به گزارش جامع نیوزمدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست مدیران سازمان با اشاره به عملکرد ۱۱ ماهه سازمان در حوزه اموال منقول و غیرمنقول گفت: سازمان اموال تملیکی در ۱۱ ماه گذشته در بخش اموال منقول ۱۱۵ میلیارد و در حوزه غیرمنقول ۴۱ میلیارد فروش داشته است […]

به گزارش جامع نیوزمدیرعامل و رئیس هیأت مدیره سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در نشست مدیران سازمان با اشاره به عملکرد ۱۱ ماهه سازمان در حوزه اموال منقول و غیرمنقول گفت: سازمان اموال تملیکی در ۱۱ ماه گذشته در بخش اموال منقول ۱۱۵ میلیارد و در حوزه غیرمنقول ۴۱ میلیارد فروش داشته است و انتظار می رود در سال جاری فروش سازمان از مرز ۱۸۰ میلیارد تومان عبور کند.
اردشیر محمدی در این نشست که با حضور مدیران و روسای استانی و اعضای هیات مدیره و به مناسبت فرارسیدن بیست و یکمین سالگرد تأسیس سازمان برگزار شد، تصریح کرد: سال گذشته ما در این زمینه رشد ۱۰۰ درصدی و امسال تقریبا رشد ۶۰ تا ۷۰ درصدی داریم و اعتقاد من این است که درآمدها می تواند درحوزه اموال غیرمنقول حداقل سه برابر و در حوزه اموال منقول دو تا سه برابر افزایش یابد.
محمدی هدف از این نشست را تشریح دستاوردها و عملکرد سازمان در سال جاری، اعلام برنامه های سال ۹۲ و نیز بیان چالش ها و مشکلات فراروی مدیران استانی اعلام کرد و افزود: نکته بسیار مهمی که سازمان را از لحاظ عملکرد نسبت به گذشته برجسته و متمایز خواهد کرد، پذیرش تعیین تکلیف اموال مازاد دولت است. امروز این فضای مثبت وجود دارد و اگر مصوبه ای که ازسوی وزیر اقتصاد در این زمینه پیشنهاد شده است، تصویب شود؛ سازمان وارد این عرصه مسئولیتی خواهد شد.
وی تاکید کرد: من اعتقاد دارم که اگر این مسئولیت به سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی واگذار شود، سازمان نقش بسیار سازنده ای در اقتصاد ملی کشور ایفا خواهد کرد و می تواند یکی از تامین کنندگان مهم منابع مالی دولت باشد و از این طریق درآمدهای بسیاری برای دولت وصول کند.
محمدی با اشاره به مهترین دستاوردها و رویدادهای سال ۹۱ سازمان اموال تملیکی؛ ارتقای جایگاه سازمان و ظهور و اثربخشی در اقتصاد کشور به شکلی بسیار پررنگ تر را مهمترین این دستاوردها توصیف کرد و گفت: هدف گذاری ما این بود که طی سال گذشته بتوانیم در جهت ارتقای سازمان گام هایی برداریم که این هدف محقق شد و امروز ازسوی مسئولین ارشد اقتصادی کشور اعتماد به سازمان فزونی گرفته است.
محمدی در ادامه به روزرسانی تعیین تکلیف اموال به خصوص در حوزه اموال منقول را دیگر دستاورد مهم سازمان در سال گذشته دانست و افزود: امروز کالایی به نام کالای سنواتی در کشور وجود ندارد که ازسوی سازمان تعیین تکلیف نشده باشد. قبلا یکی از چالش های سازمان کندی در تعیین تکلیف بود، اما خوشبختانه توانسته است به این امر سرعت ببخشد و تعیین تکلیف اموال را به روز رسانی کند.
مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی دستاورد دیگر سال ۹۱ را، خروج سازمان برای دومین سال متوالی از زیان دهی اعلام و تصریح کرد: سال گذشته، اززیان خارج شدیم، اما امسال در سایه تلاش و کوشش همکاران سود عملکردی هم خواهیم داشت.
محمدی یکی دیگر از دستاوردهای سازمان را حرکت در جهت تعالی و سرآمدی توصیف کرد و یادآور شد: سال ۹۰ سازمان موفق شد گواهی اهتمام به تعالی را دریافت کند. این حرکت که بسیار ارزشمند و درجهت سرآمدی، چابکی و هوشمندی سازمان ارزیابی می شود، با کسب تقدیرنامه دو ستاره از دبیرخانه جایزه ملی تعالی سازمانی حاصل شد.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی افزود: حرکت به سوی مکانیزه شدن فرآیندهای سازمانی اقدام ارزشمند دیگری درراستای چابک سازی سازمان در سال ۹۱ بود. امروز تقریبا تمام فرآیندهای مهم سازمان مکانیزه و الکترونیکی شده است و می تواند نظارت سیستمی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۱مدل های مختلفی در سازمان پیاده شد؛ مدلS5(نظام آراستگی محیط کار) را یکی از این مدل ها برشمرد که آثار آن در ستاد و نمایندگی ها به صورت اجرایی درآمده است و به کار گیری این مدل در سال آینده نیز توسعه خواهد یافت.
محمدی، دیگر دستاورد ارزنده سال ۹۱ سازمان را ورود برای پذیرش ماموریت ها و تکالیف جدید دانست و گفت: در لایحه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، دو تکلیف مهم برای سازمان ایجاد شده که براساس یکی از آنها سازمان، تحویل گیرنده مستقیم اموالی خواهد بود که به ظن قاچاق توقیف می شود.
وی ادامه داد: این امر ممکن است برای سازمان یک تهدید باشد چون در آن زیرساخت های لازم برای پذیرش چنین مسئولیتی وجود ندارد؛ ازسوی دیگر نیز می تواند فرصتی باشد که ما بتوانیم زیرساخت های سازمان را در ابعاد مختلف نظیر انبار، تجهیزات، نیروی انسانی و … متناسب با مسئولیت جدید ارتقا دهیم و من اعتقاد دارم این اتفاق خواهد افتاد.
محمدی افزود: یکی دیگر از تکالیف مهم این بود که سازمان عضو ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد که موجب می شود سازمان اثرگذاری خود را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیشتر نمایان کند و به عنوان عضو اصلی ستاد، در جلسات ستاد حضور فعال داشته باشد.
وی دستاورد سازمان در حوزه اطلاع رسانی را نیز در سال جاری مطلوب توصیف کرد و افزود: سازمان در حوزه اطلاع رسانی در رسانه ها و مطبوعات، برگزاری نشست های خبری و در ارتباط با ذی نفعان خود خیلی اثرگذار بود و و ما انتظار داریم در سال آینده در حوزه اطلاع رسانی بهتر از امسال عمل کنیم.
محمدی انتشار ماهنامه تملیک که ارگان سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی است را نیز اقدامی در راستای اطلاع رسانی مطلوب تر ارزیابی کرد و گفت: انتشار ماهنامه استمرار خواهد داشت و در اطلاع رسانی و انعکاس اخبار در دو بخش درون سازمانی و برون سازمانی اقدام خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان اموال تملیکی، یکی دیگر از دستاوردهای مهم سازمان در سال گذشته، تعیین تکلیف اموال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی است.
محمدی در این خصوص گفت: به لحاظ اینکه در قانون امور گمرکی، قانون مشخص و معینی برای تعیین تکلیف اموال در مناطق آزاد و ویژه نداشتیم، ارگان های دیگر نسبت به تعیین تکلیف این اموال اقدام می کردند، اما با اجرایی شدن این قانون در آذرماه سال گذشته و پیگیری های متعددی که از سوی سازمان صورت گرفت، موفق شدیم ایفاگر این مسئولیت باشیم و مطمئنا با پذیرش این مسئولیت یک اقدام برجسته در فروش و تعیین تکلیف اموال منقول خواهیم داشت.
مدیرعامل سازمان اموال تملیکی در ادامه، برنامه های سازمان در سال ۹۲ را موردتوجه قرار داد و گفت: در سال آینده، بحث اصلاح ساختار سازمانی را در دستور کار داریم. موافقت جذب ۱۰۰نفر نیروی انسانی را نیز از هیات دولت گرفته ایم که می تواند پاسخگوی بخشی از دغدغه های همکاران ما به خصوص در محیط های صفی باشد.
محمدی در ادامه بر پاسخگویی به نیازهای خدمت گیرندگان و صیانت از حقوق مردم به عنوان یک اصل مهم در سازمان تاکید کرد و گفت: باید کار مردم را کار خود بدانیم و پاسخگوی به موقع نیازهای مردم باشیم، به گونه ای که اجازه ندهیم دغدغه ای برای مردم ایجاد شود.
محمدی دیگر برنامه سال ۹۲ را پیگیری برنامه های عملیاتی سند ملی راهبردی دانست و گفت: در سال پیش رو درزمینه توسعه زیرساخت های سازمان تلاش خواهیم کرد که از نظر توسعه زیرساخت ها نیز یک حرکت جهشی داشته باشیم..
وی ادامه داد: همچنین در حوزه بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی سال ۹۲ سال موفقی خواهد بود و در جهت جانشین پروری مدیران شایسته نیز به صورت برجسته عمل می کنیم.
محمدی با تاکید بر اجرای دقیق مقررات و اقدام سریع و به موقع در حوزه بهره برداری و فروش، گفت: این سیاست ها را در سال ۹۲ نیز دنبال خواهیم کرد.