جامع نیوز:در همایش صد شرکت برتر کشور نام ۴ بانک، سه خودروساز و دوشرکت پالایش نفت در بین ۱۰ شرکت اول و برتر کشور اعلام شد. به گزارش جامع نیوز شرکت های پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، پالایش بندرعباس ، سایپا و شرکت تامین کننده قطعات خودرو ساپکو رتبه های اول تا پنجم را به […]

جامع نیوز:در همایش صد شرکت برتر کشور نام ۴ بانک، سه خودروساز و دوشرکت پالایش نفت در بین ۱۰ شرکت اول و برتر کشور اعلام شد.

به گزارش جامع نیوز شرکت های پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، پالایش بندرعباس ، سایپا و شرکت تامین کننده قطعات خودرو ساپکو رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص دادند و پر فروش ترین شرکت های ایران نام گرفتند.
پس از آن بانک ملت، ساپکو، مخابرات، بانک های پارسیان، مسکن و صادرات رتبه ششم تا دهم را به خود اختصاص دادند.
نکته حایز اهمیت این است که با وجود شرایط تحریم ها و مشکلات اقتصادی و مسائلی که در سال های اخیر سیستم بانکی کشور با آن برخوردار بوده و مشکلاتی که بخش تولید با آن مواجه بوده است درخشش بانک های صادرات و ملت، خودروسازان وشرکت هایی مانند فولاد مبارکه نشان دهنده مدیریت مناسب این بنگاه های موفق اقتصادی کشور است.
‘مجید درویش’ در همایش شرکت های برتر ایران، شرکت های پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، پالایش نفت بندرعباس، سایپا، بانک ملت، شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران خودرو(ساپکو)، شرکت مخابرات ایران، بانک های پارسیان، مسکن و صادرات را به عنوان ۱۰ شرکت برتر ایران در سال مالی ۹۰ اعلام کرد.
وی گفت: فروش صدمین شرکت در سال گذشته ۵۹۴ میلیارد تومان بوده است، در حالی که صدمین شرکت سال قبل از آن ۴۱۹ میلیارد تومان فروش داشته است که نشان می دهد که حداقل حجم فروش لازم برای ورود به جمع صد شرکت برتر سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ رشد ۴۱،۸ درصدی داشته است.
درویش افزود: به طور کلی در سال ۹۰ مجموع ۱۰۰ شرکت ۲۶۴ هزار میلیارد ریال فروش داشته اند که نسبت به فروش سال ۸۹ حدود ۲۹،۶ درصد رشد فروش را نشان می دهد.
وی گفت: ۱۰ شرکت ابتدای فهرست، فروشی معادل ۱۵،۷ برابر فروش ۱۰ شرکت انتهای فهرست را دارند و فروش شرکت اول فهرست نسبت به فروش شرکت صدم ۲۹،۷ برابر بیشتر است.
وی تصریح کرد: ۱۷ شرکت بالای فهرست حدود ۵۰،۶ درصد جمع فروش صد شرکت را شکل می دهد که نشان دهنده درجه تمرکز در وضعیت شرکت های بزرگ ایران است.
وی یادآور شد: در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر کشور بیشترین صعود مربوط به شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی است که با ارتقای ۳۴۱ رتبه ای، از رتبه ۳۹۰ در سال مالی ۸۹ به رتبه ۴۹ در سال مالی ۹۰ ارتقا یافته است.فهرست اعلامی از سوی سازمان مدیریت صنعتی بر اساس آمار عملکرد سال ۹۰ و رتبه بندی سال ۹۱ نشان می دهد که بانک شهر و پست بانک ایران خود را به جمع ۱۰۰ شرکت برتر اول این فهرست رسانده اند.بر اساس این گزارش، بانک شهر با ۱۸ رتبه ارتقا جایگاه ۹۶ و پست بانک با ۵۹ رتبه ارتقا، جایگاه ۹۸ را در میان ۱۰۰ شرکت برتر ایران به دست آورده است.بر این اساس، میزان فروش بانک شهر در سال ۸۹ حدود سه هزار و ۲۳۳ میلیارد ریال بوده است که در سال ۹۰ به حدود ۶ هزار و ۱۰۵ میلیارد ریال افزایش یافته است .در عین حال میزان فروش پست بانک نیز از بیش از دو هزار و ۹۴ میلیارد ریال در سال ۸۹ به بیش از ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال در سال ۹۰ رسیده است.این گزارش حاکی است، پست بانک و بانک شهر در فهرست شرکت های دارای بیشترین صعود در فهرست ۱۰۰ شرکت برتر هم جای گرفته اند.
پست بانک ایران البته با ۶ هزار و ۶۰ میلیارد ریال فروش و رشد ۱۸۹ درصدی در این زمینه، خود را به عنوان یکی از پنج شرکت دارای بیشترین رشد فروش نیز مطرح کرده است.