جامع خبر(جامع نیوز):سفیر سوریه در تهران بر ضرورت حضور گسترده شرکت ها بویژه بخش خصوصی ایران در کنفرانس بازسازی سوریه تاکید کرد. به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، آقای شفیق دیوب در دیدار رئیس و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: سومین کنفرانس بازسازی سوریه با عنوان افق […]

جامع خبر(جامع نیوز):سفیر سوریه در تهران بر ضرورت حضور گسترده شرکت ها بویژه بخش خصوصی ایران در کنفرانس بازسازی سوریه تاکید کرد.
به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه، آقای شفیق دیوب در دیدار رئیس و دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه گفت: سومین کنفرانس بازسازی سوریه با عنوان افق ها و فرصت های سرمایه گذاری خرداد ۱۴۰۱ در دمشق برگزار می شود.

سفیر سوریه در تهران گفت: این کنفرانس فرصت بسیار مناسبی است تا شرکت های خصوصی ایران در آن با زمینه های جدید و گسترده سرمایه گذاری در سوریه آشنا شوند و سهم قابل توجهی از بازسازی این کشور را به خود اختصاص دهند.

وی با اشاره به قانون جدید سرمایه گذاری سوریه افزود: این قانون با در نظر گرفتن معافیت های گمرکی، تسهیلات، حمایت ها و ضمانت سرمایه گذاری، زمینه حضور سرمایه گذاران را در سوریه تسهیل کرده است.

شفیق دیوب برگزاری نمایشگاه محصولات وکالاهای ایرانی در سوریه را مهم خواند و گفت: انتظارما برپایی نمایشگاه های مشابه برای عرضه کالاهای سوریه در ایران است تا زمینه شناخت بیشتر مردم ایران ازتولیدات سوریه فراهم شود و این امر به توسعه روابط اقتصادی و تجاری میان دو کشور کمک بسیاری خواهد کرد.
کیوان کاشفی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه هم در این دیدار گفت: بخش خصوصی ایران انگیزه و ظرفیت های بسیاری برای حضور در بازار سوریه دارد و اتاق مشترک در تلاش است تا با رفع موانع، زمینه مشارکت هرچه بیشتر شرکت های ایرانی را در سوریه فراهم کند.

حسن شمشادی دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوریه هم در این دیدار، تهیه بانک اطلاعاتی از تجار دو کشور، آموزش قوانین و مقررات صادرات و وارادت و ظرفیت های صادراتی ایران وسوریه به بازرگانان طرف مقابل، معرفی فرصت های سرمایه گذاری به بخش خصوصی ایران در قالب برنامه های مختلف و برگزاری تورهای تخصصی تجاری دوجانبه را از جمله برنامه های دبیرخانه اتاق برای حضور هرچه چشمگیرتر تجار، بازرگانان و سرمایه گذراران ایران درسوریه اعلام کرد