جامع نیوز:جمعی از خبرنگاران از مجتمع تولیدی محصولات دارویی سینا ژن در استان البرز بازدید کردند. به گزارش جامع نیوزازشاتا مدیر این شرکت در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد گفت : ما داروهای بیماریهای خاص از جمله انواع سرطان ها ، ناباروری ، کم خونی و مشکلات کلیوی و … را که […]

جامع نیوز:جمعی از خبرنگاران از مجتمع تولیدی محصولات دارویی سینا ژن در استان البرز بازدید کردند.

به گزارش جامع نیوزازشاتا مدیر این شرکت در نشست خبری که به همین منظور برگزار شد گفت : ما داروهای بیماریهای خاص از جمله انواع سرطان ها ، ناباروری ، کم خونی و مشکلات کلیوی و … را که مشابه آن در خارج از کشور با قیمتهایی بالاتر عرضه می شود را تولید می کنیم.

دکتر هاله حامدی فر تصریح کرد : سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی از محل تولیدات ما نصیب کشور می شود.
وی فعالیت این شرکت را به صورت هولدینگ و دانش بنیان توصیف کرد و افزود : محصولات ما با تکنولوژی تولید ماده موثر با استفاده از کشت سلولی تولید می شود.
حامدی فر اضافه کرد: روسیه بزرگترین کشور هدف صادراتی ما محسوب می شود ، در ۱۵ کشور جهان در حال ثبت است و پروژه ثبت دو محصول سینوکس برای درمان ام اس و آریو سون برای درمان هموفیلی برای عرضه در بازار اروپا انجام شده و در ابتدای ۲۰۱۸ وارد این بازار می شود.
وی همچنین گفت : ظرفیت تولید در برخی داروها بیشتر از نیاز کشور است و توانسته ایم ۱۰۰ درصد بازار روسیه را در داروی ام اس به دست آوریم و آذر بایجان ، ‌قزاقستان ، تاجیکستان و سوریه و پاکستان دیگر کشورهای هدف صادراتی هستند.
حامدی فر با استقبال از شرایط پسا تحریم گفت : در حال انعقاد دو قرار انتقال تکنولوژی با دو شرکت ترکیه ای و مالزیایی و نیز روسیه در زمینه تولید دارویی خاص هستیم.
از نکات جالب توجهی که حامدی فر به آن اشاره کرد این بود که در این مجموعه بر خلاف بسیاری از شرکتها و واحدهای تولیدی عمده سود سرمایه گذاری می شود و در بدترین شرایط رکود اقتصادی هم بیشترین توسعه را داشته است به گونه ای که از سال ۸۹ تا به امروز توانسته ۳ کارخانه را افتتاح کند و میزان تسهیلات دریافتی نیز زیر یک درصد بوده است.
وی همچنین ازساخت وتهیه چند دارو برای بیماران سرطانی و بیماریهای نادر خبر داد و گفت :‌ متاسفانه در دولت قبل یک نوع از داروهای خاص بدون گذر از مراحل ثبت قانونی و آزمایشگاهی و صرفا با هدف مطالعات بالینی ، از کشور آرژانتین وارد کشور شده و به مصرف رسید .
به گفته حامدی فر شرکت تحت مدیریت وی با داشتن حدود ۹۰۰ پرسنل در تولید برخی از داروها اولین جایگاه را در زمینه های کاری بیولوژی ، ایمنولوژی و دارو سازی در خاورمیانه داراست.
خبرنگاران در این بازدید از مراحل مختلف تولید دارو دیدن کرده و با ساخت داروهای بیماریهای خاص آشنا شدند.