جامع خبر:تیم ملی امید ایران با نتیجه سه بر صفر به ژاپن باخت تا حسرت صعود فوتبال به المپیک ۴۴ ساله شود. تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به مصاف ژاپن رفته است. نکته جالب درباره این مسابقه، ریلکس بودن بازیکنان ایران پیش از شروع […]

جامع خبر:تیم ملی امید ایران با نتیجه سه بر صفر به ژاپن باخت تا حسرت صعود فوتبال به المپیک ۴۴ ساله شود.

تیم ملی فوتبال امید ایران در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا به مصاف ژاپن رفته است. نکته جالب درباره این مسابقه، ریلکس بودن بازیکنان ایران پیش از شروع مسابقه بود. بازیکنان ایران بدون استرس خودشان را گرم می کردند و این نشان می داد که آن ها از نظر روانی آماده برگزاری این مسابقه هستند. محمد خاکپور هم قبل از بازی می گفت که فقط ایران برای این مسابقه استرس ندارد بلکه ژاپنی ها هم استرس دارند.تیم امید ایران بازی با ژاپن را با ترکیب محمدرضا اخباری، محمد دانشگر، روزبه چشمی، وحید حیدریه، علی عبدالله زاده، علی کریمی، علیرضا نقی زاده، شاهین ثاقبی، مهدی ترابی، میلاد محمدی و ارسلان مطهری شروع کرد.
شاگردان محمد خاکپور در دو دقیقه ابتدایی این دیدار دو موقعیت خوب داشتند که یکی از آن ها را کریمی با ضربه سر از داخل محوطه ۶ قدم ژاپن به بیرون زد. تیم امید ایران بازی را به خوبی کنترل کرد اما این موضوع چند دقیقه بیشتر دوام نداشت و پس از آن ژاپن بر بازی سوار شد. ژاپنی ها بازی را کنترل می کردند و ایران بیشتر به فکر زدن گل در ضد حملات بود.
این مسابقه در نیم ساعت اول موقعیت های خطرناک زیادی نداشت. گرچه تیم ها بد هم بازی نمی کردند اما موقعیت هایی که روی دروازه دو تیم ایجاد می شد و واقعا خطرناک بود، زیاد نبود. ژاپنی ها در این میان عملکرد بهتری داشتند. در دقیقه ۳۲ داور اولین کارت زرد مسابقه را به محمد دانشگر از ایران داد. خطایی که او انجام داد یک ضربه کاشته به ژاپنی ها داد که اسنتر بازیکن ژاپن را خود بازیکنان این تیم به بیرون زدند.در دقیقه ۳۶ ایران یک موقعیت خوب را از دست داد. امیرارسلان مطهری که در گوشه محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شده بود، ضربه ای کم دقت به توپ زد و توپ با فاصله از کنار دروازه به بیرون رفت. پس از این هم دوباره هر دو تیم برای باز کردن دروازه حریف ناکام بودند. داور در حالی سوت پایان نیمه اول را می زد که همچنان دروازه تیم ها بسته بود.
با شروع نیمه دوم، همان روند نیمه اول دنبال شد. موقعیت های خطرناک روی دروازه ها ایجاد نشد و ژاپن و ایران بازی منطقی ارائه می دادند. البته بازیکنان دو تیم گهگاه به دروازه حریف نزدیک می شدند اما این حرکت آن ها با موقعیت خیلی خطرناکی همراه نبود. در میان دو نیمه، اصغر مدیرروستا بازیکن بازنشسته و کارشناس فوتبال ایران که مهمان تلویزیون بود به نکته ای اشاره کرد که شاید راز موفقیت تیم ملی امید در نیمه اول بود. او گفت که ایران نسبت به بازی های مرحله گروهی بهتر کارهای تاکتیکی را اجرا می کندو استرس کمتری دارد.اعتماد به نفس بالای بازیکنان ایران در دقیقه ۵۶ منجر به یک ضربه زیبا از سوی مهرداد محمدی شد که توپ را با سر به تیر دروازه ژاپن زد. این جدی ترین موقعیت ایران از ابتدای بازی بود. دو دقیقه بعد هم ارسلان شوت محکمی از پشت محوطه جریمه ژاپن زد که توپ او به بیرون رفت.
ژاپنی ها با این موقعیت ها متوجه شدند که به راحتی نمی توانند ایران را پشت سر بگذارند. ایران هم انگار روحیه اش بالاتر رفته باشد، بهتر کار می کرد. اما مسابقه همچنان بدون گل پیش می رفت؛ نه ایران اجازه می داد ژاپنی ها به گل برسند، نه ژاپنی ها اشتباهی می کردند که منجر به گل ایران شود.
در دقیقه ۷۷ یک بار دیگر ایران صاحب موقعیت شد. امیرارسلان مطهری که جلو رفته بود، صاحب توپ شد و تا داخل محوطه جریمه ژاپن جلو رفت. اما دو مدافع ژاپنی به سرعت او را احاطه کردند تا مطهری مجبور به رفتن به سمت گوشه زمین شود. توپ بعد از یکی دو رفت و برگشت، روی دروازه ژاپن ارسال شد که اگر ۱۰ سانتی متر پایین تر بود و به سر کریمی برخوردی کوچک می کرد، گوشه دروازه ژاپن می رفت. اما ژاپنی ها شانس آوردند که پرش کریمی به اندازه ای بلند نبود که او را به توپ برساند چراکه ممکن بود آن ها گل بخورند.ژاپنی ها که چند بار دروازه شان تهدید شده بود، سرانجام در یک ضد حمله خطرناک ظاهر شدند. آن ها توپ را تا محوطه جریمه ایران جلو آوردند اما پاسی که بازیکن ژاپنی داد را دفاع ایران در میانه راه قطع کرد و تن به یک کرنر داد. ضربه کرنر هم نصیب اخباری، دروازه بان ایران شد تا دروازه تیم ملی همچنان بسته بماند.
این تقریبا آخرین موقعیت خطرناک مسابقه در طول ۹۰ دقیقه بود. پس از آن بازی وارد وقت های اضافه نیمه دوم شد و در این دقایق هم تیم ها نتوانستند درازه یکدیگر را باز کنند. داور سوت پایان بازی در پایان ۹۰ دقیقه را زد تا کار به وقت های اضافی کشیده شود.
با شروع وقت اضافه اول، ایران خیلی زود یک حمله روی دورازه ژاپن انجام داد اما دروازه بان ژاپن ا گرفتن توپ و سرنگون کردن مطهری، این موقعیت را از ایران گرفت. ژاپن هم البته خیلی زود یک موقعیت روی دروازه ایران ایجاد کرد که خط دفاعی ایران اجازه نداد این موقعیت به گل تبدیل شود. دو دقیقه بعد، ژاپن روی یک ارسال و یک ضربه سر دقیق به گل اول این دیدار دست یافت.
ایران دیگر چیزی برای از دست دادن نداشت و به همین دلیل خیلی زود حملات خود را آغاز کرد. یک دقیقه بعد از گلی که ایران خورد، ارسلان مطهری پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ شد که ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت. چند دقیقه بعد دوباره ارسلان مطهری بود که می توانست روی پاس خوب هم تیمی خود دروازه ژاپن را باز کند اما او نتوانست توپ را خوب استپ کند و با فاصله گرفتن از توپ، این موقعیت را از دست داد.
داور سوت پایان نیمه اول وقت های تلف شده را زد و ایران یک گل از ژاپن عقب بود. اما بازیکنان امید ایران فعلا ۱۵ دقیقه وقت برای جبران این نتیجه دارند و با توجه به انرژی زیادی که تیم امید ایران دارد، هنوز امید به تغییر نتیجه وجود دارد.اما ژاپنی ها در اولین دقایق نیمه دوم وقت های تلف شده ایران را غافلگیر کردند. این تیم با یک شوت از خارج محوطه جریمه، توپ را به کنج دروازه ایران فرستاد تا دومین گل ژاپن به ثمر برسد. دو دقیقه بعد ژاپن از همان جایی که گل دوم را زده بود، دوباره توسط همان بازیکن دروازه ایران را باز کرد. ناکاجیما به فاصله دو دقیقه ، دو بار دروازه ایران را از یک نقطه باز کرد.
ایران سه گل عقب افتاد اما شاگردان خاکپور کار را تمام شده نمی دانستند. آن ها تلاش می کردند دروازه ژاپن را باز کنند و در دقیقه ۱۱۶ موقعیت باز کردن دروازه حریف را هم داشتند که کریمی توپ را به تیر دروازه ژاپن زد. پس از این صحنه، ایران موقعیت خیلی خطرناکی نداشت و تا پایان مسابقه اتفاق خاصی هم رخ نداد. ایران این مسابقه را با نتیجه سه بر صفر به ژاپنی ها باخت تا حسرت صعود به المپیک ۴۴ ساله شود