جامع نیوز:مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا راس ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۳۰ تیرماه جاری با حضور ۹۲.۷۳ سهامداران در محل هتل پارسیان استقلال برگزار شد. هیئت رئیسه مجمع مرکب از آقایان رحمت اله صادقیان (رئیس مجمع)، بهزاد گلکار (ناظر)، مرتضی عالی نسب (ناظر)، حسین فرزان اصل (دبیر مجمع) و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار […]

جامع نیوز:مجمع عمومی عادی سالیانه بانک سینا راس ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۳۰ تیرماه جاری با حضور ۹۲.۷۳ سهامداران در محل هتل پارسیان استقلال برگزار شد.
هیئت رئیسه مجمع مرکب از آقایان رحمت اله صادقیان (رئیس مجمع)، بهزاد گلکار (ناظر)، مرتضی عالی نسب (ناظر)، حسین فرزان اصل (دبیر مجمع) و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهادار و سازمان حسابرسی بود.
در این جلسه مدیرعامل بانک سینا با اشاره به اهم اقدامات انجام شده و برنامه های در دست اجرای بانک، سال ۹۲ را سال حضور فعال بانک سینا در عرصه بانکداری دانست و گفت: بانک سینا در سال ۱۳۹۲ عملکرد مناسبی در جذب سپرده های مردمی، اعطای تسهیلات متنوع در بخش های مختلف اقتصادی و ارائه انواع خدمات نوین بانکی داشته به طوری که مجموع سپرده های مشتریان نزد این بانک با رشد مطلوب ۳۰ درصدی از ۸۱ هزار و ۷۵۳ میلیارد ریال در سال ۹۱ به ۱۰۶ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ افزایش یافته است.
دکتر کوروش پرویزیان در ادامه از افزایش سهم بازاری بانک سینا در سال ۹۲ خبر داد و خاطرنشان کرد: مقایسه سپرده های بانک سینا با نظام بانکی کشور حکایت از افزایش سهم بازاری این بانک از نقدینگی کل کشور دارد.
به گفته وی، علیرغم رقابت سنگین در بازار پول و فراز و فرودهای اقتصاد و بازار سرمایه کشور، بانک سینا ضمن تکمیل چرخه فعالیت های بانکی خود در سال ۱۳۹۲ توانست EPS مناسبی را برای سهامداران تامین نماید و موجبات استقبال خوب سهام بانک در بورس را فراهم نماید.
دکتر پرویزیان تاکید کرد: در سال ۱۳۹۲ بیش از ۲ میلیارد سهم بانک سینا به ارزش ۴.۷۸۲ میلیارد ریال در ۲۳۹ روز مورد معامله قرار گرفت و بر پایه معیارهای قدرت نقد شوندگی، میزان تأثیرگذاری بانک بر بازار و برتری نسبت های مالی، نماد بانک سینا در میان شرکت های فعالترین بورس اوراق بهادار در سال یاد شده قرار گرفته است که امید می رود با بهره گیری از حاصل سرمایه گذاری های انجام شده در سال های قبل، سودآوری بیشتر بانک را در سال جاری شاهد باشیم.
مدیرعامل بانک سینا در بخشی دیگر از سخنان خود به تدوین برنامه میان مدت توسعه سه ساله چهارم بانک اشاره و تصریح کرد: با پیاده سازی این برنامه که از سال ۹۲ آغاز و در سال ۱۳۹۴ به پایان می رسد، انتظار می رود جایگاه بانک سینا از نظر سودآوری، سهم بازاری، بهره وری نیروی انسانی و بانکداری الکترونیک و بین الملل ارتقاء قابل توجهی پیدا کند و زمینه توجه بیشتر به نیازها و ارزش های مورد انتظار مشتریان و جلب رضایت آنها بیش از پیش فراهم گردد. وی در پایان ضمن تجلیل از اعتماد خانواده بزرگ مشتریان بانک سینا و حمایت های سهامداران، تلاش های کارکنان و مدیران بانک را ستود.
در این جلسه پس از قرائت گزارش فعالیت هیئت مدیره، گزارش عملکرد مالی و سود و زیان بانک سینا مطرح و به تصویب مجمع رسید. از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب و ابلاغ برنامه و بودجه سال ۱۳۹۳ و تقسیم سود بانک بین صاحبان سهام بود. در این جلسه مقرر شد مبلغ ۶۸۷ ریال به هر سهم پرداخت شود.
همچنین اعضای هیئت مدیره بانک سینا از بین سهامداران برای مدت دو سال انتخاب شدند و سازمان حسابرسی به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی برای سال مالی ۱۳۹۳، و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی و کثیرالانتشار تعیین گردید و مقرر شد که کلیه اخبار و اطلاعات مالی بانک نیز از طریق روزنامه دنیای اقتصاد منتشر شود.
همچنین مقرر بود مجمع عمومی فوق العاده بانک سینا در این روز برگزار شود که به دلیل به حدنصاب نرسیدن سهامداران، به زمان دیگر و پس از تامین شرایط لازم موکول گردید.