جامع خبر(جامع نیوز):افزایش علاقه به تامین مالی از بازار سرمایه در بین صنایعقائم مقام معاونت خدمات مالی و سرپرست مدیریت تامین مالی تامین سرمایه تمدن از افزایش علاقه به تامین مالی از بازار سرمایه در بین صنایع خبر داد. به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، بشیر قبدیان در گفت‌وگو […]

جامع خبر(جامع نیوز):افزایش علاقه به تامین مالی از بازار سرمایه در بین صنایعقائم مقام معاونت خدمات مالی و سرپرست مدیریت تامین مالی تامین سرمایه تمدن از افزایش علاقه به تامین مالی از بازار سرمایه در بین صنایع خبر داد.

به نقل از مدیریت ارتباطات و رسانه شرکت تامین سرمایه تمدن ، بشیر قبدیان در گفت‌وگو با شهر بورس درباره روش های تامین مالی از بازار سرمایه اظهار داشت: به عنوان نماینده شرکت تامین سرمایه تمدن در خصوص روش‌های تامین مالی از طریق انتشار اوراق صکوک اسلامی و همچنین مبحث جدیدی در خصوص تامین سرمایه تمدن به مشتریان خودمان در بخش‌های کوچک و بزرگ از طریق سکوی تامین مالی جمعی آی بی کراد به مشتریان ارائه خدمت انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: حلقه مفقوده‌ای در بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های کوچک و متوسط داریم که مبالغ درخواستی آنها بین ۵ تا ۲۵ میلیارد تومان است که خوشبختانه موفق شدیم با اخذ مجوزهای لازم از سازمان بورس و شرکت فرابورس ایران سکوی تامین مالی خودمان را راه‌اندازی کنیم.

قائم مقام معاونت خدمات مالی و سرپرست مدیریت تامین مالی تامین سرمایه تمدن تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون بیش از ۲۱ طرح موفق را با حدود ۳۴۰ میلیارد تومان تامین مالی از سال گذشته تاکنون انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به تامین مالی از طریق آی بی کراد، خاطرنشان کرد: این روش بیشتر مختص شرکت‌های دانش بنیان است. با توجه به اینکه حمایت‌های لازم از سوی نهادهای زیربط صورت می‌گیرد و خوشبختانه این مسیر تامین مالی کم کم جای خودش را در بازار باز می‌کند.

وی درباره تامین مالی از طریق کراد فاندینگ هم ابراز داشت: در این روش، متقاضیان درخواست خود را ارائه می‌کنند و پس از بررسی‌ها، اخذ گزارشات و قراردادهای لازم که منعقد و درخواست‌ها به شرکت فرابورس منعکس شده و مجوزهای لازم صادر و گواهی‌‌های مشارکت به عموم مردم عرضه می‌شود. دوره اوراق در حال حاضر یک ساله است و نرخی که استفاده می‌شود با توجه به نرخ‌های بازار تعیین می‌شود.

قبدیان در پاسخ به سوالی در خصوص علاقمندی شرکت‌ها به حضور در بازار سرمایه عنوان کرد: با توجه به دانشی که در بازار سرمایه تزریق شده و انواع روش‌های تامین مالی در بازار سرمایه رونمایی می‌شود، خوشبختانه اقبال صنایع و متقاضیان تامین مالی از این طریق گسترش پیدا کرده است.

قائم مقام معاونت خدمات مالی و سرپرست مدیریت تامین مالی تامین سرمایه تمدن ادامه داد: از طرفی هم نهادهای حاکمیتی مثل سازمان بورس همراهی کامل را دارند و هم دایره خدماتی که از سمت شرکت‌های تامین سرمایه ارائه می‌شود، این امکان را فراهم کرده تا طیف وسیعی نیازهای خود را از طریق بازار سرمایه انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: خوشبختانه با حمایت‌هایی که صورت گرفته تامین مالی از طریق صندوق‌های املاک و مستغلات، صندوق‌های پروژه، صندوق‌های زمین و ساختمان و تامین مالی جمعی جای خود را در بازار باز کرده و با استقبال هم مواجه شده است.