لوکانو قرار است به عنوان برندی از زیر مجموعه چری وارد بازار خودروی کشور شود. در چند ماه گذشته مشخص شده بود که نشان جیکو یا همان جائکو ( Jaecoo ) گروه چری برنامه حضور در بازار ایران دارد و می خواهد تا محصولات رده دیگری از این خودرو چینی را به بازار ما عرضه […]

لوکانو قرار است به عنوان برندی از زیر مجموعه چری وارد بازار خودروی کشور شود.

در چند ماه گذشته مشخص شده بود که نشان جیکو یا همان جائکو ( Jaecoo ) گروه چری برنامه حضور در بازار ایران دارد و می خواهد تا محصولات رده دیگری از این خودرو چینی را به بازار ما عرضه کند. این احتمال وجود داشت که Jaecoo با شرکای فعلی گروه چری در ایران فعالیت خود را آغاز کند. اما حال می بینیم که این نشان زیرمجموعه چری با تغییر نام به لوکانو می خواهد تا با یک شریک جدید فعالیت خود را در بازار ایران شروع نماید.

بررسی ها نشان می دهد که ثبت نهایی نشان لوکانو ( Lucano ) انجام شده است و در حال حاضر یکی از خودروسازان کشور مالکیت این نشان تجاری را در اختیار دارد. پیگیری های بیشتر حاکی از آن است که نشان تجاری لوکانو طی اظهارنامه ای به تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ توسط شرکت ماموت خودرو ثبت شده و به عبارت ساده تر، شریک جدید گروه چری و نشان جیکو (جائکو) در بازار ایران، ماموت خودرو است.

به احتمال بسیار زیاد اولین محصول لوکانو ماموت خودرو همان جیکو ۷ است. کراس اووری دو دیفرانسیل که سعی دارد تا حس طبیعت گردی را در جوانان برانگیزد و در تبلیغات آن سعی می شود تا این خودرو به عنوان گزینه ای مناسب برای جوانان ماجراجو معرفی گردد. جیکو ۷ به پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژر TGDi مجهز است که ۱۹۷ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۲۹۰ نیوتن متر تولید می کند و جعبه دنده ۷ سرعته اتوماتیک دو کلاچه تَر (W-DCT) توان را به چرخ های جلو و عقب این کراس اوور چینی می رساند. جیکو ۷ در بحث قوای محرکه با فونیکس تیگو ۷ پرو مکس (نسخه دو دیفرانسیل) و فونیکس FX دو دیفرانسیل برابر است.

همه چیز درباره لوکانو ۰۷

لوکانو ۰۷ که در بازارهای جهانی با نام جیکو ۷ شناخته می‌شود مجهز به موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۱۹۷ اسب بخاری است و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه وطیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد. طراحی ساده و در عین حال تهاجمی بیرون خودرو به تقلید از نسل جدید محصولات لندرور حس آفرودی و آینده نگرانه را به ظاهر خودرو تزریق کرده است. درون کابین نیز استفاده از الگوهای طراحی ضمخت و در عین حال مینیمال حس بیرون خودرو را مجددا در ذهن بیننده تکرار می‌کند. گفتنی است با توجه به سال‌های طولانی همکاری میان چری و لندرور، این الگوگیری قابل توجیه است.

امکانات لوکانو ۰۷

چری ادعا می‌کند جیکو ۰۷ با هدف استفاده‌های بیراهه نوردی نسبت به برادر خود تیگو ۷ پرو مکس در بخش فنی بازتعریف شده و با اینکه بر روی کاغذ مشخصات فنی یکسانی با آن دارد اما در عمل تفاوت چشمگیری میان رفتار این دو خودرو احساس می‌شود.

علاوه‌بر نمایشگر لمسی ۱۴/۸ اینچ  و پنل دیجیتال پشت فرمان، سیستم صوتی با ۸ بلندگو، شارژر بی‌سیم برای گوشی همراه، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، سقف پانورامیک و دوربین ۵۴۰ درجه برای لوکانو ۰۷  ارائه می‌شود. دید ۵۴۰ درجه به راننده کمک می‌کند تا علاوه بر نمایش اطراف خودرو (۳۶۰ درجه) نمایی از زیر بدنه و ۱۸۰ درجه روبرو  را در اختیار داشته باشد؛ این آپشن نیز با الگوگیری از محصولات لندروور در لوکانو ۰۷ استفاده شده است.

قیمت لوکانو ۰۷

از شرایط فروش لوکانو ۰۷ و اینکه دقیقا چه شرکت ایرانی پشت لوکانو است اطلاعی در دست نیست. به نظر می‌رسد لوکانو ۰۷ قیمتی کمتر از ۲.۵ میلیارد تومان داشته باشد. با این وجود راه سختی برای رقابت با هم وطنان خود دارد