و گسترش فرهنگ قرض الحسنه برگزار شد. نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک مهر ایران با نام مهرنوصبح امروز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه در مرکز همایش های کتابخانه ملی با حضور مدیران بانک و فعالان اکوسیسم […]

جامع خبر(جامع نیوز):نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک مهرایران با نام مهرنو با محوریت توسعه زیست بوم دیجیتالی و ترویج و گسترش فرهنگ قرض الحسنه برگزار شد.

نخستین رویداد مرکز نوآوری بانک مهر ایران با نام مهرنوصبح امروز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه در مرکز همایش های کتابخانه ملی با حضور مدیران بانک و فعالان اکوسیسم نوآوری و فناوری برگزار شد.

سید سعید شمسی نژاد مدیرعامل بانک مهر ایران در ابتدای این رویداد با تسلیت شهادت رئیس جمهور کشور و اقدامات سازنده دولت سیزدهم در مقوله سنت پسندیده قرض الحسنه گفت: ۵ درصد نقدینگی شبکه بانکی در اختیار بانک های قرض‌الحسنه است و سالی ۷۰ تا ۷۵ درصد رشد منابع و تسهیلات در ۳ سال گذشته داشته ایم.

وی اظهار داشت: در بانک مهرایران اتفاقات خوبی در دولت سیزدهم رقم خورد و مشتریان بانک از ۱۰  به ۱۸ میلیون ، سرمایه بانک از ۷۰  به ۲۹۰ همت و میزان تسهیلات پرداختی از ۶۰  به ۲۱۴ همت افزایش یافته است.

مدیرعامل بانک مهرایران با اشاره به نگاه تحولی و توسعه ای بانک تاکید کرد: هدف و شعار ما ، ۵۰ میلیون ایرانی _ ۵۰ میلیون کارت بانکی است که قطعا با روش های سنتی امکان‌پذیر نیست .

شمسی‌نژاد با اشاره با مرکزی نوآوری بانک مهرایران گفت: نیاز نقدینگی ، تنوع محصولات ، توسعه کسب و کار ، توسعه مشاغل خرد و مشارکت مردم از مهمترین هدف های مرکز نوآوری مهرنو است.

علی مجیدی مدیرعامل مرکز نوآوری بانک مهرایران به عنوان سخنران دوم این رویداد با اشاره به نگاه نوآوری سازمانی گفت: برای تحقق اهداف بانک که حمایت از کسب و کارهای خرد مبتنی بر عقد قرض الحسنه است ابزارهای فناوری اطلاعات خوبی را به خدمت گرفته ایم.

مدیر مرکز نوآوری مهرنو به ۳ هدف اصلی این مجموعه اشاره کرد و گفت: معرفی این مرکز به اکوسیستم نوآوری کشور، محملی برای آشنایی و شبکه سازی و همچنین مطرح کردن چالش های بانکی با اکوسیستم نوآوری کشور است که بعد از ۳ ماه منتظره ارائه راهکارهای متناسب هستیم.
 

مرکز نوآورى بانک قرض الحسنه مهر ایران با هدف ورود به اکوسیستم نوآورى و ترویج فرهنگ نوآورى و پژوهـــش در بدنه بانک و ایجاد بسترى براى شبکه سازى و شکل گیرى ارتبــاط میان فعالان اکوسیســتم نوآورى و فنــاورى، نــوآورى اجتماعى، اســتارتاﭖها، سرمایه گذاران و مشـاوران فعالیت خود را آغاز کرده است.  

این مرکز با در اختیار داشــتن زیرســـختها،  منابع، تجربه در حوزه بانکدارى قرض الحسنه و شـبکه ارتباطى گســترده با اکوسیســتم نوآورى و مالى کشــور و همچنین با حمایت همه جانبه بانک قرض الحسنه مهر ایران، به دنبال بهره منـدى از ظرفیت شــرکتها و مجموعه هاى فعال در حوزه فینتک، نوآورى اجتماعـى و… در راســتاى توسعه و بهبود محصــولات و خدمــات نوآورانــه بانکى به وسیله فناوری های نوین است.

از مهمترین اهداف این مرکز می‌توان به ایجاد تنوع در ابزار و محصـولات و خدمات مبتنى بر قرض الحسنه، شبکه سـازى باهـدف خلـق ارزش براى مشترى و بانک، انجام مطالعات و پژوهش هاى کاربردى در راستاى ماموریت مرکز  اشاره کرد.

همچنین حوزه های فعالیت این مرکز،  فناورى هاى بانکی (BankTech)،  فناورى هاى پرداختى (Tech Pay) ، فناورى هاى قرض و وlم (LendTech)،  فناورى هاى بیمه (lnsureTech) زنجیره بلوکی (BlockChain) ، هوش مصنوعى، فناورى هاى مربوط به داده و کارافرینى و بانکدارى اجتماعى است.

خدمات قابل ارائه این مرکز نیز، آموزش های تخصصى و منتورینگ، دسترسى به APlهاى بانکی، ایجاد ارتباطات، توسعه شبکه ارزش مشتریان،  حمایت از تحقیقات و رساله های دکترى مرتبط،  امکان مشارکت و جذب حمایت از بانک و فضاى کاراشتراکى واختصاصى  است.