بانک و بیمه – جامع نیوز:مدیرعامل بانک ملی بیان داشت: شعب ممتاز می‌توانند ۸۰ درصد درآمد بانک را تأمین کنند و با این دیدگاه باید توجه ویژه به مسائل آنها معطوف شود. فرشاد حیدری در همایش روسای شعب ممتاز (الف و ب) و درجه (۱) بانک که با حضور اعضای هیأت مدیره، مدیران امور و […]

بانک و بیمه – جامع نیوز:مدیرعامل بانک ملی بیان داشت: شعب ممتاز می‌توانند ۸۰ درصد درآمد بانک را تأمین کنند و با این دیدگاه باید توجه ویژه به مسائل آنها معطوف شود.

فرشاد حیدری در همایش روسای شعب ممتاز (الف و ب) و درجه (۱) بانک که با حضور اعضای هیأت مدیره، مدیران امور و تنی چند از مسئولان واحدهای ستادی در ادارات مرکزی برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه شعب ممتاز گفت: شعب ممتاز می‌توانند با حرکت مناسب خود، بانک را به جلو ببرند البته عکس این موضوع نیز صادق است.
وی دانش، تخصص و تعصب کارکنان بانک ملی ایران را جزو ویژگی‌های مثبت این بانک دانست و افزود: با انتقال دانش و تجارب توسط رؤسای شعب ممتاز و پرورش مدیران آینده می‌توان خلق ثروت کرد.

استفاده از ضمانتنامه در شعب

مدیر عامل بانک خواستار ارائه طیف وسیعی از خدمات بانکی به مشتریان در شعب شد و در ادامه بر لزوم استفاده بیشتر از ابزار ضمانتنامه به عنوان منبع درآمدی مناسب و کم ریسک برای بانک تأکید کرد.
وی با اشاره به اهمیت درآمدهای کارمزدی در مقابل درآمدهای ناشی از تسهیلات، خواستار توجه بیشتر مسئولان شعب به این مهم شد.

اولویت اول، وصول مطالبات

حیدری با عنوان اینکه در یک ماه پایانی سال هیچ اولویتی برای همکاران بانک به اندازه ساماندهی، پیگیری و وصول مطالبات مهم نیست، گفت: رؤسای شعب باید تمام کارکنان را بسیج نموده و کار وصول مطالبات را از پرونده‌های بزرگ شروع کنند.

افزایش سرمایه بانک

وی خبر از افزایش سرمایه بانک ملی ایران از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها داد و در ادامه، رشد منابع بانک ظرف ماه‌های اخیر را «خیلی خوب» عنوان کرد.حیدری گفت: خوشبختانه تا پایان دی ماه امسال، منابع بانک ۲/۳۱ درصد رشد داشت که کمی بیش از رشد نقدینگی کشور است و از این بابت از همکاران تقدیر می‌کنم.به گفته وی سرانه سپرده کارکنان و سرانه سپرده شعب بانک ملی ایران در سراسر کشور باید فاصله معناداری با بانک دوم داشته باشد و این موضوع در گرو ارائه خدمات مناسب و در خور شأن مشتریان است.برخورد مناسب با مشتریان، نظافت شعب، جابه‌‌جایی افقی کارکنان و رفع خلأهای احتمالی در شعب جهت جلب بیشتر رضایت مشتریان از دیگر تأکیدات مدیرعامل بانک در این همایش بود.
خواجه‌حسنی عضو هیأت مدیره در ادامه همایش اهمیت شعب ممتاز در پیکره بانک را مورد اشاره قرار داد و گفت: شعب ممتاز به علت جایگاه ویژه خود، دارای مسئولیت‌های زیادی هستند که باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

شعب ممتاز همچون دانشگاه

وی شعب ممتاز را برای بانک همانند دانشگاه خواند و گفت: لازمه دانشگاه معتبر، استادان خوب است که بر این اساس رؤسای شعب ممتاز و درجه (۱) باید متخصص و مرجعی برای بقیه کارکنان و آشنا به امور مختلف بانک باشند.عضو هیأت مدیره داشتن اخلاق سازمانی و اسلامی، شخصیت اجتماعی، طرز گفتار، رفتار و پوشش رؤسای شعب ممتاز را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: رؤسای شعب ممتاز باید آموزش‌های صحیح و کاربردی را به همکاران جوان منتقل کنند تا اصل جانشین‌پروری به درستی محقق شود.

لزوم کنترل روزانه ترازنامه شعب

وی بر کنترل روزانه ترازنامه توسط رؤسای شعب تأکید کرد و گفت: مطمئناً اگر وضعیت شعب مرکزی هر استان ارتقا یابد، بقیه شعب استان نیز به همین منوال ارتقا می‌یابند.دیگر سخنران همایش دامغانیان بود که با اشاره به برنامه بانک جهت تجدید ارزیابی دارایی‌ها خواستار همکاری روسای شعب در این طرح جهت افزایش سرمایه بانک شد.

شناسایی و جذب مشتریان بالقوه

عضو هیأت مدیره، استفاده از توانمندی‌ها و امتیازات ویژه بانک را مورد تأکید قرار داد و گفت: با تلاش مضاعف همکاران باید مشتریان بالقوه، شناسایی و جذب شوند.وی خواستار حساسیت تمامی مدیران و کارکنان بانک در خصوص وصول مطالبات معوق در ماه پایانی سال شد و ادامه داد: رؤسای شعب باید نسبت به وجوه زیر پلمپ‌‌‍ حساسیت زیادی داشته باشند و ضمن ایجاد هماهنگی و تعامل با ناظران پولی استان‌ها، از فرصت‌‌ها جهت درآمدزایی بانک استفاده کنند.

انتقال دانش رؤسای شعب ممتاز و تعالی بانک

حسین‌زاده نیز در این همایش با مهم خواندن موقعیت شعب ممتاز گفت: به‌کارگیری و انتقال دانش رؤسای شعب ممتاز به بقیه همکاران، باعث تعالی بانک می شود.عضو هیأت مدیره با اشاره به طرح‌ها و محصولات جدید بانک که به زودی رونمایی خواهند شد، بر لزوم آموزش این سرویس‌ها به همکاران شعب توسط مسئولان دوایر انفورماتیک ادارات امور شعب استان‌ها تأکید کرد.در پایان این همایش یکروزه، عملکرد شعب ممتاز (الف و ب) و درجه (۱) در زمینه جذب منابع و وصول مطالبات مورد بررسی قرار گرفت و به رؤسای شعب برتر، لوح و هدایایی اعطا شد.