جامع نیوز: جلسه هیات دولت صبح امروز به ریاست دکتر احمدی نژاد برگزار شد و پاداش آخر سال (عیدی کارکنان دولت) نیز تعیین شد. به گزارش جامع نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس تصمیم دولت، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) مدیریت خدمات کشوری و ماده ( ۵) قانون محاسبات عمومی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و […]

جامع نیوز: جلسه هیات دولت صبح امروز به ریاست دکتر احمدی نژاد برگزار شد و پاداش آخر سال (عیدی کارکنان دولت) نیز تعیین شد.

به گزارش جامع نیوز از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، براساس تصمیم دولت، دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) مدیریت خدمات کشوری و ماده ( ۵) قانون محاسبات عمومی، نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و قوه قضائیه و سایر دستگاه‌های اجرایی مشمول قوانین خاص مجازند به کارمندان خود (رسمی، ثابت، پیمانی، خرید خدمت، قراردادی و موقت) و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات که به طور تمام وقت اشتغال به کار دارند مبلغ چهار میلیون و بیست و پنج هزار ریال از محل بودجه دستگاه‌های اجرایی با حقوق بهمن ماه پرداخت کنند.

براساس مصوبه هیات وزیران میزان پاداش آخر سال بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه، از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث و مستخدمین متوفی مشمول صندوق های بازنشستگی همان مبلغ فوق پرداخت می‌شود.

گفتنی است؛ در این جلسه پس از ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بازار توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت، پیشنهادات دستگاه‌های اجرایی برای تنظیم و کنترل بازار شب عید مطرح شد و پس از بحث و بررسی در دولت، تدابیر ویژه‌ای به‌‎منظور تامین کالا و مایحتاج عمومی و ضروری مردم به ویژه در ایام پایانی سال اتخاذ و تصویب شد.

در این جلسه همچنین گزارش ستاد تدابیر ویژه درباره مقابله با تحریم ارایه و تصمیمات مهمی برای مقابله و بی اثر کردن تحریم‌های جدید غرب به تصویب دولت رسید.