نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس از عملکرد دولت و درگیری شدید مردم با مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی گلایه کرد و گفت: خونسردی و بی‌توجهی دولت به موضوع گرانی‌ها در بخش‌های مختلف جای تعجب دارد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، سید احمد رسولی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره […]

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس از عملکرد دولت و درگیری شدید مردم با مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی گلایه کرد و گفت: خونسردی و بی‌توجهی دولت به موضوع گرانی‌ها در بخش‌های مختلف جای تعجب دارد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از دماوند، سید احمد رسولی نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به مصوبات مهم مجلس شورای اسلامی در ماه‌های اخیر اظهار داشت: مصوبات مهم ۴۰ روز اخیر شامل بودجه سال ۱۴۰۰، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، طرح تأثیرگذار جهش تولید و تأمین مسکن و طرح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید رئیس مجلس در سمت خود بماند اما در هیئت‌رئیسه تغییراتی ایجاد شود افزود: ما نسبت به هیئت‌رئیسه مجلس انتقاد داریم که باید در این مدت بهتر از این فعالیت می‌کردند. در حال حاضر دستورات بسیار مهمی که به‌صورت مستقیم با معیشت و اقتصاد مردم سروکار دارند نادیده گرفته شده اما گاهی لوایحی موردبحث قرار می‌گیرد که در اولویت نیست.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: اگر هیئت‌رئیسه ضعیف عمل کند باعث تضعیف مجلس می‌شود. دولت شاید نخواهد تا لوایح مهمی به مجلس ارائه دهد اما ما می‌توانیم در قالب طرح این مسئله را بیان و حل کنیم. امروز یکی از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم تجمع افراد مختلف ازجمله فرهنگیان، بازنشستگان و… بوده که نشانگر ضعف دولت است.

رسولی نژاد در ادامه گفت: در بحث بودجه دولت و سازمان تأمین اجتماعی اعلام کردند که برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری ما به ۶۰ هزار میلیارد بودجه احتیاج داریم. در مجلس شورای اسلامی ۸۹ هزار میلیارد تومان مصوب کردیم که از درخواست آن‌ها ۲۹ هزار میلیارد تومان بیشتر است اما انجام این قانون بسیار طول کشید و نارضایتی مردم را در پیش داشته است.

وی با اشاره به اینکه محرومیت شهرستان‌های استان تهران به‌خوبی نشان داده نشده است تأکید کرد: سازمان برنامه بودجه آخر سال به تمام استان‌ها بودجه می‌دهد اما به شهرستان‌های استان تهران بودجه‌ای نمی‌دهد، چون مسئولین در شمال شهر تهران زندگی می‌کنند و متأسفانه مشکلات سایر شهرستان‌های استان تهران را نمی‌دانند.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه مردم با مشکلات شدید معیشتی و اقتصادی درگیر هستند، ابراز داشت: مشکل مردم رفع حصر و این حواشی نیست بلکه مردم با مشکلات اقتصادی روبه‌رو هستند. آقای رئیس‌جمهور عمده وقت خود را در به دور از مردم سپری می‌کند اما به مردم توصیه می‌کند که از آبزیان استفاده کنند و این در حالی است که قیمت آبزیان ازجمله ماهی به حدی بالاست که تهیه آن بسیار سخت است.

رسولی نژاد با اشاره به اینکه در گرانی تنها چیزی که برای عمده مردم باقی‌مانده نان است گفت: متأسفانه در حال حاضر شاهد افزایش شدید قیمت نان هستیم که خونسردی و بی‌توجهی دولت جای تعجب دارد؛ در شهرستان دماوند بیشتر از نیاز مردم سیب تولید می‌شود که با بی‌فکری‌های دولت و جلوگیری از صادرات متأسفانه به تعداد زیادی از باغداران خسارت‌های زیادی وارد شده است.

وی در خصوص کمبود تولید مرغ و تخم‌مرغ اضافه کرد: قطعاً در چند ماه اخیر با توجه به صادرات مرغ و تخم‌مرغ با کمبود و افزایش قیمت روبه‌رو هستیم، ما به دولت هشدار می‌دهیم که در این خصوص فکری کنند تا با مشکل روبرو نشویم، اگر رئیس‌جمهوری در خرداد ۹۹ استیضاح می‌شد و یک دولت پای‌کار شروع به کار می‌کرد قطعاً مشکلات حل می‌شد اما با مشکلات دیگری روبرو می‌شدیم که هزینه‌های زیادی در برداشت.

نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار تسنیم در خصوص عدم تصویب طرح شفافیت آرا تصریح کرد: بنده از موافقان سرسخت شفافیت آرا هستم و با رأی ممتنع نمایندگان کاملاً مخالفم، نماینده باید نسبت به رأیی که به استیضاح یا لایحه‌ای می‌دهد شجاعت داشته باشد و نظر خود را به‌صورت عمومی بیان کند.

رسولی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی چون تغییر یکی از قوانین مجلس است به دو سوم رأی نیاز دارد که در زمان رأی‌گیری این طرح ۴ رأی کم داشت و حدود ۵۰ نماینده غیبت داشتند، این به معنی رأی نیاوردن نیست بلکه به چند رأی بیشتر نیاز داشت و قرار بر این بود که مجدداً در مجلس مطرح شود اما همان‌طور که گفتیم متأسفانه هیئت‌رئیسه برخی از موضوعات مهم را در اولویت قرار نمی‌دهد که امیدواریم به‌زودی این طرح مجدد در مجلس مطرح شود