جامع خبر:راه اندازی قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان با سرعت ٣۵٠ کیلومتر در ساعت که با تامین مالی یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلاری بانک صنعت و معدن در حال اجراست، تحولی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور ایجاد خواهد کرد. به گزارش جامع خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی […]
جامع خبر:راه اندازی قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان با سرعت ٣۵٠ کیلومتر در ساعت که با تامین مالی یک میلیارد و ٨٠٠ میلیون دلاری بانک صنعت و معدن در حال اجراست، تحولی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور ایجاد خواهد کرد.
به گزارش جامع خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن؛ چندی پیش عباس آخوندی ، وزیر راه و شهرسازی در جریان بازدید از پروژه راه آهن پُرسرعت تهران- قم- اصفهان اظهار داشت: ماهیت راهآهن، سرعت است هر کجا که سرعت بالا می رود دقت هم باید افزایش یافته و تصمیمات درستی گرفته شود.
آخوندی با اشاره به اینکه سرعت زیرسازی بر مبنای ۳۵۰ کیلومتر در ساعت و بهره برداری ۳۰۰ کیلومتر طراحی شده است، گفت: مهمترین مسئله گشایش LC بوده است که فکر میکنم اولین پروژه بعد از برجام بود که موفق به گشایش LC شد.
این گشایش اعتبارکه توسط بانک صنعت ومعدن انجام گرفته است رسما نقش این بانک را در تامین مالی پروژه های زیربنایی و زیرساختی کشور روشن می سازد.
بر اساس گزارش یاد شده این مسیرراه آهن در بخش قم تا اصفهان ٧٠ درصد پیشرفت فیزیکی داشته وبا اتمام آن تحول بزرگی در صنعت زیرساخت کشور ایجاد خواهد شد.
گفتنی است طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان توسط بانک صنعت و معدن و در راستای ایجاد مبانی توسعه پایدار در کشور تامین مالی شده است.