با فناوری‌های سامسونگ فراتر از محدودیت‌ها باشید فناوری‌های همراه، ابزارهایی قدرتمند هستند که ارتباط، خلاقیت، سرگرمی و دسترسی به اطلاعات را در اختیار تمامی مردم قرار می‌‎دهند. این فناوری‌ها نقشی اساسی در پیوند افراد با دوستان، خانواده و جهان اطراف ایفا می‌کنند و بدون شک باید به طور برابر در دسترس عموم قرار بگیرند. شرکت […]

با فناوری‌های سامسونگ فراتر از محدودیت‌ها باشید

فناوری‌های همراه، ابزارهایی قدرتمند هستند که ارتباط، خلاقیت، سرگرمی و دسترسی به اطلاعات را در اختیار تمامی مردم قرار می‌‎دهند. این فناوری‌ها نقشی اساسی در پیوند افراد با دوستان، خانواده و جهان اطراف ایفا می‌کنند و بدون شک باید به طور برابر در دسترس عموم قرار بگیرند.

شرکت سامسونگ در این زمینه خود را متعهد می‌داند تا کنترل بیشتر و تجربیات غنی‌تری را به زندگی روزمره افراد اضافه کند. این شرکت تلاش دارد تا به کمک مجموعه‌ای از قابلیت‌های مهم گلکسی، از ژست‌های ساده و آسان روی دستگاه گرفته تا دستیارهای صوتی و امکانات بهبود بینایی، دسترسی به فناوری را برای افراد با توانایی‌های مختلف ممکن سازد. در ادامه بخشی از این قابلیت‌های جذاب و کاربردی را مرور کرده‌ایم.

وضوح بیشتر با Relumino Mode

قابلیت دسترس‌پذیری Relumino Mode که از دل مجموعه نوآوری‌های داخلی سامسونگ متولد شده، با هدف بهبود زندگی افراد کم‌بینا و افزایش وضوح متن و تصاویر روی صفحه طراحی شده است. این ویژگی با تقویت کنتراست و روشنایی صفحه، برجسته کردن خطوط و اشکال تصویری، به کاربران کمک می‌کند تا محتوای روی دستگاه‌های خود را به راحتی تشخیص دهند.

متخصصان سامسونگ برای درک بهتر دیدگاه‌ها و نیازهای کاربران خود، با مشاوران کم‌بینا، محققان، مهندسان، برنامه‌نویسان و ارزیابان متعدد همکاری کرده‌اند تا راهکاری جامع برای نمایشگرهای بصری فراگیر خود ارائه دهند. Relumino، محصول سال‌ها تحقیق و توسعه برای ارائه «صفحه ‌نمایشی برای همه» (Screens for All) و بهبود تجربه مشاهده برای افرادی با دید محدود است. این ویژگی جدید، تنها در سری گوشی‌های Galaxy S24 سامسونگ و البته مدل‌های بعد از این موجود است.

Relumino Mode از دنبال کردن توپ در طول یک مسابقه ورزشی گرفته تا خواندن متن‌های کوچک‌تر در یک پخش خبری، به کاربران کم‌بینا کمک می‌کند تا ارتباط بهتری با جهان برقرار کنند و از محتوایی که دوست دارند، لذت ببرند.

توضیحات صوتی با TalkBack

ویژگی TalkBack که با نام دستیار صوتی (Voice Assistant) نیز شناخته می‌شود، برای کمک به کاربران کم‌بینا یا نابینا طراحی شده است تا بدون نگاه کردن به صفحه ‌نمایش، بیشترین بهره را از تجربه دستگاه خود ببرند. این قابلیت، گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی را به یک رابط کاربری صوتی و بصری تبدیل می‌کند. هنگام کار با دستگاه، TalkBack با بازخورد صوتی به کاربر می‌گوید که چه گزینه‌ای مانند: منو، ایمیل یا اعلان را لمس، هایلایت یا انتخاب کرده است. همچنین، برای هدایت یکپارچه‌تر، می‌توان میانبرهای TalkBack را روی دستگاه فعال کرد.

با وجود امکان TalkBack، هدایت صفحه ‌نمایش بسیار ساده می‌شود. این قابلیت با ژست‌های آسان و قابل فهمی از قبیل: کشیدن انگشت به چپ (Swipe Left)، ضربه زدن دوگانه (Double Tap) یا استفاده از دو انگشت برای اسکرول کردن (Two Fingers To Scroll)، به کاربران آزادی و راحتی بیشتری برای کنترل دستگاه‌های خود می‌دهد.

فعال کردن TalkBack به این شکل انجام می‌شود که باید در ابتدا به تنظیمات (Settings) دستگاه خود رفته و وارد بخش دسترس‌پذیری (Accessibility) شوید. پس از آن، قابلیت TalkBack را انتخاب کنید و روی کلید متحرک آن ضربه بزنید تا فعال شود.

زیرنویس زنده

قابلیت زیرنویس زنده (Live Captions) به افرادی که کم‌شنوا هستند کمک می‌کند تا بدون دردسر رسانه‌ها و محتوای صوتی مورد علاقه خود را دنبال کنند. این ویژگی، صدا را هنگام پخش همزمان از طریق دستگاه رونویسی می‌کند. با زیرنویس‌های زنده، کاربران می‌توانند بهتر از قبل از محتوای ویدیوها، پادکست‌ها، تماس‌های تلفنی و ویدیویی، ایمیل‌ها و پیام‌های صوتی لذت ببرند.

زیرنویس‌های زنده به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، هندی، ایتالیایی، ژاپنی و اسپانیایی در دسترس هستند. فعال کردن امکان زیرنویس زنده به این صورت است که از بخش تنظیمات (Settings) دستگاه، گزینه دسترس‌پذیری (Accessibility) را انتخاب کنید. وارد بخش بهبود شنوایی (Hearing Enhancements) شوید و در اینجا قابلیت زیرنویس زنده (Live Captions) را روشن کنید.

تقویت صدای جهان

هدفون‌های Galaxy Buds2 Pro سامسونگ، تنظیماتی تحت عنوان صدای محیط (Ambient Sound) دارند که می‌تواند نویزهای پس‌زمینه را در پنج سطح مختلف تقویت کند. این تنظیمات برای پاسخگویی به نیازها و موقعیت‌های مختلف افراد طراحی شد‌ه‌اند و به کاربران امکان می‌دهند که نحوه شنیدن و تجربه صدای محیط اطراف خود را شخصی‌سازی کنند. از ارتقای کیفیت صدای مکالمات گرفته تا افزایش صدای ترافیک در پیاده‌رو، این ویژگی کاربران با توانایی‌های مختلف را قادر می‌سازد تا در تعاملات اجتماعی شرکت کنند و در عین حال نسبت به محیط اطراف خود آگاه‌تر باشند.

برای تنظیم صدای محیط باید در ابتدا هر دو هدفون را درون گوش‌های‌تان بگذارید تا به دستگاه وصل شوند. سپس اپلیکیشن Galaxy Wearable را روی دستگاه خود اجرا کنید و به سراغ تنظیمات هدفون (Earbuds Settings) بروید. در بخش دسترس‌پذیری (Accessibility)، می‌توانید گزینه صدای محیط (Ambient Sound) را به دلخواه فعال کنید.

کارکردی نو برای Galaxy Watch

ژست‌های حرکتی Universal Gestures روشی نوآورانه برای استفاده از قابلیت‌های ساعت‌های هوشمند Galaxy Watch سامسونگ بدون نیاز به لمس صفحه نمایش آن است. با چهار حرکت بصری: مشت کردن (Make Fist)، دوبار مشت کردن (Make Fist Twice)، کشیدن دو انگشت به سمت هم (Pinch) و دو بار کشیدن دو انگشت به سمت هم (Double Pinch)، کاربران می‌توانند به راحتی رابط کاربری گلکسی خود را هدایت کنند. این ژست‌ها برای اجرای اپلیکیشن‌ها، اسکرول پیام‌ها و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای تعیین ژست حرکتی Universal مد نظر خود می‌توانید تنظیمات (Settings) دستگاه را باز کنید و دسترس‌پذیری (Accessibility) را انتخاب کنید. سپس وارد بخش تعامل و مهارت (Interaction and Dexterity Section) بشوید و ژست‌های Universal Gestures مدنظرتان را به دلخواه فعال کنید.

دنیایی بهتر برای همه

سامسونگ از طریق نوآوری‌ها و همکاری‌های باز خود، در مسیر ایجاد آینده‌ای فراگیرتر و پایدارتر قدم برمی‌دارد. این شرکت همچنان به تلاش برای بهبود قابلیت‌های دسترس‌پذیری در محصولات خود ادامه می‌دهد تا افراد بیشتری بتوانند از امکانات بی‌نظیر دستگاه‌های گلکسی بهره‌مند شوند. این تعهد برای سامسونگ هیچگاه پایانی ندارد.

شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، از صفحه دسترس‌پذیری دستگاه‌‎های همراه گلکسی (Galaxy Mobile Accessibility) دیدن کنید.