به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس دکتر مجید کیانی، در دیدار با شوراهای اسلامی شهر و روستا محدوده منطقه آزاد ارس که به‌مناسبت بزرگداشت روز شوراها برگزار شد، با اشاره به پرهزینه بودن تصدی‌گری دولتی، تاکید داشت: اداره شهرها باید به مردم سپرده شود. رئیس هیات مدیره و مدیرعامل […]

به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس دکتر مجید کیانی، در دیدار با شوراهای اسلامی شهر و روستا محدوده منطقه آزاد ارس که به‌مناسبت بزرگداشت روز شوراها برگزار شد، با اشاره به پرهزینه بودن تصدی‌گری دولتی، تاکید داشت: اداره شهرها باید به مردم سپرده شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به نقش موثر مناطق آزاد برای مناطق محروم، خاطرنشان ساخت: شکل‌گیری منطقه آزاد ارس یک موهبت و عنایت نظام و دولت است و توسعه و پیشرفت یک شهر در منطقه آزاد با یک شهر در سرزمین اصلی غیر قابل قیاس می‌باشد و شوراهای محدوده منطقه آزاد ارس مزیت های ارس را بعنوان نهاد مردمی به مردم انتقال دهند.

وی در ادامه با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر عدم توجه مسئولین به حواشی، از شوراها بر تمرکز هر چه بهتر و بیشتر بر روی ارائه خدمات مطلوب و رفع مشکلات مردم و ارسوندان دعوت نمود.

کیانی در ادامه با اشاره به درآمد سازمان منطقه آزاد ارس از عوارض و فروش زمین دولتی، متذکر شد: تمامی مسئولین و ارسوندان برای افزایش منابع درآمدی منطقه آزاد ارس باید تلاش کنند زیرا افزایش درآمد منطقه آزاد ارس، توسعه عمرانی و زیربنایی را از یک سو و از سوی دیگر توسعه زیر ساخت‌های صنعتی را فراهم خواهد ساخت که این امر تاثیر بسزایی در اشتغال‌زایی دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: با توجه به محدود بودن منابع مالی منطقه آزاد ارس، پروژه‌های عمرانی اولویت بندی می‌گردد که اولویت اول منطقه آزاد ارس تکمیل محور جلفا – مرند است که جهت تحقق این امر به‌صورت روزانه با قرارگاه خاتم الانبیاء در ارتباط هستم.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه زیرساخت‌های گردشکری گفت: این امر می‌تواند به یکی از منابع درآمدی جدید برای توسعه شهری تبدیل گردد که در این راستا اقداماتی صورت گرفته است که در نوروز ۱۴۰۲ شاهد کسب رتبه اول شمالغرب کشور در جذب کشور بوده‌ایم.

کیانی در خاتمه خطاب به شوراهای شجاع گفت: به فکر آینده شجاع باشید و طرح تفصیلی را جدی گرفته و ضوابط و توسعه شجاع را بر مبنای طرح تفصیلی اجرا نمایید.

پروژه اجرای میدان یادبود، فاضلاب روستای شجاع، بازنگری طرح های تفصیلی شهر جلفا، سایت‌های شجاع و سیلگرد، بهسازی راه روستایی حیدرآباد از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود که دکتر کیانی دستورات لازم را صادر کردند.