به گزارش ورزش سه، حمید استیلی پس از جلسه‌ی امضای سند همکاری میان باشگاه احسان ری تهران و خوونتود تورمولینوس، در بین خبرنگاران حاضر شد و با ابراز خرسندی از این همکاری اظهار داشت: « اتفاق خوبی برای فوتبال کشورمان رقم خورد. من از دوستان عزیزی مثل آقای شهرام هوشفر، که در اسپانیا مالک باشگاه […]

به گزارش ورزش سه، حمید استیلی پس از جلسه‌ی امضای سند همکاری میان باشگاه احسان ری تهران و خوونتود تورمولینوس، در بین خبرنگاران حاضر شد و با ابراز خرسندی از این همکاری اظهار داشت: « اتفاق خوبی برای فوتبال کشورمان رقم خورد. من از دوستان عزیزی مثل آقای شهرام هوشفر، که در اسپانیا مالک باشگاه لیگ دسته‌سومی هستند، تقاضا کردم تا با تیم‌های خوشنام و پرسابقه‌ی مثل احسان ری، که از قدمتی سی‌ساله برخوردار است، همکاری کنند و شرایط ورود استعدادهای درخشان این تیم را به سرزمین اسپانیا فراهم کنند تا در آنجا هم از آموزش و تحصیل در اروپا بهره‌مند شوند و هم در آینده‌ای نزدیک برای ایران عزیزمان افتخارآفرینی کنند.»

وی با اشاره به مفاد این سند اظهار داشت: « این قرارداد تمامی سطوح فنی باشگاه ، اعم از بازیکنان پایه و بزرگسال، مربیان و مدرسین را شامل می‌شود. در حال حاضر مدت این سند دو ساله است و اگر شرایط خوب مدیریت شود، ممکن است این همکاری سا‌ل‌ها ادامه یابد.»

استیلی در ادامه‌ سخنان خود اهداف یادداشت تفاهم را این‌چنین توضیح داد: قصد ما فراهم کردن فرصت‌هایی مناسب برای جوانان است. در زمان ما این فرصت‌ها موجود نبود، اما الان شرایطی به‌وجود آمده تا انگیزه‌ای برای رشد جوانان باشد. شما بازی این جوانان را ببینید که امروز چه انگیزه‌ای دارند. امیدوارم بازیکنان نخبه بتوانند از آبروی ایران دفاع کنند.»

وی افزود: «هدف اصلی ما دیده شدن جوانان است. علی‌الخصوص جوانان بااستعداد اما کم‌بضاعتی که در جنوب یا حواشی شهر تهران زندگی می‌کنند. باوجود کم‌توجهی به اهمیت فوتبال رده‌ی پایه در تهران، امیدواریم با اتفاقاتی مثل این همکاری، بستر رشد بازیکنان جوان و نخبه‌ی کشور را بیش‌از گذشته مهیا کنیم. البته این امر زمانی موثرتر خواهد بود که ارتباط ما با وزارت ورزش و جوانان مثل زنجیر برقرار باشد.»

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان با اشاره به انتخاب دکتر حمید سجادی، به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان، عنوان کرد: «جا دارد حضور آقای سجادی را مغتنم بشماریم. ایشان جوان و تحصیل‌کرده هستند و خوشبختانه به‌عنوان ورزشکاری باسابقه در عرصه‌ی ورزش ملی هم خوش درخشیده‌اند. امیدوارم با تدبیر آقای وزیر افراد کارامدی در سمت‌های مدیریتی ورزش ایران انتخاب شوند تا ایشان را در بهتر شدن شرایط فوتبال یاری کنند. فوتبال ایران برای رشد خود به مدیران متخصص، متعهد و وفادار نیاز دارد.»