جامع نیوز:در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و افزایش ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور، بانک سینا و صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند. در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و افزایش ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور، بانک سینا و صندوق ضمانت صادرات […]

جامع نیوز:در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و افزایش ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور، بانک سینا و صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

در راستای رشد و توسعه اقتصادی کشور و افزایش ظرفیت ها در جهت توسعه صادرات غیر نفتی کشور، بانک سینا و صندوق ضمانت صادرات ایران تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
در مراسمی که روز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه جاری با حضور دکتر کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا و طاهر شه حامد رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت ایران و جمعی از معاونین و مدیران ارشد طرفین در ساختمان مرکزی صندوق ضمانت برگزار شد، ارتقای سطح همکاری ها مورد تأکید قرار گرفت.
مدیرعامل بانک سینا در این مراسم با اشاره به نقش و جایگاه بی بدیل صادرات نزد مقامات عالی رتبه کشور، تصریح کرد: خوشبختانه به برکت نظام جمهوری اسلامی، ظرفیت های مناسبی از طریق ایجاد نهادهای تخصصی، تغییر در فرآیندها و روش ها و قوانین و مقررات به نفع صادرات غیر نفتی در کشور اتفاق افتاده و بانک سینا به عنوان یک بانک تجاری می کوشد تا از طریق همکاری با سرمایه گذاران و تأمین بخشی از منابع موردنیاز، نقشی مؤثر در راستای تحقق سیاست های نظام جمهوری اسلامی در این بخش ایفا نماید.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات نیز در این مراسم، با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم نامه، از آمادگی صندوق برای اعطای کارگزاری به بانک سینا در راستای توسعه همکاری ها خبر داد.
گفتنی است این تفاهم نامه در ۴ ماده و ۲ تبصره تدوین و برای مدت ۲ سال به امضا رسید. از جمله مفاد آن می توان به افزایش سهم صادرات از مجموع تسهیلات اعطایی بانک سینا با پوشش صندوق ضمانت، معرفی شعب منتخب بانک پس از آموزش تعدادی از کارشناسان مجرب توسط صندوق ضمانت به عنوان کارگزار و معرفی مشتریان فعال در حوزه صادرات از سوی بانک سینا به صندوق ضمانت صادرات ایران اشاره کرد.
توسعه تأمین مالی صادراتی از طریق اعطای اعتبار خریدار به کشورهای وارد کننده کالا و خدمات از ایران توسط بانک با پوشش صندوق ضمانت و ادامه و توسعه تأمین مالی صادراتی از طریق اعتبار فروشنده توسط بانک با پوشش صندوق ضمانت از جمله دیگر مفاد این توافقنامه است.