جامع نیوز:مدیر رادیو قرآن، از پخش ۳۷ عنوان برنامه جدید در ایام نوروز ۹۲ از این شبکه رادیویی خبر داد. به گزارش جامع نیوز، ˈمحمدحسین محمدزادهˈ روز دوشنبه در نشست خبری و در تشریح برنامه های رادیو قرآن گفت: در نوروز شاهد پخش ۳۷ عنوان برنامه از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۲ […]

جامع نیوز:مدیر رادیو قرآن، از پخش ۳۷ عنوان برنامه جدید در ایام نوروز ۹۲ از این شبکه رادیویی خبر داد.

به گزارش جامع نیوز، ˈمحمدحسین محمدزادهˈ روز دوشنبه در نشست خبری و در تشریح برنامه های رادیو قرآن گفت: در نوروز شاهد پخش ۳۷ عنوان برنامه از ۲۶ اسفند ماه تا ۱۶ فروردین سال ۱۳۹۲ خواهیم بود که این برنامه ها ۵۹۳ بار از این شبکه در این ایام پخش می شود.

وی افزود: در مجموع ۲۰ هزار و ۷۵۰ دقیقه و به عبارتی ۳۴۶ ساعت برنامه نوروزی از شبکه قرآن پخش خواهد شد.

مدیر رادیو قرآن با بیان اینکه ۷۲ درصد از برنامه های رادیو قرآن در ایام نوروز جدید است، افزود: تلاش بر این بوده برنامه های نوروز ۹۲ با شادابی و نشاط خاصی برای مخاطبان تهیه و پخش شود.

محمدزاده تاکید کرد: رادیو، رسانه ای شنیداری برای همگان است و در عین حال پخش برنامه های رادیو قرآن با مضمون دینی و قرآنی در نوروز ۹۲، متناسب با فضای این ایام و فصل بهار پخش می شود.

وی با یادآوری اینکه رادیو قرآن از سال ۷۷ به صورت ۲۴ ساعته برنامه های متنوعی برای مخاطبان پخش کرده، افزود: در برنامه های نوروزی تلاش داریم از کلام بزرگان و علماء به عنوان میان برنامه ها به مدت سه دقیقه استفاده کنیم.

به گفته وی، در ایام نوروز پیش از ساعت هشت کلام امام خمینی (ره)، پیش از ساعت ۹ سخنان آیت الله ˈمحمد شجاعیˈ، قبل از ساعت ۱۰ سخنان آیت الله العظمی ˈناصر مکارم شیرازیˈ، قبل از ساعت ۱۲ کلامی از مرحوم آیت الله ˈعبدالکریم حق شناسˈ پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش از ساعت ۱۴ نیز بیاناتی از رهبر معظم انقلاب، قبل از ساعت ۱۵ سخنان آیت الله ˈعبدالله جوادی آملیˈ، قبل از ساعت ۱۶ سخنانی از مرحوم آیت الله ˈآقامجتبی تهرانیˈ، قبل ساعت ۱۷ سخنان مرحوم ˈغلامحسین راشدˈ، قبل از ساعت ۱۸ کلامی از استاد شهید ˈمرتضی مطهریˈ، قبل از ساعت ۱۹ سخنان آیت الله ˈسیدمحمد ضیاء آبادیˈ، قبل از ساعت ۲۰ کلامی از آیت الله العظمی ˈحسین مظاهریˈ، پیش از ساعت ۲۲ از مرحوم آیت الله ˈمحمدتقی جعفریˈ و پیش از ساعت ۲۳ کلام آیت الله ˈعلی مشکینیˈ پخش می شود.

وی همچنین از تهیه برنامه های جدیدی همچون مشاعره قرآنی، سبک زندگی و نوروز از دیدگاه قرآن، پرداختن به مقوله سبک و سیاق زندگی فاطمی و بررسی سیره حضرت فاطمه(س)، بررسی آیات نبوی و در عین حال پخش برنامه های پژوهشی متناسب با نامگذاری سال ۹۲ خبر داد.

وی تاکید کرد: تلاش داریم تا ساعاتی پس از اعلام عنوان سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، با حضور پژوهشگران آن را مورد بررسی قرار دهیم.

محمدزاده ادامه داد: برنامه تفسیر جوان از دیگر برنامه های نوروزی شبکه قرآن خواهد بود که در آن جمعی از جوانان با حضور کارشناسان به بحث و گفت وگو درباره مسایل مختلف می پردازند.

وی افزود: بررسی آیات نبوی در برنامه ای با عنوان ˈحریم طاهاˈ، بررسی رویدادهای قرآنی در سال ۹۱، پخش سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مشهد مقدس، برنامه ˈگلستان قرآنˈ با موضوع تلاوت آیات قرآن کریم و در عین حال برگزاری دو مسابقه در روز برای کودکان ونوجوانان با مضامین قرآنی از جمله برنامه های رادیو قرآن در ایام نوروز ۹۲ خواهد بود.

مدیر رادیو قرآن همچنین تاکید کرد: تلاش بر این است که در زمان سال تحویل، برنامه های با نشاطی را برای مخاطبان پخش کنیم و در عین حال امسال مراسم سال تحویل از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی از رادیو قرآن پخش می شود.
درادامه دعایی مدیر رادیو تلاوت گفت: رادیو تلاوت که شبکه دوم رادیو قرآن است به زودی سراسری می شود.

وی یادآور شد: موج این رادیو تغییر خواهد کرد و در عین حال رادیو تلاوت منحصر به قرائت قرآن خواهد بود.

مدیر شبکه تلاوت در ادامه توضیح داد: برنامه این رادیو از بدو آغاز به کار ۶ ساعته بوده و پس از استقبال مردم از این بخش از رادیو قرآن، تصمیم به راه اندازی رادیو تلاوت گرفته شد.

دعایی اظهار امیدواری کرد که با سراسری شدن رادیو تلاوت، شاهد افزایش ساعات این شبکه رادیویی باشیم.

وی گفت: در این رادیو شاهد پخش تلاوت مجلسی آیات قرآن خواهیم بود و در ایام نوروزی نیز روند پخش این رادیو ادامه دارد.

دعایی اظهار امیدواری کرد که امور فنی برای سراسری شدن رادیو قرآن تا خردادماه به سرانجام برسد و در عین حال پس از سراسری شدن شاهد پخش ۲۴ ساعته تلاوت قرآن از این شبکه باشیم.