جامع خبر(جامع نیوز):شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد گوشی گلکسی S10 نسخه‌ ۵G این شرکت توانسته است مقام اول را در رتبه بندی موسسه DxOMark برای هردو دوربین اصلی و سلفی خود بدست آورد. DxOMark یک موسسه شناخته شده در ارزیابی کیفیت عکس دوربین‎های موبایل است. این موسسه با استفاده از پروتکل‏های سختگیرانه، عملکرد و کیفیت […]

جامع خبر(جامع نیوز):شرکت سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد گوشی گلکسی S10 نسخه‌ ۵G این شرکت توانسته است مقام اول را در رتبه بندی موسسه DxOMark برای هردو دوربین اصلی و سلفی خود بدست آورد. DxOMark یک موسسه شناخته شده در ارزیابی کیفیت عکس دوربین‎های موبایل است. این موسسه با استفاده از پروتکل‏های سختگیرانه، عملکرد و کیفیت دوربین‎ گوشی‎های هوشمند را به شکلی بی‎طرفانه و قابل اعتماد، رتبه‎بندی می‎کند.
در رتبه‌بندی موسسه DxOMark دوربین اصلی گوشی گلکسی S10 5G در هر دو حوزه عکس و فیلم به مقام اول رسید و در مجموع امتیاز ۱۱۲ را کسب کرد. این دوربین‏ بصورت جداگانه برای عکس امتیاز ۱۱۷ و برای فیلمبرداری امتیاز ۱۰۰ را بدست آورد و به این ترتیب گلکسی S10 نسخه ۵G اولین گوشی هوشمندی است که در حوزه فیلمبرداری به امتیاز ۱۰۰ می‏رسد. در بررسی‎های این موسسه تاکید شده است که دوربین اصلی گلکسی S10 نسخه ۵G دارای قابلیت فوکوس خودکار سریع و دقیق است و می‏تواند عکس را با سطح بسیار خوبی از جزییات و رنگ در شرایط گوناگون ثبت کند.
دوربین سلفی گلکسی S10 نسخه ۵G هم با امتیاز کلی ۹۷ توانست به رتبه اول رسیده و برای بخش عکس امتیاز ۱۰۱ و برای بخش ویدیو امتیاز ۹۰ را به دست آورد. موسسه DxOMark عملکرد دوربین سلفی گلکسیS10 نسخه ۵G را در حوزه‎های مختلف مانند کنتراست، رنگ، فوکوس خودکار، نویز، زوم و حالت بوکه در شرایط نور کم و نور داخل اتاق یا محیط بسته ارزیابی کرده است.
گوشی گلکسی S10 نسخه ۵G در مجموع دارای دو دوربین با ۶ لنز (دو لنز در جلو چهار لنز در عقب) است که دوربین آن را به یک دوربین سطح حرفه‎ای تبدیل می‏کند. دوربین سلفی با فوکوس خودکار دوئال پیکسل می‏تواند سلفی‎هایی بسیار با کیفیت بگیرد و دوربین اصلی آن که مجهز به لنز فوق عریض است برای کسانی طراحی شده که به دنبال ثبت و اشتراک‎گذاری تصاویر چشم‎گیر در هر لحظه هستند. گلکسی S10 نسخه ۵G با استفاده از فناوری پردازشگر عصبی (NPU) ، سطح دوربین گوشی‎های هوشمند را تا حد زیادی ارتقا داده است و با کمک لنز تشخیص عمق سه بعدی خود، عکس‎هایی بسیار دقیق می‎گیرد. این لنز با اندازه‎گیری زمان بازگشت سیگنال نور از هر شی، عمق را با دقت بسیار زیادی اندازه گرفته و در نهایت افکت بوکه را در حالت فیلمبرداری Live Focus به بهترین شکل اعمال کرده و در بخش Quick Measure نیز اشیا را اندازه‎گیری می‎کند.